Søgning på: de måske egnede. Resultater: 16901 til 16920 af 29788
-
Oversættelse
ForumindlægHey..Har oversat følgende fra dansk.. Nogen der lige vil kigge det igennem..??Dear MuhammedI know, you maybe are surprised about my daily life, as it emerges of your last letter. But after been moved to Denmark, is it only through the mass media, I see misery. I want to tell you little about how ... -
Begrund at reaktionen er en redoxreaktion?
ForumindlægJeg skal begrunde hvorfor reaktion I og II er redoxreaktioner samt hvorfor reaktion III ikke er det. Nogen der har et bud? -
Bedste layout
ForumindlægEr igang med 3. årsopgaven og kom lige til at tænke lidt på layoutet.Hvad forventes der?Skriftstørrelse: 12-13Skrifttype: Times New RomanMargin: Venstre 2.5cm, Bund 2.5cm, Top 3cm, Højre 2cmDesuden står der på min opgaveformulering at den skal være side 1 i den større skriftlige opgave. Vil det s... -
Calciumhydroxids opløselighedsprodukt
ForumindlægHejsa...jeg sidder og skal lave en rapport (til i morgen d. 16/12-2004) og skal gerne bruge en tabelværdi for calciumhydroxids opløselighedsprodukt. Men der er lige et problem!! I min databog står der angivet følgende:Ca(OH)2 (grovkornet) = 3.2*10^-5 M^3Ca(OH)2 (finkornet) = 4.9*10^-5 M^3Dog har ... -
areal af polygon
ForumindlægHejJeg har lige fået en opgave hvor jeg skal indtegne en fem-sidet polygon i et koordinatsystem og der efter beregne ´polygonens areal. Enten har jeg været fraværende den dag der blev undervist i det eller også har jeg sovet i timen, for jeg ved ikke hvordan jeg finder frem til det via de koordin... -
Efterposteringer
ForumindlægJeg har fået en opgave hvor jeg skal redegøre for, hvordan en efterpostering af konto 5100 afskrivninger på biler på 275 kr. vil påvirke en resultatopgørelse. Jeg er ikke sikker men jeg mener at åretsreslutat vil blive 275 kr mindre ellers er jeg helt blank... knuz Rikke -
HVad er et elektrisk kredsløb?
ForumindlægHvis du skulle have en klar definition på et elektrisk kredsløb, hvordan du så formulere den? Skal nemlig til eksamen i FysikB. Go Søndag. -
Eksamens skræk...
ForumindlægSom mange andre lider jeg af eksamens skræk, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at komme af med det! Er der nogle der kender metoder til at bearbejde det??? /V -
Velfærdsstaten i fremtiden, mangler statistik
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en opgave om velfærdsstatens udstrækning i dk i fremtiden (2020). Jeg mangler nogle statistiker. Jeg kan ikke finde dem jeg søge i samfundsstatistik 2001.Ville være perfekt, hvis nogle kunne henvise til, hvor jeg kan finde statistikker over:* andel ældre i samfundet fr... -
Elektromagnetisk stråling
ForumindlægBør man inkludere skalmodellen til eksamen og hvad bør der i så tilfælde siges om den? -
mat: opgave uden hjælpemidler
ForumindlægHej hejJeg skal lave en opgave uden hjælpemidler. Jeg synes ikke rigtig den giver nogen mening.Den rette linje på figuren er graf for en funktion f.Bestem ud fra figuren en forskrit for f.Grafen er en ret linje i et enkeltlogaritmisk system. Jeg har aflæst disse punkter:(1;14,5) , (2;20) , (3;23)... -
Bloddonation
ForumindlægHej på SP!Jeg sidder og skriver en teknologi opgave om bloddonation, og overvejede hvor mange unge der er bloddonorer, vil i ikke være med til at starte en debat med begrundelser for og imod?PÅ forhånd mange tak!//Mikziel -
At gå om
ForumindlægHvis man går i 3.g., har et snit på fx 9,4 men skal have 9,9 i sin uddannelse.Er det så en mulighed at gå 3.g. om?I så fald, man i 3.g. har fået 11 i standpunkt i et par fag, kan man så ikke allerede afslutte dem nu, og ikke have dem det år man går om, så man selektivt udvælger enkelte fag hvor m... -
Eksamensteknik
ForumindlægHej...For et par måneder siden var der et indlæg, hvor man kunne "dele" sine karakterer med andre. Det viste efterfølgende at mange fik gode karakterer - både årskarakterer og eksamenskarakterer. Selv får jeg ikke lige så høje karakterer som mange af jer andre. Er på et middelgennemsni... -
EUs ny forfatning?
Forumindlæghejsa.. jeg sidder lige og forbereder mig til historieksamen på torsdag, og har selvfølgelig ikke kunne undgå at høre om EUs forfatning, som er blevet nedstemt i frankrig... Men her for lidt slog det mig, at jeg egentlig ikke har nogen anelse om, hvad forfatningen går ud på.. det ville være meget... -
Tjene lidt ekstra penge online?
ForumindlægJeg bor hjemme hos min mor, går på gymnasie og dyrker sport, så syntes det er lidt svært at få tid til et job. Ved godt at de fleste nok ville sige at jeg skulle droppe sporten og få et job men så længe jeg bor hos min mor, syntes jeg at jeg skal nyde det. ..Men jeg kunne nu godt tænke mig at h... -
fremtid eller ej
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg går i 3.g og har siddet i sommerferien, og i flere weekender før det, og tænkt over studier jeg gerne vil ind på. (som alle andre) Kort om mig selv: meget kreativ(innovativ), analytisk, gode retoriske evner, god kritisk tænkning osv. - stærke fag: Historie og Matematik.... -
Tilbage til skolen :(
ForumindlægØv! Nu er sommerferien snart forbi og så er det tilbage i skole.Det kan godt være, det lyder underligt men jeg frygter faktisk at vende tilbage. Det er dejligt, at det er mit sidste år, men jeg frygter lidt, at jeg kommer til at klare det dårligt(læs: at jeg ikke lever op til mine forventninger).... -
Let tysk :)
ForumindlægHvordan siger man. at færdiggøre min nuværende gymnasiale uddannelse :)Har nemlig ikke lige ordbog -
Ikke godkendt historieopgave!
ForumindlægSidste år skrev jeg en historieopgave om Palæstina konflikten, med denne problemformulering: Giv en kort redegørelse for de interessekonflikter, som angår palæstinaområdet i perioden op til og med Israels oprettelse i 1948.Gør endvidere udførligt rede for udviklingen i Mellemøsten fra 1948 og fre...
