Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16861 til 16880 af 152758
-
Konduktometrisk titrering af en syreblanding
ForumindlægJeg sidder ved min computer og skriver en rapport i kemi, som jeg så at sige godt kan finde ud af. Bortset fra et spørspål...Rapporten hedder, som overskiften siger, "konduktometrisk titrering af en syreblanding", og jeg tror(håber), at der måske er en af jer som har lavet den rapport.J... -
hjælp
ForumindlægJeg havde uploaded den indlæg igår, Jeg har prøvet meget at kommer igennem den, men jeg kunne ikke. en reference system vektor a=(3) og b=(-3) (4) (2 ) vi finder vektor c ved liging a+b+c=0, hvor 0=(0) (0) a. finde vinklen mellem vektor a og b b. vis at vektor c har kordinaten (0 ) (-6) ... -
vektor.....
Forumindlæghey. jeg skal beregne arealet af det parallelogram, der udspændes af a og b. IaI = 5 IbI = 2 a * b= 7,5 jeg ved at jeg skal bruge formlen: I det(a,b) I, osv. men jeg kan ikke lige huske, hvordan man fandt a og b ud fra deres længder.. jeg var lige lidt på vej, men er gået i stå igen.. -
Jordens magnetfelt, den lodrette komposant.
ForumindlægHej Jeg sidder og arbejder på en rapport, hvor hovedformålet er at finde den vandrette komposant, for jordens magnetfelt, ved hjælp af en tangensbousole. som består i et kompas omgivet af en vinkelmåler på360 grader, igen omgivet af nogle spoler, hvortil man skal kunne tilføre en strømstyrke, og... -
STX eller HHX??
ForumindlægHej.. Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at svare på :-) Efter 9. klasse vil jeg gerne tage en gymnasie uddannelse. Jeg er bare så i tvivl om det skal være HHX eller STX. Grunden til at jeg er i tvivl er, at jeg gerne vil slippe for de naturvidenskab... -
sammensatte og simple ioiner
Forumindlægjeg er igang med at få læst op til eksamen i kemi c. Ioner har boldt problemer konstant og vil ikke hænge ved. jeg læser på selvstudie og har ikke haft det bedste resultat af at få det forklaret online. ionforbindelser er mellem metaller og ikke-metaller. så langt så godt. simple ioner er er at... -
Odontologi kvote 1? kvote 2? alternativer? udlandet?
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse odontologi, men da jeg havde en meget sproglig linje i gymnasiet, valgte jeg at holde sabatår for at læse kemi, matematik og fysik op. Men nu er jeg bekymret for om jeg overhovedet kommer ind, da mit snit ligge på grænsen til KU, dvs at hvis snitet går op med 0,1, så går... -
2. prøveforsøg - Skal jeg vente et år?
ForumindlægHejVar oppe i kemi B igår og fik 9. Egentlig er 9 en fin nok karakter og faktisk er det også det samme som jeg fik i årskarakter (hvilket flere incl mig selv dog mente var for lavt). Men jeg ærgrer mig alligevel rigtig meget. For jeg havde knoklet en del for at forbedre min karakter her til eksam... -
Generelle spørgsmål
ForumindlægOkay! Det er nu jeg har brug for nogen rigtig kemi eksperter derude!Jeg skal op her på tirsdag og der er lige et par ting jeg må ha fat i, som jeg håber nogen af jer derude kan svare på:Hvad gør OH-gruppen funktionel og hva betyder det at den er funktionel.Hvad er et polyamid, kender godt dens ke... -
Sum af summarum
ForumindlægOgså bragt i Gymnasieskolen d. 15-05-08 På en kærkommen og snarligt forekommende dato bliver undertegnede student fra Rødkilde Gymnasium i Vejle. Jeg og min årgang rundt omkring i landet bliver den første årgang med et afgangsbevis fra den nye gymnasiereform. Vores rektor satte prædikatet &rsq... -
Reduktion
ForumindlægEr dette rigtig løst? (a-b)2 * (a+b)2 a-b* a-b + a+b* a+b 4a 0b -
Sandsynlighedsfelt med 2 hændelser...
ForumindlægI et sandsynlighedsfelt er givet to hændelser A og B. Det oplyses, at P(A)=2*P(B) og at P(AuB)=0,9Bestem P(A), nåra) P(AnB) = 0,3 b) A og B er uafhængigeHvordan løser jeg denne opgave? Håber I kan komme med hjælp!!! -
Får I skr. afleveringer for i samf?
ForumindlægJeg synes, det går ret sløvt til i samfundsfag. Vi har endnu ikke fået noget skriftligt arbejde for.\nHvad med jer? -
Medicin-studiet - hjælp til valg.
ForumindlægHej, Jeg er en pige, som her til sommer bliver student. Jeg er 18 år. Jeg ser at gennemsnittet for at komme ind på lægestudiet er på 9,... og 10,... Jeg har drømt hele livet om at komme på det studie, men det viser sig nu at jeg har kun et gennemsnit på 6,5. Jeg har i dag ikke vist for lærer... -
GPS - Finde et 4. koordinat vha. 3 andre koordinater?
ForumindlægHejsan Er der nogen der kan fortælle hvordan man med 3 koordinater der danner en trekant kan finde et 4. koordinat? Skriv endelig hvis jeg skal uddybe mit spørgsmål. -
Forklar hvad man forstår ved en opløsnings koncentration.
ForumindlægForklar hvad man forstår ved en opløsnings koncentration og hvordan den beregnes og diskuter hvilken forskel der er på formel og aktuel koncentration. -
Spørgsmål vedr. reaktion mellem dibrom og kobber
ForumindlægJeg sidder og forbereder alle mine rapporter til jeg skal op mandag. Jeg er så stødt på noget jeg slet ikke fatter i Kemi hvor vi har lavet en journal hvor vi skal undersøge den kemiske raktion mellem et metal og et ikke metal. I nr 4 i fremgangsmåde hvor man skal fordele væsken i to reagensgl... -
potensfunktion uden hjælpemidler
ForumindlægJeg skal bestemme a og b, til en formel af typen f(x)= bx^a Jeg har to punkter oplyst (2,4) og (4,64). Hvilken formel bruger jeg for a, når ln og log ikke må indgå? Håber at en af jer har tid til at hjælpe. På forhånd tak -
Bevis udsagn
ForumindlægHej. Jeg har brug for at bevise at følgende udsagn er rigtigt (hvis det er det): (a/(a+b))-(b/(a-b))+((2*a*b)/(a^2-b^2))=1 Hvordan gør jeg dette. -
Reducer udtrykket mest muligt
ForumindlægHej alle sammen kan i hjælpe med udregningerne til dem her?? kan ikke se hvor jeg skal starte og slutte. Reducer udtrykket mest muligt: (a-b)2-a(a-2b) b(a-b)-(a2-b2) (a+b)2-a(a+b) a(a+b)+(b-a)(a+b) håber der er nogen der kan hjælpe??
