Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 17121 til 17140 af 52678
-
Bestemmelse af punktmængden M
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med denne opg. http://tinypic.com/view.php?pic=2v2zj2t&s=9#.VwD-B_mLTcc Hvordan løser man den? På forhånd mange tak :D -
3.G
ForumindlægEr der nogen her der kan forklare mig reglerne for hvornår rektor kan nægte at man rykker videre op i 3.G? Har kigget forskellige steder, men er ikke blevet klogere! På forhånd tak -
Hjælpp MAT
ForumindlægHej jeg har en opgave som jeg er forvirret over. 4x(2-3x)3 f(x)= 4x = f´(x)= 4 (2-3x)3 f(x)=3*(2-3x)2 -3 f(x)=-9*(2-3x)2 --------------------------- Ok her har jeg lavet men mangler 4 og f(x)=-9*(2-3x)2 men hvad skal jeg derefter?????????????????? -
Eksponentialfordelt, sandsynlighed
ForumindlægNogen der kan hjælpe? Den tid en bestemt type elektrisk pære kan lyse, inden den går i stykker, er eksponentialfordelt med en middellevetid på 1200 timer. a) Beregn sandsynligheden for at en pære af ovennævnte slags højst kan lyse i 1000 timer. Har fået a) til 0,565. b) Beregn sands... -
Aktuelt fysikemne
ForumindlægHejVi skal i fysik holde et foredrag i 5-10 minutter om et aktuelt fysikemne. Der er sikkert masser af ting man kan fortælle om. Men er der ikke nogen der har en rigtig god idé til et spændende aktuelt fysikemne.Hilsen Maria -
Laserlysets bølgelængde
ForumindlægNogen andre der kan hjælpe mig dette? Der er brugt et gitter på 800 milimeter. Afstanden fra gitteret til væggen er 2 meter. Afstanden fra den midterse lysprik til prik 1 er 1,17 m. Beregn laserlysets bølgelængde. Fysik er ikke lige min stærkeste side -.- -
Studere geologi
ForumindlægHej, har taenkt i et stykke tid nu paa at studere geologi, men mangler lidt info / raad fra en som kender til studiet. Jeg gaar lige nu paa HF (er 20 aar) og er faerdig om 1 aar. Jeg interesserer mig meget for videnskab, heriblandt kemi, fysik, astronomi, biologi, og har laest, at geologi skulle ... -
Sumregning med potens - haster:-/
ForumindlægHej. Er der nogen der har løsningen til denne opgave?:-) Beregn summen 3^2+3^4+3^6+3^8+...+3^48 (angiv svaret med 4 betydende cifre) -
Fuldstændig løsning i hånden
ForumindlægHej folkens jeg skal finde den fuldstændige løsning til en differentialligning. Jeg har sat ind i en formel og er nu endt med (se vedhæftet billede), men jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre herfra??? Nogen der kan hjælpe -
Hvad betyder tegnet???
ForumindlægHej alle, bliver lidt forvirret over, at N-spire anvender tallet E: nogen der kan sige hvad dette tal er?: 4.4505E9 På forhpnd tak :) -
Børne-matematik
ForumindlægOkay, det er ret pinligt men jeg kan ikke finde ud af en opgave som min søster i 3. klasse vil have hjælp til, så nu spørger jeg herinde. Alberts far er 3 gange så gammel som Albert. Om 12 år er Alberts far dobbelt så gammel som Albert. Hvor gamle er faren og Albert. Man må opstille en eller ande... -
Ludvig Holberg
ForumindlægMin klasse har lige haft et emne om 1700-tallet, (Oplysningstiden) og Ludvig Holberg, men jeg har været syg i de sidste 3 uger, så jeg har ikke så mange noter om dette emne. Og nu skal jeg skrive en stil om, hvorfor vi i dag skal læse Holberg. Jeg tænkte, om der var nogle, som vil give mig nog... -
2.gradsligninger
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med disse to opgaver: Grafen for f(x) = -x^2+bx+c har toppunkt i (2,1), Bestem b og c. I en klasse skal eleverne løse en andengradsligning med koefficienter a = 2 og b = -5, dvs. ligningen 2x^2-5x+c = 0, og ligningen skal have x = 4 som den ene løsning. Hvilken... -
Hvordan fungere den Robot
ForumindlægJeg er i gang med mit AT projekt og jeg er kommet lidt i problemer. Jeg skal forklare hvordan en robot kommunikere med omgivelserne. Jeg vil derfor meget gerne høre hvad fysikken bag en Lyscensor og trykcensor er? Det må meget gerne kunne koples til LOGO9;s robotter som har sådanne censore ... -
24 timers prøve i fy eksamen og verdensaksen?
ForumindlægHej først vil jeg høre om der er nogle, der har nogen gode råd når man skal op til fysik eksamen med 24 timers forberedelse? Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad der menes med verdensaksen. det er forklaret meget uforståeligt. jeg forstår det som om at jorden drejer om verdensaksen (verdens... -
Resistans
ForumindlægHej SP Jeg ikke det klogeste hovede til fysik, så håber I kan hjælpe: Beregn resistansen ved 0ºC i en 2,5 m lang jerntråd med diameteren 0,50 mm. Hvor lang skal samme tråd være, hvis dens resistans skal være 25Ω? På forhånd tak! -
hits!!
Forumindlæghej allesammen skal til årsprøve i fysik?så vidt jeg forstår skal man trække spørgsmål. Så har jeg 20 min forberedelse. Her har jeg 16 min fremlæggelse!!hvordan ser feks opgaverne ud? skal man osse perspektivere emnerne? til fremlæggelsen?her er nogle emner , som jeg kan komme op i!!!1.Solsysteme... -
Fyisk/Kemi FSA
ForumindlægHejsa Imorgen skal jeg op til fysik eksamen, og jeg ønsker at få en flot karakter- Jeg ved ikke hvilke forsøg jeg skal lave. Mine emner er - Det sure, det salte og det basiske Partikler med fart på når felter forandres Måske kan jeg komme op i analayse eller titrering hvordan skulle kunne si... -
Lineære funktioner
ForumindlægHej, Kan nogen hjlpe med dette simple spørgsmål???? For en lineær funktion f gælder at f(2) = 4, og når x vokser med ?, så vokser funktionsværdien med 9. Find en regneforskrift for funktionen. Gerne med udførlig forklaring. tak for hjælpen. -
Blody pile
ForumindlægNogen der ved hvad vektorer bruges til? - Jeg har lidt svært ved at forstå dem.
