Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 16921 til 16940 af 23766
-
Hjælp pls :)
ForumindlægHej, jeg har her en graf, som jeg skal beregne hastigheden udfra. Det gør man via. integralregning, spørgsmålet jeg vil spørge om er følgende, når man har beregnet arealet er det har det så ikke enheden m/s? -
LOGOS ETOS ELLER PATOS HJÆLP
Forumindlægjeg er igang med at analysere en tekst af en feminist - for at understøtte sit budskab nævner hun en række kendte filosoffer, professorer m.m., der er citeret for stødende/kontroversielle udtalelser om kvinder - er det logos, etos eller patos appel? hun citerer eksempelvis disse: Aristotele... -
Titan og Cassini-Huygens
ForumindlægHej SP. Der er tale om opgave 4b i dette eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120816%20stx122%20FYSA%20skriftelig%20opgavesaet.ashx Det er en enormt simpel opgave, men det kokser for mig lige nu. Jeg skal beregne, hvor meget energi teleskopet mo... -
Bestem overfladetemperatur
ForumindlægDer er tale om opgave 1a (...) i følgende eksamenssæt fra 2012: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120529%201stx121_FYS_A.ashx Jeg kender til Stefan Bolzmans lov: Og det er faktisk umiddelbart det jeg ved.... Tak :) -
5 A-niveau fag på STX?
ForumindlægGælder reglen stadig, om at man får ganget sit snit med 1,03 hvis man tager 5 A-fag? Jeg har nemlig taget den beslutning om at jeg gerne vil have 5 A-fag engang i 3.G, da jeg tænkte det vil være som en gave at man kan gange sit snit med 1,03. Men det er jo egentlig vildt lidt? Jeg troede det var... -
Teori som høre under faglige mål (SO htx)
ForumindlægHvordan kan man komme ind på: redegøre for tanker og teorier, der ligger bag erkendelse inden for teknologiske, naturvidenskabelige, samfundsvidenskabelige og humanistiske fagområder redegøre for forskellige videnskabelige metoders mulighed for at bidrage til en konkret problemløsning redegøre... -
Ligevægt i et system
ForumindlægJeg har et spørgsmål omkring ligevægt i et statisk system. Spørgermålet er vedhæftet, se system A. Mit spørgsmål er, kan man ikke konkludere at systemet ikke er i ligevægt, da sum af kræfter i horisontal retning ikke er lig nul samt summen af kræfterne i vertikal retning ikke er lig nul? I lø... -
Nyttevirkning
ForumindlægJeg har brug for at finde Enytte ud fra de her tal: Massen af vandet (målt i kg): 0,800kg Vandets startstemperatur (målt i celcius): 21,7 C Vandets sluttemperatur (målt i celcius): 28,5 C Omsat energi (målt i kJ): 133KJ Som i kan se på billedet kan jeg ikke finde det der skal sættes ind i sted... -
Karakterer
ForumindlægHej Hvad er det helt nøjagtigt man får karakterer i i 8. klasse på sit karakterblad? Jeg ved der er fire forskellige i dansk, men jeg ved ikke præcist hvad det egentlig er for fire. Og hvad med de andre fag? Vh Bookeater - går i 8. klasse -
Bestem fordoblingstiden
ForumindlægJeg har formlen y = b * e^k t Jeg skal bestemme fordoblingstiden på y = 0,4 * e^0,0318t Bruger jeg da den for den eksponentielle model - T2 = log(2)/log(k) ? Ved ikke om den decideret hører til eksponentielle funktioner. Den står bare under kapitlet :D -
Køretøj på skråplan
ForumindlægHvor meget kraft (Nm) skal der til for at bevæge et køretøj(tre hjul med gummidæk) på 300kg. med en hastighed på 25km/t op ad en stigning på 4%. Jeg har beregnet nogle tal men, har ingen anelse om de er rigtige eller om det er den rigtige fremgangs måde. Se venligst vedhæftet pdf-fil. Ft=2946 FN... -
Universet
ForumindlægHej! Jeg skal lave en projektopgave i uge 8 med hovedemnet "Universet" så det er et pænt bredt med hva jeg kan fremlægge om, men jeg kan simphelthen ikke komme på noget. Er der nogen der har en god ide?? Jeg har tænkt på hørelsen blandt mennesker og dyr og måske lave en test med hvornå... -
Databog
ForumindlægHej. Er der nogen herinde, der ved hvor man kan finde en elektronisk databog (i kemi) på internettet? Vores lærer, fortalte os at man kan finde databøger på nettet, men jeg kan slet ikke finde én. Tak på forhånd. -
Energi, spdf
ForumindlægHvorfor ser det ud som om at s, p, d og f orbitalerne har samme energi? Har f-orbitalen ikke større energi end s-orbitalen (s < p < d < f) for samme hovedkvantetal n? -
Energi og effekt
ForumindlægHej, Jeg skal op til en prøve/"eksamen" hvor jeg skal snakke om energi og effekt. Jeg skal komme ind på: - Energiformer - Energiomdannelse - Effekt - Nyttevirkning Jeg aner slet intet om hvad noget af det er. Er der nogle der kan hjælpe mig med at komme i gang og evt. har ideer ti... -
Tyngdepunkt mellem punktmasser
ForumindlægHej, jeg står og skal finde vægten som en punktmasse med førstekoordinatet 74 maks må have, for at tyngdepunktet bliver lig 10 De andre punktmasser er: x-Koordinat Masse -7.5 20000kg -16 30000kg 5 80000kg 5 ... -
omdrejninglegemet
ForumindlægHej, Jeg skal forklare, hvordan rumfang at et omdreningslegme kan bestemmes med formlen se vedhæftet fil. Er det okay at tage udgangspunkt i et eksempel. feks at hvis jeg har en kegle med højde og radius afbilder det i et koordinat system og finde ligningen til den retteligning. herfter sætte... -
Hældning på togskinner
ForumindlægJeg har fået denne opgave, men er helt lost Ved opbygningen af skinnestrækninger for højhastighedsjernbaner lader man banelegemet hælde i svingene. Hvorfor? -
Radioaktivitet
ForumindlægHvordan tjekker man med bevarelses sætningerne om energien og bevægelsesmængden er bevaret i disse? -
Ekstrafag på GSK. Tæller det som 5a fag og må jeg derfor gange mit snit med 1.03?
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke gennemskue, om jeg jeg må gange mit snit med 1.03, hvis jeg tager mit 5. A fag som GSK ekstrafag. Det er ret vigtigt for mig at vide, da det er ret udslagsgivende for mit fremtidige studie om jeg kan eller ej. Jeg afsluttede gymnasiet juni 2024 og er færdig med midt ekstr...
