Søgning på: naturgeografi c eksamen. Resultater: 17061 til 17080 af 89325
-
Redegørelse for, hvorledes toppunktsformlen kan bruges til optimering.
ForumindlægHej, jeg sidder og er igang med at lave dispositioner til matematik B mdt. eksamen. Er nået til andengrapolynomier og jeg har fundet ud af første del af spørgsmålet. Men når der bliver spurgt til hvordan toppunktsforlmen kan bruges til optimering, så er jeg i tvivl. Eksamensspørgsmålet: Der øn... -
tvivl om parabels skæring med x-aksen
Forumindlæghej jer der ikke sover, jeg skal til matematik eksamen i morgen. mundtlig. jeg har desværre glemt at få kigget på et spørgsmål så nu sidder jeg her kl. 23.55 og er i tvivl om det her spørgsmål der lyder: ''udled formlen for parablens skæring med x-aksen (rødderne i andensligningen)'... -
Hjælp til Dansk mundtlig
ForumindlægJeg går i 8. klasse, og vi har prøve eksamen i næste i uge, jeg skal op i dansk, og der trak jeg "Kejserens nye klæder" Så kom jeg til at tænke på, og man egentlig godt må strege i den tekst som man har fået. Og er "Kejerens nye klæder" et knusteventyr, eller? er den ikke sk... -
vil i ikke gerne hjælpe mig
Forumindlægjeg skal op til mundtlig matematik i morgen og jeg er virkelig blank har nogle eksamens spørgsmål jeg har rigtig svært ved, så ville spørger om der var nogen af jer som kunne hjælpe. ekspontiel funktioner: bevis hvordan a findes hvis to punkter på grafen er kendt. Desuden skal du redegøre for bet... -
PH.......
ForumindlægHejsa alle..Jeg er ved at læse tilæ kemi eksamen og er ved at gå kold over ph-begrebet..jeg har en tidligere opgave som hedder: beregn ph i følgende opløsninger: a: 0,20 moæ HCL opløses i 500ml. vandb: 1,0 g. HNO3 opløses i 50 ml vand.c: 0,05 g Ca(OH)2 opløses i 100 ml. vand.er der nogen der k... -
Hjælp?
ForumindlægHej... Jeg skal op til Matematik eksamen på mandag.. Jeg har svært ved at faktorisere og kan ikk forstå det. Forstår heller ikk rødder?.. Altså bare hva det betyder og hvordan man finder det. Jeg har ikke nogen eksempler på det.. Håber der er nogen der kan hjælpe… Fik at vide at rødder er ... -
kaffesyre
ForumindlægHar lige et par spørgsmål til følgende sæt:\n\nhttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-10-2.pdf\n\n1) d) er det en oxidationsreaktion? i så fald er tvivl om hvilke atomer i molekylet jeg skal se på...\n\n2)a har brugt formlen for en svag syre\n b har tegnet molekylet... -
Hvor meget kan den lufte - Stigevogn
ForumindlægHej studieportalen.dk Jeg er i gang med at lave en eksame opgave til min uddannelse. Det er sådan at jeg skal have gjort sådan at jeg har en stigevogn på 45°. Det er ikke nogle opgave jeg har fået i skole men en opgave jeg selv er i gang med. Ser sådan her ud: (Vi siger det er stigevogn... -
kuglens ligning
ForumindlægHey alle. Hvordan kan man finde kuglens ligning ud fra 2x^2 + 2y^2 + 2z^2 - 10x -16y + 34z + 169 = 0 Har skriftlig eksamen i morgen, såv il gerne lige se hvordan denne type opgave løses. Jeg kender kuglens ligning m.m., men det er når det er koefficenter foran x^2,y^2 og z^2 der går kuk i den. No... -
Vækstformler
ForumindlægHeej (: Jeg skal til mundtligt matematik eksamen snart og jeg har et spørgsmål jeg ikke helt kan svare på; 6. Vækstmodeller Gør rede for hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer med en bestemt vækstmodel. Du skal komme ind på, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. Inddrag... -
Afstemning af respirationsprocessen - Hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg skal til eksamen forklare mundtligt, hvordan jeg afstemmer respirationsprocessen.. Nu er jeg ikke så skrap til kemi....... - Og det kniber lidt med at finde en simpel, let måde at forklare, hvordan jeg afstemmer C6H12O6 --> + 6O2 --> + 6H20 Kan nogen - på enkelt vis forklare, ... -
Bohrs atommodel skaller
ForumindlægHej, Jeg sidder med bohrs atommodel i forbindelse med eksamen. Jeg har i folkeskolen for nogle år tilbage lært at antallet af skaller et atom har, svarer til perioden grundstoffet befinder sig i, men dette stemmer ikke overens med hydrogen og bohrs atommodel. Med dette mener jeg bl.a. at emiss... -
HJÆLP
ForumindlægGrafen for f(x) = ax^2 + 8x + c og grafen har en toppunkt på (1,6), bestem a og c? hvordan gør jeg? -
vektor hurtigt spørgsmål
Forumindlæghej hjælp søges hvordan bestemmes vinklen mellem vektor c + vektor d, altså c(->) + d(->). -
Geometri
ForumindlægHvordan løser jeg denne her opgave: vinkel c = 90 grader a=3 , b = 5 c = vinkel a = vinkel b = -
Vektorregning
Forumindlæga = (2,-5), b = (-6,4) og c = (11,0) Bestem tallene s og t, således: c = sa+tb -
Har brug for noget hjælp
ForumindlægHej, jeg har gået på ungdsomsskole hele 7-8-9 uden naturfags emner eller kultur og samfund. Skal begynde på hf efter sommerferien, derfor ville det være mega fedt hvis nogen kunne smide et par links til hjælpsomme hjemmesider hvor jeg kan lære kemi c, fysik c, geografi c, historie b, religion c... -
Differential Opgave
ForumindlægFra et rør løber forurenet vand ned i en tønde med vand. Med C(t) betegnes koncentrationen (målt i ppm) af det forurenende stof i tønden til tidspunktet t (målt i minutter). I en model antages det, at C(t) er en løsning til differentialligningen dC/dt = 0,4 - 0,02 * C Det oplyses, atC(0)=0... -
Matematik/fysik opgave
ForumindlægDu skal opvarme 0,75 L vand i en aluminiumskedel. Kedlen vejer 0,45 kg. Begyndelsestemperaturen af vand og kedel er 12 °C. Kedlen tilføres en elektrisk effekt på 1,8 kW. a) Beregn den tilførte varmemængde i 1 min b) Beregn temperaturstigningen af kedel med vand på 1 min. c) Hvor lang tid går ... -
Trekant højde
ForumindlægTja. Har fået en opgave fra vores matematikbog som hedder: Beregn |BM|. I denne trekant har jeg fået to af siderne at vide.. B-C = 3cm. B-A = 5cm. C-A = Ikke angivet. Stregen der hedder M-B. Går selvfølgelig fra M til B så. Jeg skal angive hvor lang M-B stregen er. Stregen M starter i midten mel...
