Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 16781 til 16800 af 113755
-
Reducer
ForumindlægHvorn reducer dette stykke: (2a+3b)^2-3b(4a+2b)-(2a+b)(2a-b) -
I er alle kloge
Forumindlæg--||-- -
Sammenhæng mellem stamfunktion og areal
ForumindlægJeg skal bevise sammenhængen mellem stamfunktion og areal til mundtlig eksamen. Jeg sidder pt. og kigger på et eksempel på dette (se den vedhæftede fil), men jeg forstår det ikke helt. F.eks hvor kommer de 16 fra? Er der ellers nogen, som har gode råd til, hvordan man beviser dette til mund... -
Tutor søges
ForumindlægHej alle sammen!Jeg søger en tutor der kan hjælpe mig igennem min re-eksamen i Erhvervsøkonomi - det drejer sig om 1. års eksamen på ha jur! Så hvis du er okay skarp i grundlæggende optimering er det DIG jeg skal bruge :] !Jeg har klaret alle andre fag, men jeg svært ved det matematiske i EØ da j... -
Mængder
ForumindlægHej SP Jeg sidder med, en opgave som jeg er hundred procent sikker på er nemt.... Men jeg gør noget forkert og eksamen er snart. Så jeg føler mig viiiildt preset, og kan slet ikke se, hvad jeg gøre forkert. Billedet er vedhæftet som et billede. Jeg har generelt, bestemt alle værdierne for A, B... -
Bedste forberedelse
ForumindlægHej studieportalen-mennersker Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien, og jeg vil gerne forberede mig bedst muligt. I 1.g og 2.g havde jeg en meget sjusket tilgang til gymnasiet, og derfor har jeg nogle huller i min viden. Jeg vil derfor gerne "lappe" disse huller i min viden, og udov... -
Redegørelse for renteformlen
ForumindlægJeg skal til mundtlig mat eksamen om ikke så lang tid, og i et af mine eksamenssprørgsmål bliver jeg bedt om at gøre rede for renteformlen. Hvad menes med dette? -
Opgavesæt
ForumindlægTil information: Så er opgavesættene fra i dag kommet ind på uvm: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07gammel.htm?menuid=1505060 -
Statistik
ForumindlægHjælp til opgave b, gerne med en forklaring på fremgangsmåden, da jeg slet ikke forstår opgaven..:) -
Hjælp for pokker ! Dumpet matematik !
ForumindlægJeg har søgt ind på sociologistudiet - og er betinget optaget hvis jeg består matematik B. jeg var til den skriftelige hvor min computer fik nedsmeltning og har idag været til muntlig - dumpet (00). Life sucks! Nå, men nu har jeg talt mine point sammen (fra skriflig) i forhold til den nyest... -
Redegør kort for egenskaber ved de trigonometriske funktioner
ForumindlægHvis jeg siger følgende som svar: Tidligere har vi anvendt cos, sin og tangent som redeskaber til beregning af i trekanter. Disse trigonometriske funktioner beskriver en sammenhæng mellem vinkler og det trigonometriske udtryk, og derfor kan de beskrives som funktioner. Yndividere kan man sige a... -
deter.
Forumindlægopgave: om vektorerne a og b oplyses at vektor a * vektor b =4 , og determinat(vektor a og b)=-3 -bestem vinklen fra vektor a til vek b??..... forstår ik hvad jeg skal??..er der nogen der kan hjælpe -
eksamforberedelse
Forumindlæghej hvad skal man var god til eller kort sagt have det i hovdet med religion. hvad skal jeg forbedre mig inden eksamen, håber for svar af dem der har været til eksam tak -
Brenda Spencer.
Forumindlæghej. jeg skal have om Brenda Spencer til eksamen og jeg kan ikke finde så meget om hendes barndom, og om hende som person kan nogen hjælpe, skal snakke om det til eksamen. -
*hjælp*
Forumindlæg(a+b)^2-a(a+2b) -
reduktionopgave
Forumindlæghej. (a+b)2 a2-b2 -1 -
reducering.....
ForumindlægEr følgende udtryk reduceret rigtigt:(a + b)2 − 2a(b − a) − (a + b)(a − b) =a^2+b^2+2ab-2ab+2a^2-a^2+ab-ab+b^2 =2a^2 + 2b^2kan det passe??? -
Valg af lommeregner?
ForumindlægVed ikke om det er det rigtige sted at spørge om dette.Men er der nogle der kan vejlede mig til hvilken lommeregner jeg skal investerer i?Jeg er netop startet på matB og regner med at tage matA til sommer. Herefter på KU biokemi (håber jeg:-).Kigger i øjeblikket på TI-84 og TI-89 men ved ikke om... -
Hvad skal I op i? :-)
ForumindlægHej folkens, Nu har man i dag fået offentliggjort eksamensplanerne for de skriftlige eksaminer. Ville lige høre hvad I skal op i :-)? Jeg skal op i dansk, engelsk, samfundsfag og matematik. Hav en god forlænget weekend ;-) -
monotoniforhold?!
ForumindlægHej (: Hvordan gør jeg bedst rede for monotoniforhold, og hvad er det helt præcist? Hvis jeg nu har en graf over for eksponentiel vækst? Så er monotoniforhold - hvor funktionen vokser, eller stiger, og hvor den aftager eller falder?
