Søgning på: The happiest days of your life. Resultater: 16721 til 16740 af 22366
-
Lidt 1. g matematik
ForumindlægSkal regne følgende opgaver omhandlende analytisk geometri:Bestem centrum og radius for nedenstående cirkler.1) x^2+y^2-4y = -12) x^2+4x+12 = 6y-y^23) 1/2x^2+1/2y^2-4x+6y = 6Mine bud:1) c=(0,2) r=kvrod 32) c=(-2,3) r=13) ??På forhånd mange tak! -
Hjælp det haster-kubikcentimeter
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med at komme med en god pædagogisk forklaring på hvordan man beskriver hvor mange kubikmeter(m3) eller kubikcentimeter(cm3) svarer til 1dm3 ? -
Kan, du ikke eller tør du ikke?
Forumindlæghvordan regner man : y= 12 __ x så jeg kan lave en koordinatsystem med ----------------------------------------------------- X -6 , -4 , 1/2 , 1 Y ------------------------------------------ -
(2x^3)*(3x^2-6x^3)??
Forumindlægskal reducere følg brøk tæller (2x3)*(3x2-6x3) nævner 3x4 *2x -
Hjælp til rapport om gaslove og idealgasligningen
ForumindlægHejJeg sidder fast i min fysikrapport om gaslove og idealgasligningen.*************************************Formålet med forsøgene er at undersøge gaslovene, udlede idealgasligningen, og herunder bestemme gaskonstanten R ud fra vores egne målinger.Under forsøget forekommer 4 variable: p, V, T og n... -
Oversættelse af 'fragtfrit'
ForumindlægHej Alle. Hvordan oversætter jeg ordet fragtfrit til engelsk? Jeg har nogle forretningsbreve som aflevering. Er det freight-free, eller delevery-free? - Eller noget helt andet? PÅ forhånd tak! -
Meditering
ForumindlægHejsaHar tit fået at vide at meditering hjælper på mange ting; bla. giver det et større overskud, en indre ro, bedre koncentrationsevne og bedre indlæringevne. Disse er bare få ud af flere eksempler på hvad meditering gør, ifølge mine kilder. Er det sandt eller bare en myte? Hvis det er sandt hva... -
Engelsk FSA
Forumindlæghej. Nogen der ved hvordan man kan forberede sig til engelsk skriftlig bedst? -
Pythagoras læresætning.
ForumindlægHej allesammen . Jeg vil gerne have hjælp til to opgaver, som jeg er ret lost over. opgave 1. lyder følgende: Minimum ét bevis for Pythagoras' læresætning med passende illustrationer til. Hvilke regler bruges undervejs i beviset? Bevis også gerne disse. opgave 2. Minimum 2 eksempler hvor Pyt... -
can not el. can't, og cannot
ForumindlægHej Jeg forstår ikke hvorfor man skal have cannot,..? Og hvordan skal det bruges? er det bare et ord som kan bruges i stedet for can not og can't? PÅ forhånd tak -
Lösung einer linearen Gleichung
ForumindlægHej, jeg har et problem med en opgave. Ich habe zwei Ausgangsgleichungen: G1 und G2 sind gegeben. alpha1 und alpha2 sind gesucht. 1. -G1*cos(alpha1)+G2*cos(alpha2)=0 2. G1*sin(alpha1)+G2*sin(alpha2)-G3=0 Im Buch steht, um alpha2 zu eliminieren, muss ich die Gleichungen zunächst umschreiben: ... -
Trækker det ned? - Spørgsmål!
ForumindlægJeg afleverede i dag min danske stil, en artikel omhandlende de litterære tidsperioder, men max antal sider skulle være 3, min fylder desværre ca. 4 ½, trækker dette ned på karakteren? UDen linjeafstand fyldte den akkurat 3 sider! :S Jeg havde heller ikke stilen med i skolen så afleverde udgaven ... -
Tjek din censor ud!
ForumindlægHej med jer Skriv censorens navn, så kan andre der kender ham/hende skrive hvor streng eller ikke-streng han/hun er! Ja, jeg kan starte: EJ - Erik Kjeldsted Jensen - Sorø Akademis Skole Nogen der kender ham???!! -
Omdrejningspunkt, hvad er det?
ForumindlægJeg skal finde ud af, hvad omdrejningspunktet er i eventyret: Hans og Grete.. Nogen som kan forklare mig enkelt, hvad et omdrejningspunkt er? :-) -
Elevtale til dimission - nye idéer?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har fået det ærefulde hverv at holde elevtalen til vores dimission (på htx), og har i den forbindelse redt land og rige rundt (eller i hvert fald brugt google flittigt) for at få idéer. På den måde har jeg også fundet en masse, men jeg synes stadig det er en stor udfordring, ... -
Tips til læseprøve
ForumindlægSom I nu kan se, vil jegmeget gerne have nogle tips til læseprøven, siden jeg snart skal til den skriftlige eksamen, hvor læsning er en del af den. Jeg får somrelt 7 i læseprøven, og har 2 gange fået 4 i det. Jeg vil gerne gå en karakter op, så jeg får 10 i det, men hvordan får jeg det? ... -
Det engelske sprog i det danske
ForumindlægEr der nole der har skrevet om hvordan man møder det engelske sprog i sin hverdag her i danmark? Har brug for hjælp da jeg skal fremlægge i morgen ! tak -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med forberedelse til min mundtlige eksamen her om snart. I Mit spørgsmål bliver jeg stillet dette spørgsmål. Og jeg kan ikke lige se, hvordan jeg skal besvare det. Håber der er en venlig sjæl, der lige kan hjælpe mig. -
Optimering
ForumindlægHej Jeg har virkelig svært ved denne opgave og håber på nogle kan hjælpe mig opgaven ses nedenfor og på billedet som er vedhæftet hvis formlerne er svære at aflæse. Opgave 6 En tragt er sammensat af en åben cylinder og en kegle. (som ses på figuren). Keglens grundflade og cylinderen har samme ... -
Beholder idéer til skoleprojekt
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med min uddannelse som produktionsteknolog på KEA i KBH. Vi har fået til opgave at finde et problem eller et behov som skal løses hvor emnet vi skal holde os indenfor er "beholder" Min gruppe og jeg har brainstormet problemstillinger til dette emne,...
