Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 17101 til 17120 af 22496
-
linier og afstand
ForumindlægHej, jeg skal lave denne opgave (vedhæftet). Jeg har lavet den første opgave, men den anden opgave kan jeg ikke finde ud af. Min første tanke var at bruge afstandsformelen, men vi kender jo kun radius og (a,b) altså et punkt. Vi kender ikke x1 og y1. Er der nogle som kan hjælpe? :) -
indsæt grafer
ForumindlægHej Jeg er i øjeblikket ved at skrive en større skriftlig opgave, og er i den forbindelse løbet ind i nogle tekniske problemer. Jeg skal gerne have indsat en masse grafer, men kan simpelt hen ikke finde ud af, hvordan man gør. Jeg har forsøgt at anvende \begin{figure} og \includegraphics, m... -
Krafter der påvirker og størrelsen.
ForumindlægJeg læser til eksamen i fyik og et af de emner som driller mig mest er at bestemme krafter der påvirker en ting. Fx hvis to man bærer stang på 8m med massen 20kg, den ene går 2 m fra enden, den anden går 3 m fra enden, hvor meget bærer de hver især? Nogen der har nogen gode notater, eller link... -
Historieeksamen: Menneskerettigheder Og Folkemord
ForumindlægDav! Jeg har studentereksamen om Menneskerettigheder Og Folkemord, og jeg skal fremlægge om emnet i morgen. Mit ambitionsniveau er ikke just tårnhøjt, men jeg føler stadigvæk ikke helt, jeg kan være mit nuværende projekt bekendt, så hvis der er nogen, der har et forslag eller to til problemstilli... -
halvårig rentetilskrivning
ForumindlægEt beløb på 4500 kr. sættes i banken, der forrenter det med 4,2% p.a. Hvor meget står der på kontoen efter 7 år, når a) Banken tilskriver renten helårigt? 4500*(1+0.042)7 = 6001.87 Efter 7 år med en helårigt rentetilskrivning vil der stå 6001,87 kr på kontoen. b) Banken tilskrive... -
Matematik spørgesmål
ForumindlægBiler i Danmark kører i gennemsnit 15.000 km om året. Passer det så, at hvert hjul foretager ca. 7,5 mill. omdrejninger om året? Hjælp!!! tak på forhånd :-) -
1.g
ForumindlægHvad lærer man generelt i 1.g altså fysik/kemi. -
Forsøg? dispositioner?
ForumindlægEr der nogen der har nogle der har nogle gode fysikforsøg man kan bruge til eksamen (FSA)? og evt. nogle dispositioner eller andet brugbart? noget der måske giver lidt ekstra point hos censor? (magnetisme, elektromagnetisme, Induktion, Elektrisk kredsløb, Atom- og kernefysik, radioaktivitet, luft... -
Ideologi
ForumindlægHej. Kan i hjælpe mig med et spørgesmål til min opgave? Hvorfor er skattelettelser ideologiske og hvorfor betyder de noget for velfærdsstaten? På forhånd mange tak :-) -
Efterskole i 9. Klasse
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har et problem. Jeg vil gerne på efterskole i 9. klasse og jeg går i 8. klasse nu. Min far gider ikke betale for efterskolen.... laaang historie, så det er lige meget. Vi har regnet ud at det vil komme til at koste oppe omkring en 50.000 kr. for et år på efterskole... -
Haster
ForumindlægHej.. Jeg skal til eksamen imorgen den 10 juni i samfundsfag og mangler at få styr på den scandi, Amri og den tyske model. Hvad går de ud på og hvad kan man bruge dem til? Plizzz hjælp mig.. -
Bestemte Integral Igen :(
ForumindlægJeg skal til den mundtlige eksamen i Mat B bl.a. indenfor integralregningen gøre flg: Giv et eksempel, hvor du udregner en størrelse, der ikke er et areal ved hjælp af et bestemt integral. Hvordan skal det helt præcist forstås? Og skal man bruge det bestemte integrals regneregler, som ligner de... -
øknomiske mål eksamimorgen
Forumindlæghej hvad er kort øknomiske politiker hvad er økonomsike mål har eksam imorgen håber for svar -
EKSAMENS-ANGST!
ForumindlægHey geeks! ;) For manges vedkomne er vi jo allerede godt i gang med eksamensperioden. F.eks. skal jeg selv op i fysik i morgen, hvilket jeg er super nervøs for! Så jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen der har et par gode råd til, hvordan man får nerverne under kontrol? :) anyone? -
Eksponentiel udvikling - hjælp please!
ForumindlægHej alle sammen. Nu har jeg siddet i et stykke tid med denne opgave, og jeg har brug for hjælp! Jeg skal tage udgangspunkt i denne forskrift: y = 4,6*1,15x -> y = b*ax Men jeg forstår ikke, hvilken metode, jeg skal bruge for at kunne udfylde felterne i tabellen? Kan i hjælpe? -
Den nordiske velfærdsstat - problemformulering
ForumindlægJa, jeg sidder som en del andre de her dage og forbereder Historie eksamen der skal fremlægges imorgen kl 13, og er i den forbindelse rendt ind i lidt problemer med min problemformulering. Som nævnt i overskriften er emnet den nordiske velfærdsstat, og indtil videre har jeg følgende problemstilli... -
Superelever dropper ud af studiet
ForumindlægMed tårnhøje karakterer fra gymnasiet blæser de direkte ind på lægestudiet på kvote 1. Men hver fjerde af dem dropper ud igen - de fleste inden for det første år. Overraskende tal viser nemlig, at studenterne med de højeste karakterer ikke altid er dem, der er bedst til at bide sig fast i et univ... -
Bevis formlen for arealet af en trekant
ForumindlægHele min opgave hedder: 1. Trigonometri: Gør rede for definitionen af sinus og cosinus. Bevis sinusrelationen og formlen for arealet af en trekant. Jeg har bevist og gjort rede for sinus og cosinus relationerne. Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal bevise arealet af trekanten. Jeg tro... -
nirvana=livshjulet
Forumindlæghej vil lige høre, er livshjulet kaldes det samme som nirvana, men bare nirvana på buddisme. hvad bruger man nirvana til? -
Nogen der er jurastuderende?
ForumindlægHej! Jeg synes at jura studiet lyder rigtig spændende, men jeg har bare et par spørgsmål som jeg gerne vil have svar på før jeg tager min beslutning. Jeg har hørt og læst at det er et RIGTIGT hordt studie og at man skal læse rigtig meget, det er jeg også sikker på at man skal på de andre studi...
