Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 16961 til 16980 af 63755
-
arbejde
ForumindlægHej har tidligere spurgt i et indlæg hvad en positiv værdi for arbejde betyder ( arbejde gjort af systemet), men jeg forstår så ikke, hvis man har stempel som man trykker sammen burde arbejdet vel ikke være postivt burde det, ville man så ikke forvente en negativ værdi, da der bliver gjort et arb... -
Artikel analyse af Er jeg en dårlig datter?
ForumindlægHej leder efter noget hjælp, til at finde ud af hvad min artikel er for en type. Men også hvordan jeg finder ud af hvad budskabet er. -
fysik report hurtigt
Forumindlæghar skrevet en del af reporten, men kunne godt tænke mig nogle gemmengående svar på disse spørgsmål beskriv hvordan lyden opstår og udbredes beskriv en længdebølge, beskriv herunder frekvens og ampityde forklar hvorfor der er forskel i lydens hastighed i forskellige materialer. hvad bruges ke... -
grafens udseende
Forumindlæghej der står i min opg at gøre rede for hvilken betydning konstanterne a,b , c, d har for grafens udseende og beliggenhed a er det ikke til at finde skæringspunkt men hvad med de andre ? -
Integralregning
Forumindlægf(x) = x-x^3 g(x) = -6x graferne afgrænser en punktmængde i 1. og 4. kvadrant. Beregn arealet af denne punktmængde. Hvordan gør man? -
Maximum areal.
ForumindlægHar en opgave der lyder på: der skal bygges en rektangulær fold af 600m hegn og den skal være delt i to af hegn, paralelt med det ene par sider. Beregn det størst mulige areal af folden. Jeg har prøvet at opstille en formel for areal, men kan ikke få den til at hænge sammen med formlen for de... -
Lineære algebra - kurve
ForumindlægJeg har denne opgave, og jeg ved hverken hvor jeg skal starte eller ende -
mindste kvadraters metode
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare hvad mindste kvadraters metode går ud på? -
haster
Forumindlæger der nogen der ved hvordan man skriver en større skriftlig opgave i engelsk og dansk? altså hvordan opbygningen skal være? -
Gør rede for...
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave der hedder: Gør Rede for at de fire punkter er vinkelspider i et parallelogram. Punkterne er A(0,2,1) B(-1,2,3) C(0,0,4) D(1,0,2) Hmm.. skal jeg tegne punkterne ind i et koordinat system først? eller skal jeg forsøge at finde eks: Vektor AB og vektor AC og få find... -
STØD
Forumindlægopgave: rekorden for Joachim B. OLSEN er et stød på 21,57 m. beregn kuglens begyndelseshastighed hvis elevationen var 45 grader og i kan se bort fra luftmodstanden.. ?+ -
Gave el ej
ForumindlægHej SP Jeg sidder med en opgave, hvor jeg er i tvivl om, hytten er en gave el ej. Der bliver oplyst, at M's forældre forager ham en hytte for 500 000,-, men med de betingelser at M overtager et pantegæld på 200 000 og udsteder et pantebrev til faderen på 200 000. Han betaler 60 000, men... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHey, jeg har brug for lidt hjælp ved denne opgave: Hvor mange gange skal man kaste en symmetrisk mønt for, at sandsynligheden for at få mindst én krone er over 99,5%? Jeg går ud fra at jeg skal bruge binomcdf(n,½,r) men da jeg desværre er ret ny i statistik-verdenen, så ved jeg ikke lige helt ... -
f(x) ?
ForumindlægHeey :) Det ville være dejligt om nogen kan hjælpe mig med det her, jeg forstår ikke hvad jeg skal gøre? opg 68. a=0,5 , c= -2 og grafen går gennem punktet (5,3) ??? Det står bare sådan i opgaven, som jeg har fået. -
Egenvektor til..
ForumindlægHvordan er det nu man finder egenvektorerne for matricen A: A= ([2,3],[-1,-2]) Jeg har fundet egenværdierne til: +1, -1 men jeg ved så ikke hvordan man beregner egenvektorerne for A. -
Det civile samfund..
ForumindlægHej, Hvordan ville I undersøge det danske civilsamfund?? Gerne med nogle tabeller og tal....:) Kunne godt lige bruge lidt hjælp... Tak. -
Beregn milligram per liter
ForumindlægHej. Jeg sidder også skal lave nogle udregninger men jeg er rimelig meget i tvivl hvordan jeg laver dem. Jeg har en blanding hvor der er opløst et stof i. Jeg kender koncentrationen, antal mol af stoffet samt væskens volumen. Hvordan regner jeg ud hvor mange milligram af stoffet jeg i opløsninge... -
differentialligninger
ForumindlægHej, Nogen der er skarp til differentialligninger? Jeg har lidt svært ved de to: a) f'(x) = x^-1 , x > 0 b) g'(x) = x^-2 - x^-0,5 , x > 0 På forhånd tak! :) -
HASTER
Forumindlæghej jeg har et problem med denne funktion som jeg skal integrerer: f(x)=2p*x*v(25-x^2) kan ikke lige se hvordan jeg skal løse den håber på lidt hjælp -
differentialligninger - hjælp
Forumindlægjeg har en opgave, som jeg ikke er helt sikker på den lyder find den fuldstændige løsning til differentialligningen y"=(x^2+4)/x x>0 skal jeg bare integrere to gange for at finde f ? eller skal jeg bruge desolve på cas og løse den ? for det giver to forskellige resultater. tilsid...
