Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 16721 til 16740 af 92586
-
Hyphenation word 2010
ForumindlægHej Studieportalen Er der en eller anden, som ved hvordan man sætter automatisk orddeling(Hyphenation) på i word 2010? Hvergang jeg åbner mit dokument i word, får jeg følgende besked; "Word hyphenation feature is not available. Run the Microsoft office setup program, install the feature a... -
4d.p.: log
ForumindlægHejsa, jg har fået nogle matematik opgaver, hvis tekst er skrevet på engelsk.. Og jeg forstår ikke helt, hvad det er jeg skal ?.. Jeg har aldrig hørt om noget lign. 4 d.p.: Min opgave lyder således: Solve the following logarithmic equation, giving your answer to 4 d.p.: 1a) log7x = 2.9 b) Inx... -
translate
Forumindlæghej hjælp til oversættelse Min storsøster er lige kommer hjem, sur og gnaven. Hun siger, at hun er træt fordi hun har haft en hård dag, bare fordi de har haft 3 fritimer. Tysklæreren havde givet dem fri, fordi han havde glemt sine bøger, han var kommet for sent op. Deres dansk lærer var ikke dukk... -
Mercator-projektion
ForumindlægHey. Dagen før det går løs i AT for mit vedkommende.. Jeg har lige et spørgsmål. Mit emne er navigation med fokus på kort, og særligt fokus på Mercator-projektionen. Nogle der evt. kan forklare teorien bag følgende link: http://da.wikipedia.org/wiki/Mercatorprojektion For det første; Gudermann-fu... -
Udvikling - gennemsnitlig levetid
ForumindlægHej derude! Jeg sidder fast i en opgave i matematik, som jeg på ingen måde forstår. Jeg ved ikke hvordan jeg skal regne mig frem til svaret. Opgaven lyder sådan: Udviklingen i den gennemsnitlige levetid (middellevetiden) for danske kvinder kan for årene efter 1995 med god tilnærmelsesvis ... -
Dårlig eksamen :( What to do?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg står i den situation, at jeg var oppe til matematik mundtlig eksamen i går, hvor jeg desværre fik 02. Dette skyldes en helt masse personlige problemer etc. hvilket har gjort, at jeg var ukoncentreret og var "mentalt" ikke til stede. I mine årskarakterer har jeg 1... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej Jeg skal oversætte en tekst til tysk, men der er to sætninger, jeg er i tvivl om. Er der nogen, der kan hjælpe? Sætningerne lyder sådan: "I Tyskland får eleverne allerede karakterer fra 2. klasse". Og den anden: "Dumper eleverne i to af deres fag, bliver de ikke rykket op i ... -
Sandsyglighed med julekugler
ForumindlægSad med denne opgave, har intet bud på en løsning med det sandsyglighedsregning jeg kender. Opgaven: Nissemor er på loftet for at hente julepynt. Alle julekuglerne ligger i den samme skuffe. Der er helt mørkt på loftet, så nissemor kan ikke se farverne på kuglerne. Nissemor vil gerne have to en... -
Udtryk det komplekse tal (e^(1+5+i*2π))/(1-3i)
ForumindlægHej Alle :D Jeg skal beregne det komplekse tal e^(1+5+i•2π) / (1-3i) i hånden på rektangulær form og polær form. Jeg starter med at beregne nævneren (1-3i) Modulus | 1-3i | = √(1^2+(-3)^2) = √(1+9) = √(10) Argument arg(1-3i) = arctan((-... -
Regneregler for titalslogaritmen?
ForumindlægJeg har set de youtube / fri viden videoer, hvor hende læren forklare tingene, problemet er det er beviserne jeg skal forstå og ikke hvordan jeg gør tingene, er det noget i evt kan hjælpe mig med?. jeg står og skal til eksamen fredag i mundtlig matematik, og kan se i min bog der er noge... -
Retning af "stil" på 230 ord. Ville være en stor hjælp.
ForumindlægHey Guys and Gals Sidste aflevering inden afgangseksamen i 9ende. Vil i ikke lige være søde at kigge på den inden jeg sender den afsted imorgen? :P På forhånd mange tak! Tysk Aflevering – Ein Tag mit Florian Florian ist 14 Jahre alt und wohnt in Hamburg. Jeden Morgen steht Florian auf am 7... -
kemi angående stofmængde
Forumindlæghey. Er der nogen der kan hjælpe mig med den her spørgmål: "hvor stor en stofmængde er" a) 1,204*10 i 24 sølvatomer b) 1,204*10 i 24 blyatomer c) 4,82*10 i 22 guldatomer tak for hjælpen på forhånd -
logaritme
Forumindlægf(x) = 1000/(1+5*e^(-0,090x)) Jeg skal udregne f(10) og f(0) samt finde x så f(x) er 100. Kan I hjælpe? -
Finde Verballed. HASTER.
ForumindlægEr der en engel der vil hjælpe mig og min veninde med at finde verballedende i denne tekst. Der skulle gerne være 12. All my life, it has been my role to look after people. For as long as I can remember. I am twenty years old and I have never been taught how to love people, only how to look afte... -
Biologi EKSAMEN!
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen i biologi c-niveau.Jeg har bare et problem. Vores lærer har ikke været særlig behjælpelig med at forberede os til eksamen!!Så jeg håbede på, at der var nogen herinde, som ville kunne forklarer, hvordan et eksamensspørgsmål ser ud, helst noget inde for "krop og s... -
FSA - Sprækkebjerg
ForumindlægHej, jeg har fået en afleveringsopgave for, men jeg kan ikke forstå hvad spørgsmålet drejer sig om.: Der er en klasse på 20 elever og 2 lærere der skal på Sprækkebjerg. De kommer fra Randers de skal spille paintball. Det koster 150 kr. pr person + 1 kr. pr. paintball (150 paintballs pr. person.)... -
Triginomitri: to oplysninger og en højde
ForumindlægHej venner jeg skal op i matematik imorgen, og sidder og øver mig, men stødte på en opgave jeg har svært ved at løse. Om en trekant ABC oplyses <A = 20 grader, lACl = 10, og h fra B = 4, og <C er stump. Jeg har fundet arealet til at være 20 enheder^2. Men hvordan finder jeg lABl og <C... -
Tandlæge
ForumindlægHej jeg brænder for at blive tandlæge og vil gerne starte her til sommer eller vente et år. Mit problem er at jeg ikke helt har gennemsnittet kan man søge ind via kvote 2 hvis man har 8.5 i snit. Er der nogen anden vej man kan søge ind, kan man tjene nogle point? Og vedrørende til point, så hører... -
Gode råd inden eksamen
ForumindlægHej allesammen. Landet ligger (desværre) således, at jeg har min psykologi eksamen her d. 9/6 - altså om to dage. Er næsten færdig med mine noter, og føler at jeg efterhånden er ved at få styr på det meste af min teori. Derfor vil jeg lige høre om der er nogle der har nogle gode råd eller er... -
ØKONOMI OECON
ForumindlægHej folkens! Da jeg er blevet optaget på økonomi uddannelsen i SDU(Erhvervsøkonomisk linje) ville jeg hører om folk herinde kan hjælpe mig lidt på vej? Først og fremmest ville jeg hører om hvilke matematiske emner jeg skal øve på/opfriske før studiet start ? Og om nogen af jer evt. har nogle ...
