Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 16721 til 16740 af 144397
-
Hjælp til differentialkvotient opgaver :)
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder og er igang med nogle opgaver, men ved ik hvor jeg skal starte, opgaverne lyder: 1) Man skal bestemme røringspunkterne for de to tangenter til parablen med ligningen y = o,5x^2 - 5x + 14,5, og man ved at de har hældningerne 2 og -0,5 2) linjen med ligningen 4y -12x + ... -
Det haster virkelig !! Hjælp
ForumindlægHej ! Plz , jeg har brug for hjælp - det haster virkelig ! Opgaven lyder : En åben kasse skal have rumfanget 144 L = 144000 cm3 . Kassen skal være dobbelt så lang som den er bred. Bestem kassen dimentioner, så overfladen bliver mindst muligt. Hjælp mig ! -
hvordan løser jeg denne opgave ?
Forumindlægf(x)=x2 bestem den gennemsnitleige tilvækst delta f/delta x med udgangspunktet x0 ogf med x tilvæksten delta x når x0 =5 og delta x= 1 er der nogen der kan regne denne opgave og undervesj forklar hvordan ? -
andengradspolynomiet
Forumindlægjeg har fået en opgave der lyder således: bestem rødderne og toppunktet for andengradspolynomiet. funktion har forskriften f(x)=x^2+7x-9 kan nogle forklar mig mellemregning og hvad i får det til? -
Udregning af procent | Matematik formelsamling
KompendieUdregning af procent kan anvendes i utroligt mange sammenhænge. Derfor er det vigtigt at forstå og kunne benytte procentregning. Man kan omregne til procent fra en brøk eller et decimaltal ved at gange brøken eller decimaltallet med 100%, se artiklen Procent. Procent benyttes ofte til at forenkle... -
ABC-analyse
KompendieABC-analysens formål er at hjælpe virksomheden med at få fastlagt en differentieret styring af indkøbet og lagerdisponeringen. Indkøbsstyringen skal sikre, at virksomhedens indkøb koordineres med det forventede salg, den planlagte produktion samt den gældende lagerpolitik.Den differentierede købs... -
Hjælp til spørgsmål i SRP problemformulering!!!?
ForumindlægJeg har lige fået udleveret min problemformulering omkring komplekse tal: "Gennemgå Eulers formel for komplekse tal og den grafiske repræsentation afkomplekse tal." Er der nogen der kan hjælpe mig med hvor jeg kan læse en gennemgåelse af hans formel eller fortælle mig hvordan den genne... -
Komplekse talplan
ForumindlægHej er der nogen der kan forklarer mig opgave 2 og 3, har lavet nr.1. Givet tallet z = 4 + i . 1. Indtegn de fire tal z , iz , i2z og i3z i den komplekse talplan. 2. Hvad sker der geometrisk når et tal bliver ganget med i ? 3. Og divideret med i ? -
Indirekte bevis
Forumindlæghejsa, sidder med en sætning, som jeg skal forklare, det har jeg lidt svært ved, en der vil hjælpe, det kunne være dejligt. :) Sætning 5: Hivs x^2 er et lige tal, så er x et lige tal. Hint til Bevis: Antag at x er ulige, og vis at x^2 er ulige. Husk at ulige tal a kan skrives som a=2r+1 På... -
Rationel funktion og partialbrøker.
ForumindlægHej, jeg sidder og bøvler med en opgave, jeg gerne vil have hjælp til: R(x)= (x2-2x-1)/((x-1)(x)(x+1)) Jeg skal opstille denne rationelle funktion, i partialbrøker og angive en stamfunktion for R(x). Please hjælp! Tak :) -
Fysik...Please
ForumindlægHej.. Er der ikke nogle der kunne tænke sig at hjælpe mig med denne opgave???Please på forhånd tak.....Lyder sådan:Menneskekroppen indeholder 3,5 g kalium pr.kg legemsvægt. Isotopen k-40 udgør kun 0,012%(efter vægt) af den forekommende kalium.en person vejer 64 kg.a) beregn massen af k-40 atomer ... -
hvordan finder jeg summen
Forumindlæghvordan finder jeg summen af 149 (findes der en formel for det ???) -
NV prøve
ForumindlægHej! Vores NV prøve er rykket til december, men da jeg skal rejse der kan jeg ikke gå op. Ved I om den er obligatorisk? Og hvad sker der hvis man ikke kommer op i prøven? -
linære funktion
Forumindlæghvad er en funktion?? specielt den linære funktion?? -
Hvad viser gennemsnit??
ForumindlægHej, jeg ved godt hvordan beregner det, men hvad bruger man det til helt, altså hvad betyder gennemsnit? -
Passiv transport
ForumindlægHvad er forskellen på passiv transport og diffusion? -
Lille vektoropg.
ForumindlægHvordan løser jeg følgende - ved ikke hvordan jeg skal gøre. vektor c = s(a, vektor)+t(b,vektor) Hvor det oplyses, at a, vektor = 1 -2 b, vektor = 2 4 c, vektor = -5 -22 Hvad gør jeg? På forhånd tak. -
Primtalsgenerator?
ForumindlægHvordan kan jeg vise at denne formel ikke er en primtalsgenerator? f(n)= n^2-n+41 -
...
ForumindlægEn sammenhæng mellem to variabler x og x er givet ved y= 15/1+x udfyld en tabel med sammenhørende x og y værdier?? hjælpppp -
Empatisk/empati/empiriker? Forskel
Forumindlægjeg vil godt have forklaring på hvad er empatisk og empati..? eR det ikke det samme? og empiriker? Hjææælp
