Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 17101 til 17120 af 113755
-
Industri i Syd-Østasien
ForumindlægHej med jer. Jeg er igang med research af mit emne i samfundsfag og naturgeografi, omkring industri i syd-østasien. Er der nogen af jer der har nogle bøger eller artikler osm man eventuelt kan kohble med? Eller hvis i har skrevet om det samme emne. -
religion vs. naturvidenskab.
ForumindlægVi har et AT forløb, hvor vi har om kontinentaldrift, med de to fag religion og naturgeografi. Hvis du har en idé om hvad svaret kunne være ville det være fedt, da vi søger lidt brede svar til vores synopsis. Hvad er grunden til at kristne stadig har troen på Biblens skabelsesberetning, når natu... -
Sukker i Sodavand - HJÆLP!
ForumindlægHej venner :) Jeg har lavet et forsøg, der hedder Sukker i sodavand, og jeg skal op til prøve en gang i denne her uge. Mit spørgsmål, er om, hvad man kan forbinde sukker i sodavand med i naturgeografien? Det vil betyde meget, hvis der er nogen der vil eller kan hjælpe mig :) Håber der er nogen ... -
Grønlandspumpens betydning for Danmark?
ForumindlægHej. Sidder lige nu og laver en Naturgeografi-rapport om Grønlandspumpen. Jeg er dog gået i stå ved spørgsmålet: Har disse (Grønlandspumpen) strømninger nogen betydninger for Danmark? Håber der er nogen, der kan hjælpe. På forhånd tak. -
Hvorfor ligger vulkanerne som de gør?
ForumindlægJeg sidder lige og læser om vulkaner i naturgeografi, men jeg forstår ikke hvorfor vulkanerne i Østafrika ligger som de gør? (På en lang linje, et tydeligt mønster) Der er vel ikke en pladerand midt i Afrika? Nogen som kan hjælpe? -
Samspil mellem NG og ENG!!! HJÆÆÆLLLP!!
ForumindlægHalløjsa :) Jeg skal skriver hvorfor har jeg valgt fagene ENGELSK og NATURGEOGRAFI og kan ikke rigtig komme på noget udover at i NG så er det naturen og måske menneskets samspil??? Help please! TAK :-) -
ligning i plan
ForumindlægHer derude, Når man skal lave en ligning i planen om til ax+b, hvad gør man så? Man tager vel udgangspunkt i: ax+by+c=0 og isolerer y: y= (-ax/b)-(c/b) Men hvordan komemr jeg videre? på forhånd taak. -
Uddannelse som minder om farmaci
ForumindlægJeg skal til at vælge hvilken uddannelse det er jeg vil ind på, jeg har endt med et snit på 8.2 og sidste års adgangskvotient ligger på 7.9, hvilket nok betyder at jeg ikke har så en god chance for at komme ind. Jeg søger nu efter en plan b som også skal have kemi og biologi i fokuspunktet samt ... -
Kan jeg forbedre mit kvote 2-snit?
ForumindlægHej derude! Jeg går som så mange andre med drømmen om at læse medicin/veterinærmedicin. Jeg ved bare, at jeg ikke kommer ud af 3.g med et snit, der tillader mig at komme ind via kvote 1. Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan tage nogle af de adgangsgivende fag om på fx VUC? Jeg har haft engelsk på ... -
Svær opgave i analytisk geometri i 3D
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/111209%20stx113%20MAT%20A.ashx Opgave 9 i eksamensættet. Opgave a) giver abnormt store tal. Hvad gør jeg for at gøre dem mindre? Har udregnet a b og ... -
Matematik, trekant( tangens)
ForumindlægTrekant ABC er ligebenet, og A=B=65*. desuden er a=17,3, Beregn de ubekendte stykker i trekanten, dvs C,b og c. C= 50* b= 17,3* ( ved ikke hvordan man regner det ud, ved kun det er 17,3 fordi i en ligebenet trekant er 2 af linjerne det samme= c= Ved jeg ikke hvordan man regner? Hjææ... -
Kemi A eller Fysik A
ForumindlægHej, jeg skal til at vælge valgfag her om et par måneder. Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvilket fag der er sværest? Personligt synes jeg at regne opgaver i fysik er meget nemt, men teorien er ikke særlig nem. I kemi synes jeg teorien er nem, men opgaverne kan godt være lige komplicer... -
haster, kvadratsætninger
Forumindlægjeg skalk give en geometrisk fortolkning af disse 2 sætninger.. (a+b)*(a-b)+b^2 = a^2 (a-b)^2 + 4ab = a^2 + b^2 + 2ab håber der er nigen der vil hjælpe -
Fysik - energibevarelse?
ForumindlægEr ved at læse op til eksamen og har svært ved disse opgaver. Nogen der kan hjælpe med at løse dem eller give nogle ledetråde? - på forhånd tak :) -
Hf?
ForumindlægHej, jeg går i 1.g, i går var jeg oppe i biologi-eksamen, som er på C-niveau. Jeg fik desværre kun 4, men til gengæld 12 i årskarakter. Mit drømmestudie kræver en karakter, som er på næsten 11, så det vil sige at jeg virkelig skal knokle for at komme derop. Jeg tænkte på om det er muligt at ... -
Opgave
ForumindlægResistansen 380 ohm spændingsforskel på 9 V beregn den afsatte effekt i resistoren ?? :) Beregn energien af lys med bølgelængden 538,2nm? En vekselspænding veklser mellem -240V og 240V beregn effektværdien af spændingen ? Bestem, potentialet i Punkt A når referencepunktet er punkt B... -
Definition af eksponentiel sammenhænge.
ForumindlægHej :) Det var meningen jeg skulle til matematik eksame her om lidt, men pga. corona er det ikke muligt, så jeg får istedet en standpunktskarakter, hvilket er helt fint fra min side af. Mit problem er at vi alle i klassen har fået en slags "opgave" som vi så skal forklarer mundtligt o... -
Opstille differential-ligning
ForumindlægOpgave 8 i dette vejledende sæt kan jeg ikke lige få hul på. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/ma/STX061-MAA2%20V_vejl2.pdf Hvordan tænkes tabel-data brugt til at finde f(x)? -
Logaritmefunktionen - eksponentiel/potens udvkling
ForumindlægJeg har fået at vide, at: "logaritmefunktionen skal benyttes i forbindelse med eksponentiel udvikling og potensudvikling" til den mundtlige eksamen om 'vækst'. Jeg kan ikke rigtig se sammenhængen Håber I kan hjælpe :) -
finde de manglende led i en andengradsligning
ForumindlægHej alle ! Jeg sidder her og forbereder mig på min mundtlige matematik eksamen. Og sidder nu med et lille problem :( Andengradsligninger: Hvordan finder jeg førstegradsleddet, hvis det er manglende ? Og hvordan finder jeg Konstantleddet, hvid det er manglende ? På forhånd ta...
