Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16741 til 16760 af 48240
-
Radioaktivitet
ForumindlægHej forstår ikke helt hvordan jeg skal løse opgave b og c Halveringstiden for Rb-87 er 47*10^9 -
HJÆLP
Forumindlæghej er der nogen der ved hvordan den franske mundtlige eksamen foregår !!! ??? jeg er i tidspres -
lys
ForumindlægHej allesammen. Jeg har svær ved at forstå sammenhængen mellem bølgelængder, frekvens og fotonenergi og jeg har fået et spørgsmål som lyder: Hvordan er frekvensen og fotonenergien i ultraviolet lys sammenlignet med synligt lys? Jeg har læst artikler på nettet, og har prøvet på at forstå det, men... -
Differentialligninger
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med at løse denne opgave? OBS: Der skal dog lige siges at jeg bruger et CAS-værktøj. -
Hubbletiden
ForumindlægHej er der nogen der klart kan fortælle/difinerer hubbletiden. Jeg har styr på hobbles lov. Jeg vil også gerne bede om formlen da jeg ikke hel forstår den -
Hjælp til opgave
ForumindlægHej alle. Har problemer med opgaven jeg har vedlagt. Jeg kan ikke komme i gang. Er der nogen af jer der kan hjælpe? -
Hvor meget vanddamp dannes der?
ForumindlægJeg har udregnet den afsatte energi til at være 5,441*109J, jeg ved dog ikke hvordan jeg skal vurdere vandampens masse der dannes Jeg går ud fra at jeg skal benytte denne formel: m = E/(c*Δt) Jeg kender dog ikke temperaturændringen, og er c=vands varmekapacitet Håber nogen kan hjælpe:)) ... -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ... -
Hvilken fag på hvilken niveau på gym. for at blive læge?
Forumindlæghej... Jeg vil gerne være læge og skal starte på gymnasiet, men jeg er i tvivl hvilke fag jeg skal have og på hvilken niveau. SKAL jeg have biologi på B-niveau eller højere? Og er kemi på B-niveau vigtigere end Biologi på B-niveau? Jeg er helt forvirret over situationen. Jeg hpber at der er noge... -
metoder, materialer og teorier
ForumindlægHej :) jeg sidder og skal skrive en synopsis i fagene: samfundsfag og kemi. emnet er klima. mit problem er jeg ved ikke hvordan jeg skal udforme det punkt der hedder: metoder, materialer og teorier? er der nogle kan hjælpe, eller har et eksempel eller lign.? tak på forhånd. Josephine -
Tegneprogram til forsøgsopstillinger
ForumindlægProgrammet chemsketch kan tegne forsøgsopstillinger ved hjælp af "templates", men de figurer der i det program egner sig mest til kemi. Er der et lignende program til fysik opstillinger? Eller kan man evt. udvide programmet så man kan få ting som geigertællere osv. tilføjet i programme... -
gæring og glucose
ForumindlægHej. har lidt problemet med en opgave i kemi: I Sydvestfrankrig laver man sød vin af druemost med meget højt glucoseindhold på godt 300g/L. Men det er svært at få gæringen i gang. Hvilke problemer kan denne most give gærcellerne? Håber der er en som kan hjælpe?? :-) -
Naturvidenskab.
ForumindlægHej, Jeg har matematik A, fysik B og kemi B Jeg har overvejet medicinalkemi.. Jeg vil høre om i kendte andre uddannelser hvor man ikke har brug for en høj gennemsnit som jeg kan komme ind på med min retning? -
Oxygenholdige forbindelser
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med et kemi spørgsmål? Det lyder sådan her: "Fortæl om andre oxygenholdige forbindelser og systematisk navngivning." Jeg er nemlig ikke helt med på hvad det kunne være - kunne det ikke være alt? Håber nogen kan hjælpe! :-) -
eksp.....
ForumindlægEr gået i stå kan jeg ik få lidt hjælp figuren viser Danmarks udgifter til undervisning i 1986 og 1998. 2 søjler i et diagram: på den første 1986 43,8 på den anden 1998 88,5 bestem hvor store Danmarks udgifter til undervisning vil være i 2010 under forudsætning af, a... -
Matematik aflevering
ForumindlægHar fået en opgave hvor der står følgende: Udviklingen i internethandel i Danmark kunne i årene efter 2002 med god tilnærmelse beskrives ved modellen y= 2,6 *1,10x ⋅ , hvor x er antal år efter 2002, og y er internethandelens årlige størrelse, målt i mia. kr. a) Hvad fortæller tallene 2... -
Fremtid , A og Bniveau??
ForumindlægHej jeg vil gerne have et råd hvis der er nogen der vil hjælpe mig ud af et dilemma....Jeg går kun i 1.g men tænker over hvad jeg videre skal have på A- og B- niveau. Jeg er meget interesseret i biologi,kemi, idræt og musik. Det er alle sammen ting jeg nyder. Meeeen min søster som gik på gymnasie... -
Kommentér modellen
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave, som lyder: - Kommentér modellen, når det oplyses, at Tysklands solcellekapacitet i 2015 var 38555 MW. Jeg har udregnet en forskrift til at være f(x) = 1902.44 * (1.523)^x Modellen er fra 2005, og tallene ligger således: år 2005 - 2056 MW år 2006 - 2899 MW år 20... -
Optaget - KU?
ForumindlægSagen er den at jeg gerne vil læse Økonomi på Københavns Universitet efter sommerferien. Har alle fag undtagen samfundsfag B, som jeg heldigvis kan tage på et sommerkursus. Men på deres hjemmeside, står der at man skal have et samlet snit på 6,0 i matematik A. Jeg har fået 7/7 i årskarakterer. Hv... -
Opgaver om kerneprocesser
ForumindlægHej, så er jeg desværre på den igen. Jeg har sat mig helt fast i en opgave om kerneprocesser, som er multiple choice. Selvom jeg følger formlerne jeg har fået givet nøje, kan jeg simpelthen ikke finde frem til svar, der matcher svarmulighederne på de første fire opgaver. Resten af opgaverne kan j...
