Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16901 til 16920 af 20688
-
Nogle som har haft fjernundervisning?
ForumindlægHej folkens.. Er her nogle som har haft fjernundervisning/flexfag før, i så fald hvilke fag og niveauer? -
hastighed
Forumindlægså blev det noget med gnidningsmodstand og hastighed. igen er opgaven vedhæftet. de bøger jeg har forklarer det bestemt ikke særlig godt, så er der nogen der har nogle ling til disse ting opgaven omhandler ville det også være godt. -
sinusfunktion
ForumindlægHvordan finder jeg x udfra udtrykket: f(x)=A*sin((2π(x-C))/B)+D Jeg har fået A,B,C og D givet, så spørgsmålet er hvordan jeg finder x'et? -
Opvarmning af vand
ForumindlægJeg har meget hårdt brug for at kende følgende formel... Hvis man ønsker at opvarme en given mængde af vand med en given effekt, til en bestemt temperatur, for derefter at kende tiden for denne process. hvad er så formlen for dette? Eksempel: 6000L vand skal opvarmes med et 300W varmelegeme til ... -
vands massefylde
ForumindlægJeg har læst en del om Arkimedes lov, og vil nu sikrer at jeg har forstået det 100% korrekt. derfor har jeg besluttede mig at løse nogle af de opgaver som man kan finde på nettet. problemet er så det med vands massefylde. på Wikipedia står der at vand ved 3,8 grader har et massefylde på 1,000 er ... -
-13.6eV
ForumindlægHvordan er man kommet frem til, at der skal -13.6eV for at ionisere et hydrogen atom? -
Uddannelsesskift
ForumindlægHej Folkens! Som i nok er bekendte med er der igen i år udsprunget nye studerende, og jeg er en af dem. Nu er næste step jo at søge videre, problemet er bare at jeg ikke har fået det gennemsnit jeg skulle bruge til drømme studiet (Odontologi). Mit snit er på 8,5 inkl. 1,08-reglen og jeg har... -
3-faset vekselspænding
Forumindlægen ovn mærket 3x380 V, 5,0KW indeholder tre ens varmelegmer i stjernekobling. bestem a) den optagne strøm..?? bestem b) varmelegemernes modstand..?? -
Gymnasiestart!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal starte på gymnasiet her om et par dage, hvilket bliver helt nyt. Dog har jeg nogle spørgsmål ang. første skoledag. Hvad skal jeg egentlig medbringe (stor taske m.m), synes det er ret underligt, at der ikke står andet end, 2'gere og 3'gere kommer til at underhol... -
Medicin med 8.7 i gennemsnit
ForumindlægHej. Tror i at jeg kan komme ind på studiet med en gennemsnit på 8,7? Hvis ikke hvad kan jeg så gør. Kan jeg tage en lignende uddannelse som jeg kan bruge til at læse medicin. -
Ubestemte og bestemte integraler
ForumindlægHej, Er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen på ubestemte og bestemte integraler er, og måske inddrage et eksempel? -
Hf efter 9.klasse
ForumindlægEr det en mulighed? Jeg ved godt at man normalt skal have 10.klasse eller have været gang med noget andet, men kan man godt tage en hf efter 9.klasse? Tak på forhånd. -
hjælp en i nød ...
ForumindlægHej Alle! da jeg har været på ferie og ikke har fået denne aflevering har jeg MEGET travlt... tænker på om der er nogle der kan hjælpe mig med disse opgave (vedhæftet) gerne med udregninger, så forstår jeg det bedre ...... håber der er nogle der gider at bruge eet minut eller to på det. På for... -
Acceleration
ForumindlægHej har denne opgave som jeg ikke kan løse, -
Skifte fra hhx til stx?
ForumindlægHey Er i tvivl om jeg vil blive på min hhx uddannelse efter sommer. Jeg er næsten færdig med med 1.g, synes klassen er fint nok og hyggelig, men den er rimelig useriøs, og i mange timer mister stort set alle fokus :/ (specielt matematik og VØ) Derfor overvejer jeg lidt at skifte til stx (alment g... -
Negativ eller positiv tyngdekraft? frit fald
ForumindlægFra en bro 100 m over havets overflade tabes en mobiltelefon. Telefonen vejer 400 gram. a) hvor langt er telefonen faldet efter 2,0 s? b) Hvad er telefonens hastighed efter 1,0 sek a) er lavet, men til b ved jeg ikke om tyngdeaccelreationen skal være minus eller plus, fordi "når objektet ... -
?
ForumindlægHvordan skal man forstå Arkimedes lov? -
Kemi . Hjælp det haster.
ForumindlægBeregn hvor meget myresyre (HCOOH) der skal afvejes for at lave 250 mL af en 0,2M myresyreopløsning. Beskriv hvordan man kan lave opløsningen i praksis. -
spørgsmål om Gymnasiet..
Forumindlægheej jeg skal starte på et gymnasium og kunne godt tænke mig at vide noget om lektier og hvor meget tid man har til at være sammen med venner og familie.. hvilke slags lektier får man for? hvor meget skal der afleveres? håber i vil svare... -
2g om eller mulighed for at ændre karakteren?
ForumindlægJeg går i 2g og har en naturvidenskabelig linje. Efter gymnasiet vil jeg rigtig gerne læse på tandlæge studiet. Men jeg har fået 02 - 02 i kemi og et par andre 4-taller, så jeg kan slet ikke forhøje mine karakter mere og drømmen om tandlæge studiet bliver knust. Men jeg vil stadig ikke give op, ...
