Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 16821 til 16840 af 17507
-
Hjælp - Rettelse :)
ForumindlægHej derude. JEg er forholsvis ny i spaget spansk, og har fået til opgave at skrive lidt om dansk mad og sprog, men da jeg som sagt er ny, er jeg lidt i tvivl på, om mine sætninger er korrekt opstillet. Jeg har forsøgt så godt jeg kunne, men håber der er nogle, som vil hjælpe med at rette det igen... -
Læs min dagbog for fejl :-)
Forumindlæg¡Hola! Jeg har skrevet en dagbog på spansk, hvorefter jeg har forsøgt at rette den. Dog er det som altid, at det er svært at se ens egne fejl. Dagbogen skulle meget gerne kun være skrevet i nutid og førnutid. Kom helst med konstruktiv kritik, som jeg kan bruge :-) Los lunes y todos los demás dia... -
metoder, teori og empiri????? HJÆLP!
ForumindlægHej! jeg skriver et AT i biologi og dansk. vi har overemnet katastrofer og jeg skriver om Tjernobylulykken. Jeg har 5. problemstillinger som lyder sådledes: 1. Hvordan forløb Tjernobylulykken? 2. Hvilke konsekvenser har ulykken haft? 3. Hvilken effekt har de radioaktive isotoper på mennes... -
HASTER. Jeg vil meget gerne bede om hjælp til en engelsk oversættelse. Det ville jeg blive mgeget glad for.
ForumindlægGreenpeaces Historie Greenpeace blev dannet i 1971, da en lille gruppe canadiere besluttede at stoppe USA’s atomprøvesprængninger på den lille ø Amchitka ud for Alaska. De lejede en gammel fiskerbåd ved navn Phillys Cormack, og sejlede ud til testområdet. Selvom de ikke nåede frem i tide, da de... -
Videnskabelig teori - verifikation og falsifikation
ForumindlægHej... Jeg har fået til opgave i faget metode og videnskabsteori at skrive en opgave om hvorvidt noget kan kaldes en videnskab, hvis det skal betømmes ud fra kriterierne verifikation og falsifikation. I opgaven skal man selv finde nogle argumenter, og så betemme om disse argumenter er videnskab. ... -
24 timers - personlighedspsykologi
ForumindlægHejsan allesammen :) Det er første gang jeg poster et spørgsmål, men jeg ville egentlig bare hører om der var nogen derude der ville give en konstruktiv kommentar eller en ide. Jeg har trukket personlighedspsykologi, hvor jeg har et uddrag fra en bog der handler om forskellige grader af sti... -
Sociale problemer
ForumindlægHej med dig:) 1: Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Jeg kan ikke følge med i kemi tror jeg. jeg syntes at faget er et kedeligt men yderst prisværdigt fag. Jeg hader det, at jeg er så langsom til det. 2: Der var en laboratorierapport, om titrering, jeg skulle skrive med en pige. Jeg skrev d... -
grammatik af en ekstrakt
ForumindlægHejsa, jeg har fået til opgave at lave grammatik til en ekstrakt fra Owell's "Shooting an Elephant".. Men jeg synes virkelig, denne tekst er svær! Sådan her ser stykket ud (med mine rettelser) indtil vidre.. Håber meget at nogle af jer, kan hjælpe mig lidt på vej med de manglende t... -
okay, er der nogen der kan hjælpe med regneregler hos e^x
ForumindlægJeg har desperat forsøgt at søge efter viden indenfor regneregler med e^x. Jeg føler bare aldrig jeg har fået fortalt alle de grundlæggende ting om det. I en differentialligning skulle jeg gøre rede for at en funktion var en løsning til en bestemt differentialligning. Jeg har set de mange indl... -
Hjælp til fortolkning af slutning - "Die Pilger"
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med en tysk tekst kaldet "Die Pilger" af Felicitas Hoppe. Er dog ikke den bedste til at fortolke, og selvom jeg har fundet et dansk referat, kunne jeg godt bruge nogle idéer fra jer til hvad slutningen kunne betyde. Det korte referat på dansk burde være nok til at ... -
Oversættelse I spansk
ForumindlægHej jeg har oversat nogle sætninger til spansk, men jeg er dog lidt usikker på om jeg har oversat dem rigtigt. Jeg ved ikke om jeg har bøjet verberne i deres rigtige tid eller på den rigtige måde. Er der nogle der kan hjælpe? Tak på forhånd. 1. Jorge er en ung fyr på 21 år. Jorge es un jove... -
Hjælp?!
ForumindlægHej alle sammen ;D jeg skal oversætte nogen linjer fra dansk til engelsk og da jeg ikk er særlig go til engelsk håbede jeg på der var nogen der ville kigge den igennem og rette den for fejl. jeg går på gymnasiet og der har vi fået en oversættelse hver hvor vi så skal op til tavlen og skrive den ... -
Organisk kemi
ForumindlægJeg har lavet et forsøg og det gik ud på: a) Hæld først 4 ml bromvand og dernæst 4mL heptan op i et reagensglas i stinkskabet og sæt prop i glasset. 4 ml svarer til, at væsken står ca. 2 cm op i reagensglasset. Iagttag tofasesystemet. b) Ryst derefter grundigt og betragt systemet igen. c) Belys g... -
Rilleafstand på en CD - teori
ForumindlægJeg skal lave rapport på fysik c-niveau om rilleafstanden på en CD. Jeg har indtil videre skrevet følgende i teoriafsnittet, og det kunne være virkelig fedt, hvis I ville komme med noget konstruktiv kritik. Jeg er nemlig ikke sikker på, at det er forståeligt, eller om det er for indforstået. Je... -
Hjælp til Oversættelse af fransk tekst.
ForumindlægHej, jeg sidder og på 3. G og har lidt problemer med at oversætte min tekst så ville høre om en kunne hjælpe mig lidt. På forhånd tak.! Teksten som skal oversættese: Mad og pauserne er vigtige i skolelivet. Mange elever vil gerne spise i skolen. Men der er ikke plads til alle. I Frank... -
Semantiske skemaer
ForumindlægJeg jeg er i tvivl om hvordan jeg begynder, jeg mangler et eksempel på et semantisk skema til følgende tekst for at kunne komme igang?. ANGST Rapversion af Kasper Spez Tankerne strejfer mig ikke perifert de sparker døren ind, og står så bare og hænger i entreen svæver som fluer over papiret og... -
Ideer til mat / bio
ForumindlægTaget fra et indlæg på eksperten: Biologi – matematik: Epidemiologi Mæslingeeidemier, model, der beskriver deres hyppigheder, effekten ved vaccinationsprogrammet indførelse, tidsrækkemodellering (andre store epidemier så som polio, kolera og andre kan naturligvis også bruges) Også faget his... -
Små sætninger
ForumindlægNogen der vil rette de her sætninger ud fra en øvelse: Sætningerne man skulle tage udgangspunkt i: Dan sætninger i præsens med følgende verber 1. (übernachten) Die Soldaten…draußen im Freien. 2. (wiedersprechen) Das Kind … immer dem Lehrer. 3. (untersuchen) Die Polizei… den Fall. Omskriv til le... -
Rettelse af lille oversættelse
ForumindlægNogen der vil kigge den tyske version efter for rettelser ud fra den danske. Dansk: Da Gabi trådte ind i kælderen, slukkede nogen lyset. Hun hørte samtidig, at døren gik bag hende. Gabi indså, at hun var spærret inde. Det så sort ud. Hun overvejede, hvad hun skulle gøre. Hun frygtede at flippe t... -
Har jeg lavet om i teksten? Kort oversættelse.
Forumindlægtrækker det ned når jeg for eksempel har oversat "ikke-rygere" til "passive smokers" når den direkte oversættelse er "non-smokers"? og der er også et par andre ting jeg er i tvivl om, så hvis der er nogen der gider at kigge den igennem.. På forhånd tak :) Min mors ...
