Matematik
Bestemmelse af punktmængden M
Hej, jeg har lidt problemer med denne opg.
http://tinypic.com/view.php?pic=2v2zj2t&s=9#.VwD-B_mLTcc
Hvordan løser man den?
På forhånd mange tak :D
Svar #2
03. april 2016 af GymElevXD (Slettet)
Mange tak skal du have :)
Min computer drillede, så jeg kunne ikke få billedet lagt ud.
Svar #3
03. april 2016 af Soeffi
#0. Ti-Nspire.

Svar #4
#3#0. Ti-Nspire.
Tusinde tak skal du have, men jeg forstår ikke helt, hvad du gør efter, at du har løst f(x)=0. Hvordan ved man, at man skal bruge 1, som øvre grænse og ikke 5? Det du får til 19/5 får jeg til 3,8, men det er vel det samme ikke? :) Og hvordan får du Nspire til at regne den sidste solve du har lavet? Min skriver falsk hver gang?
Svar #6
#5#4Hvad har du skrevet?
Jeg har skrevet det samme som dig bare i et matematikfelt (det der kommer frem ved ctrl+m) :)
Svar #7
03. april 2016 af ElMalek (Slettet)
Haha, Muler. :) Anvend integralværktøjet. Indfør den øvre grænse 1, og den nedre grænse 0 - indsæt 2 på a's plads, og du har dit resultat. I B'eren skal du blot løse ligningen, hvor funktionsværdien er 40 og a er ubekendt.
Svar #8
04. april 2016 af GymElevXD (Slettet)
#7Haha, Muler. :) Anvend integralværktøjet. Indfør den øvre grænse 1, og den nedre grænse 0 - indsæt 2 på a's plads, og du har dit resultat. I B'eren skal du blot løse ligningen, hvor funktionsværdien er 40 og a er ubekendt.
Jeg har fået løst opg. a, mange tak. Men jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal stille opg. b op? Hvad mener du med funktionsværdi?
Svar #9
Tusinde tak til jer alle :D
Jeg har fået lavet opg. a, men jeg kan ikke få Nspire til at løse opg. b? c:
Svar #10
04. april 2016 af Soeffi
#9. Prøv evt.:

Svar #11
#10#9. Prøv evt.:
Tusinde tusinde tak! ;D
Jeg fik det endelig til at virke c:
Skriv et svar til: Bestemmelse af punktmængden M
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.