Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 16901 til 16920 af 92586
-
tv debat
ForumindlægVille i give mig ret i dette? og hvad er jeres holdning? For omkring et halvt år siden, afmeldte jeg mit kabel tv abonnement. Den store pakke. Selector med Mtv Base og russiske dokumentar programmer om livet i Sibirien. Alt dette skulle jeg nu leve uden. De første 2 uger skete det at jeg fandt m... -
Vektorfunktion og linje
ForumindlægHej, jeg har fået denne matematik opgave for, men kan ikke finde ud af den, er der nogen der kan hjælp? -
Regneforskrift - aflevering
ForumindlægHej! Sidder med en matematikaflevering der har givet mig lidt problemer, så håber i vil hjælpe! Opgave: Find regneforskriften for den lineære funktion g(x) der opfylder at g(2)=10 og g(7)=5. På forhånd tak! :D -
HA almen (i Århus)
ForumindlægJeg har nu gået på mit studie i et år, og jeg overvejer at skifte til HA almen. Jeg har indtil nu studeret erhvervsøkonomi på uni, og nu overvejer jeg at skifte til HA almen på Handelshøjskolen i Århus. Jeg har allerede læst en del på nettet, men jeg er interesset i at høre lidt mere om s... -
Nano til milli
ForumindlægI dette stykke er 2*(589,3*10^-9)nm/sin(6,5)=10411,4*10^-9nm, ikke sandt? Men hvordan gør jeg det om til millimeter? Tak på forhånd - -
Valgfag?
ForumindlægHejsa. Eftersom vi i min klasse er begyndt at snakke om hvilke fag vi skal vælge til næste år, har jeg prøvet på at undersøge sagen lidt nærmere på http://www.r-u-e.dk/valgfag/g_valgmuligheder_mat.asp. Jeg ville som sådan bare høre om, hvorvidt det evt. ville være en overkommelig opgave at vælge ... -
hjælp til nogle små korte sætninger (HV)
Forumindlæghej jeg har et par sætninger der driller lidt speciel det med hjælpeverber håber i kan hjælpe migpå forhånd tak(og tak til alle dem der gider at hjælpe os der har lidt svært ved det)sætningerne der skal oversættes er:1)jeg er ked af at høre, at far har brækket bent og det er frygligt, at peter er... -
Evaluering af årskarakter - unfair karaktergivning
ForumindlægHej derude Jeg er i den situation, at jeg har fået mine årskarakter for 3.G, hvor jeg har fået 4 i skriftlig virkomhedsøkonomi. Det er tilstrækkelig karakter, men ikke taget i betragtning af, hvilke skriftlige kompetencer jeg inden for faget. ALLE mine skriftlige afleveringer har lagt på 10 o... -
Odontologi (Tandlæge)
ForumindlægHej derude, Jeg er lige blevet student med et snit på 9,7 (inkl. gange med 1,08 og gange med 1,03 pga. 5 a-niveau). Jeg søgte ind hos odontologi i Århus og havde satset en smule på en heldig standby-plads. Desværre viste det sig at standby karakteren er på 9,8 i år (AV, det tæt på)! Ligenu... -
Fysik A skr. Er det en 10-er eller en 12-er?
ForumindlægHej, Jeg har lige været til fysik A skriftlig idag, og sættet var: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120529%201stx121_FYS_A.ashx Jeg er dog meget i tvivl om min af... -
Minus og plus
ForumindlægJeg læser konstant, at minus*plus giver et negativt tal. Men hvordan hænger det så sammen med, at 10^9*10^-5 giver et positivt tal? -
har brug for hjælp...please help me....jeg er i tidspres
ForumindlægKongruens og tællelighedPeter (to say) said he (to be) was happy, but I did not believe him.When we (to be) were out together, he always (to want) wanted to hold his fathers hand.He (to claim) claimed they (to be) were good friends and he really (to like) liked his father. I (to do) do not want t... -
Diskriminanten d
ForumindlægBestem diskriminanten d for andengradsligningen x^2-7 x +10 = 0, og beskriv, hvad værdien af d fortæller om antallet af løsninger til ligningen Son en har jeg sku aldrig mødt før -
hvornår overhalet
Forumindlægja det er igen noget med vækst. Men har et spørgsmål:Hvis nu der er 1,199 mia mennesker i kina der hvert år stiger med 0,75%og så er der 758 mio mennesker i indien der hvertår stiger med 2,25 %.Spørgsmålet er så, hvornår er kina overhalet af indien i antal mennesker?Og findes der ikke en regnemåd... -
ASAP: Hjælp til tysk stil (250 ord)
ForumindlægHejsa! Ville høre om der var nogen der ville hjælpe mig med min tysk stil? Det meste er oversat, men jeg kunne godt tænke mig at få det rettet i gennem! Stilen handler om pennevenskab, og jeg skal skrive som om jeg søger en penneven. De personlige oplysninger der står som min by, min sk... -
figurer
Forumindlæghejer der en der har noter til figurerne i bøgerne "Genetik og gen-etik" og "Fysiologi - kroppens funktioner"? -
Hvordan kan man for ok karakter i tysk?
ForumindlægHej vil gerne vide hvordan man muligvis kan få 12/12 i tysk! Nogle som kan hjælpe for syntes selv det er ret svært at bare få 10. -
grammatisk terminologi
ForumindlægHåber der nogen der kan hjælpe mig med disse sætninger der skal rettes og kommenteres. 1. in rosa’s case rosas istedet for rosa’s 2. you find some people that lives skal være live istedet for lives. 3. If someone differs from the norms, FX due to their skill they will most likely b... -
sandsynlighedsregning med mønter
Forumindlæghej, jeg går i 8 klasse og tænkte på noget. chancen for at få mindst 2 plat, i 2 kast er 1/4. men chancen for mindst at få en plat i 2 kast burde også være 1/4. der er jo, 4 udfaldsrum og 1 gunstigt udfald. Kan nogen forklare mig hvordan chancen, for at få mindst en plat i to kast ,kan være 75%.... -
Reklame
ForumindlægNogen, der har et forslag til en god trykt reklame, man kan analysere?
