Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16821 til 16840 af 20688
-
Eksistentielt tema
ForumindlægHej. Hvad er det eksistentielt tema helt præcist ? På forhånd tak. -
differention af bevægelses-ligning
Forumindlæghej. jeg skal vise at: at accelerationen i det skrå kast er rettet nedad med størrelsen g (tyngdeaccelerationen). såvidt som jeg så har fostået, så skal jeg differentiere denne 2 gange: y=-0,5*g*t^2+v0*sin(vinkel)*t hvis jeg er forkert på den, så vil jeg gerne hører hvad jeg ellers skal.. og ... -
energi- hvis man kaster en sten op
ForumindlægEn sten kastes lodret i vejret med 2,5m/s. Hvor højt kommer den op? hjælp, i må gerne skrive hvordan i fandt frem til det. på forhånd tak. -
Skrifttype til SRP
ForumindlægEr der nogen der ved, om det er i orden at bruge skrifttypen 'Arial Narrow'? Jeg har brugt den, og den får lige min opgave til at fylde 2 sider mindre, så den holder sig inden for grænsen på 20 sider. Jeg er dog meget bekymret for, om det er okay. -
Kvantefysik ???
ForumindlægHvad faen er kvantefysik?? Skal skrive en formidlingsopgave til det og fatter hat!! ved ikke rigitgt hvordan jeg skal starte, en venlig sjæl der kunne hælpe? Min artikel skal inholde nogle af disse: - Bohrs atommodel og kvantefysik - Fyssikens verdensbillede - Emissions- og absorptionsspek... -
Kombinatorik og sandsynlighed
ForumindlægEn kattefigur kan lande på fem forskellige måder: på benene, på venstre side, på højre side, på ryggen og på snuden. Eleverne i 10. A kaster et stort antal gange med en kattefigur og noterer for hvert kast, i hvilken stilling den lander. På baggrund af deres observationer opstiller de tabelle... -
Bog eller studieportalen `?
ForumindlægHej, jeg er nemlig gået i tvivl i alle fag. Jeg har været på denne side i lang tid og den er superb. Jeg ville spørge om hvad er bedst at gøre ? At tage fra studieportalens noter til alle fag eller lave en kæmpe opsamling hvor jeg kun bruger bogen hvor det bliver på mange sider hvor jeg skal sid... -
Mekanisk system og mekanisk lukket system
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til fysikeksamen her snart, og forstår ikke hvad forskellen er på et "mekanisk system", og "et mekanisk lukket system." Hvis systemet blot er mekanisk men ikke lukket, vil det så sige, at den kinetiske energi godt kan omdannes til termisk pga. friktion og/... -
i eller på
ForumindlægJeg kludrer meget med om der skal stå i eller på. f.eks. ''jeg er i skolen. ''jeg er på skolen'' begge lyder til at være rigtig. generelt så er der flere sætninger hvor jeg kommer i tvivl om det er i eller på -
Termodynamikkens 2. lov
ForumindlægHar jeg postet det rigtigt? Det håber jeg =D Ja, som overskriften siger - nogle der kan give en let forklaring på hvad den går ud på? -
SØGES: Undervisning i statistik
ForumindlægHej alle Jeg søger en dygtig statistiker som kan undervise mig i statistik. Jeg håber der findes en der kan/har lyst til at undervise i faget ELLER, at der er nogen der kender nogen. De bedste hilsner -
statistik-opg
ForumindlægNogen der kan løse opg. 102, 103 og 104 ? På forhånd tak! -
Gode råd
ForumindlægHej folks Jeg skal til dansk skriftlig fremstilling og tvivlede på, om jeg kunne nå at få mine 10 taller erstatet med 12 taller. Er der nogle kloge hoveder derude, som har nogle gode råd til en elev i 9. klasse, som skal til eksamen maj 2010? -
ATeksamen 2010 - psykologi
ForumindlægEmnet er jo i år : Videnskabelige gennebrud og teknologiske landvindinger i 1849-1914, og jeg er meget interesseret i psykologi. Jeg har indtil videre kun undersøgt en smule, men overveje adfærdsspykologi eller freuds psykoanalyse, men ville hører om der er nogle som har andre ideer inde for fage... -
appelformer
Forumindlægjeg har lidt svært med at gennemskue appelformerne især patos og etos? hvordan finder jeg dem i en atikel -
STUDIETUR
ForumindlægHej Studi! Vi skal på studietur næste år, og jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der kender nogle spændende, billige rejsemål? I må meget gerne komme med nogle henvisende links! Mange hilsner Tissi PS. Vi vil ikke til Berlin! -
Enheden bliver..?
ForumindlægJeg er lidt usikker på den enhed jeg skal udlede af følgende beregning i opgaven: Temperaturen af en gas afhænger af gasmolekylens gennemsnitlige hastighed. Sammenhængen er givet ved følgende formel: (1/2)*m*v^2=(3/2)*k*T Massen af et N2 molekyle: (14 g/mol)*2 = 28 g/mol Temperatur: 273,15K + ... -
BEVIS for potentiel energi??
ForumindlægHvordan laver man et BEVIS for potentiel energi?? og Evt for kinetisk energi?? ANYONE!?!?! help me :) -
hjælp til formel
ForumindlægDu står oppe på Rådhuset og lader en bog med massen 200 g falde lodret ned fra 40 meters højde. Rådhuset er 38 m højt. Se bort fra luftmodstanden. a) Hvor lang tid tager det bogen at falde ned? b) Hvad er bogens hastighed ved 12 meters højde over jordoverfladen? Nogen der ved hvilke formler... -
spørgsmål angående stx..
ForumindlægJeg skal på stx efter sommer..Jeg er lidt nervøs for hvad der skal ske, og hvordan deres prøver/prøveforløb er lagt..er der nogle der kan fortælle mig om 1.g
