Søgning på: religion c begreber. Resultater: 17101 til 17120 af 70434
-
Ligevægtskonstant
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med at lave en rapport om "bestemmelsen af en ligevægtskonstant" vi har så fået regeark som vi kan bruge til at bestemme [FeSCN^2+] Her er linket til regnearket http://peecee.dk/?id=28931 Jeg forstår bare ikke hvordan man er kommet frem til [FeSCN^2+]... Jeg kan... -
toppunkt– formel
ForumindlægHej er der nogle, der kan forklare mig hvad der sker i de to trin der er markeret – se vedhæft. Tak på forhånd :) -
Stamfunktion
ForumindlægHvorfor er x3 stamfunktionen til 3x2? Tak -
andengradspolynomie
ForumindlægBestem andengradspolynomiet P(x) så xP´(x)=3P(x)-x^2-2x+3 Opgaven skal løses uden lommeregner..! -
Organiske stoffer
ForumindlægHej. Er organiske stoffer det samme som kemisk stof? Jeg skal nævne 4 organiske stoffer som indeholder N. Indtil videre har jeg Aminosyrer, nitrat, ammoniak, urinstof. Men er de organiske stoffer som indeholder N? Håber nogen kan hjælpe. -
Integrale af sinus
ForumindlægNogen der ved, hvordan man integrerer 4*sin(0,4x) På forhånd tak -
Stofmænge beregning?
ForumindlægOpgaven lyder således: Der skal laves 200mL 0,150M Na2SO4(aq). - Beregn massen af denne stofmængde Na2SO4(s). Hvordan? Hvilken formel? Jeg har andre opg. af denne slags. Kan man vise så jeg selv kan lave de andre? -
Fusion
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, der lyder således: " Ved en kernereaktion mellem 2H (deuterium) og 3He dannes en alfa-partikel (4He) og en anden partikel. Opskriv reaktionsskemaet og beregn Q-værdien for reaktionen. " 2H + 3He ? 4He + 1H (jeg har oss skrevet Z-tallet på i min besvarelse, ... -
stamfunktion - konstant
ForumindlægHej Jeg blev lige i tvivl om noget egentligt ret elementært: når man integrere og har k*e^x Så ganger man bare på så den integrerede funtion også bliver k*e^x, right??? -
bestem arealet
ForumindlægGraferne for funktionerne f(x)=x^2-5x-6 & g(x)=2x-6 afgrænser en punktmængde, der har areal. 1) bestem dette areal. Hvordan gør jeg det? Jeg har prøvet at sætte f(x)=g(x) og brugt nulreglen. kan det passe, man skal gøre det sådan..? hvis nej, hvordan?. -
AREAL AF TREKANT
Forumindlægjeg skal bruge formlen for arealet af en trekant, den med sinus?? hurtigst muligt .tak!1 -
ukente vinkler
Forumindlæghey der str i min opg du kender en spids vinkel og den hosliggende katete beregn de ukendte længder /vinkler tak forhånd -
Bevis arealsætningerne i den stumpvinklede trekant
ForumindlægHej jeg har et powerpoint (som jeg har vedhæftet) og jeg forstår det hele i powerpointet jeg forstår bare ikke hvorfor der står 180-A i starten :s? Please er der ikke nok nogen der vil hjælpe, for skal op til mundtlig årsprøve i morgen.. Tak! :) -
Ligning?
ForumindlægHej med jer. Hvordan løses denne ligning? 2*x^2-6*x+4=0 - Uden brug af hjælpemidler Håber, at I kan hjælpe mig :) På forhånd tak. -
ÆKVIVALENSPUNKTET?
ForumindlægHej... jeg sidder med en kemi-rapport jeg skal aflevere og jeg skal finde koncentrationen af HCl i ækvivalenspunktet... mit problem er bare: HVORDAN FINDER MAN ÆKVIVALENSPUNKTET PÅ TITRERINGSKURVEN? please hjælp mig for er gået i stå!!!! Hilsen Sabrina -
Hjææælp!
Forumindlæghar lige en opgave. Det er kun b'eren jeg ikke kan finde ud af. får I i a til 6,94 A. En jernskrue skrues ind i et bræt med en batteridrevet skruetrækker. Skruetrækkeren omsætter energi med effekten 120 W, og spændingsfaldet over dens batteri er 17,3 V. a) Bestem størrelsen af den elektriske... -
finde skæring med y-aksen for en parabel?
Forumindlæghej alle i kloge mennesker derude ;) jeg har brug for lidt hjælp til at beregne skæringen med y-aksen for en parabel? jeg ved at man kan beregne skæringen med x aksen ved at sige: x= -b +- kvadratroden af d/2a men hvordan beregner man det for y-aksen? -
Stamfunktion til kvadratrod
ForumindlægHej Hvordan finder man stamfunktionen til en kvadratrod af typen: rod(2x-6)? I formelsamlingen står der, at stamfunktion til rod(x) er 2/3 x^(3/2)...men dette gælder jo ikke for en funktion hvor indmaden er en hel funktion for sig..!? Skal jeg substituere eller hvad skal jeg? -
Integralregning
Forumindlæghey er der nogen der kan hjælpe? det ville nemlig være dejligt. hvordan integrerer man brøken: 1/(2*kvadratrod(2)) -
kuglen??
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er en kugle K og en plan a bestemt ved: K= x^2-2x+y^2-4y+z^2+6z=22 a=2x-4y+4z-18=0 Undersøg, om a er en tangentplan til K . nogen der har nogle forslag om hvordan man løser følgende opgave??
