Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 17141 til 17160 af 63056
-
Proportionalitets faktor
ForumindlægJeg skal udfylde en tabel for dens tomme rummer: Der står: x ? 5 6 y 3 ? 9 HVORDAN FINDER JEG UD AF HVAD PROPORTIONALITETS FAKTOREN ER?? JEG HAR GLEMT DET -
Reducer?
ForumindlægKan virkelige ikke finde ud af at reducere. Vil i ikke nok hjælpe mig? 2a+a-4+3a= 3a+7b+a+ (a-8)+(4a+9) (3x+5)-(x+1) På forhånd tak! -
integral regning
ForumindlægUdregn følgende intergraler ved substitution: 1. ∫ (x3 - 5)4 *3x2dx 2. ∫ 2x / x^2 + 9 dx -
Hjælp
ForumindlægRigtigt svar: 50. Tabellen herunder er fra et datasæt, der har middeltallet 5. 8 7 4 5 3 2 ( ) 5 5 9 -
Beregn OH^- i opløsningen
ForumindlægMan har en opløsning med ( H3O^+) = 4,6*10^-9 M a) Beregn OH^- i opløsningen. Har ingen ide om hvordan man regner denne opgave, hvis nogen kunne hjælpe ville det være super dejligt :)) -
Hjælp til cirkel
ForumindlægBestem tallet k, så cirklen c går gennem punktet P, når c : (x - 4)^2 + (y - k)^2 = 9 og P (6,10) Hvordan griber jeg lige denne an? ... -
Praktisk anvendelse til andengradsligning...?
ForumindlægJeg står og skal bruge en daglidags situation, hvor man kan bruge en andengradsligning. Altså en praktisk anvendelse.Kan nogle være behjælpelige..? =o) -
Ballonfærd
ForumindlægAntag, at en ballon ved jordoverfladen havde en diameter på 1,0 meter og at luftens densitet var 1,20 kg/m3. -Beregn opdriften på en ballon ved jordoverfladen. Massen af mand, gondol, ballonhylstre og hellium var 100 kg. -Vurdér, hvor mange balloner der skulle bruges for at udføre bal... -
Dét her er sjove comics!
ForumindlægHej alle bruger fra SP. Vores alle sammens hr. Jerslev, er så kreativ at lave sine egne comics. De fleste nørder har muligvis hørt om www.xkcd.com og disse er af samme karakter. Jerslev er kreativ, men doven og nu opretter jeg indlægget for ham. Hvad synes I om hans comics? Er de sjove, for nørde... -
HVad er et elektrisk kredsløb?
ForumindlægHvis du skulle have en klar definition på et elektrisk kredsløb, hvordan du så formulere den? Skal nemlig til eksamen i FysikB. Go Søndag. -
Kemi olympiade
ForumindlægEt lille spørgsmål vedrørende, hvilke hjælpemidler, der tilladt. Sådan som jeg har forstået det, så er det kun formelsamling, databog og lommeregner, som må medbringes. Men da der i min formelsamling, f.eks. ikke er noget om spektroskopi, bliver disse opgaver noget svære.\n\nJeg ville egentligt b... -
Tilstandsformer
ForumindlægDer er tre tilstandsformer, ikke? Fast, flydende og dampform? -
termisk energi og varme
ForumindlægHej, jeg har en opg, der lyder sådan: Du skal opvarme 0,75 L vand i en aluiniumskedel. Kedlen vejer 0,45 kg. Begyndelsestemperaturen af vand og kedel er 12 grader celsius. Kedlen tilføres en elektrisk effekt på 1,8 kW.a) beregn den tilførte varmemængde i 1 min.hvordan gøres det? Nogen der kan hj... -
Friår?!?!?!?
ForumindlægKan man ikke holde et friår mellem 2.g og 3.g ??Er så skoletræt :/ -
Vedrørende AP og NV
ForumindlægJeg er godt klar over at AP- og NV-karakteren kommer på ens endelige afgangsbevis, dog uden at være medtællende. Kommer disse karakterer aldrig til at være medtællende når gennemsnittet skal beregnes. Næste gang jeg får standpunktskarakterer tæller AP- og NV-karaktereren så med i mit gennemsnit? ... -
hjemmestuderende i udlandet
Forumindlæghej Er det muligt at være hjemmestuderende i udlandet? Dvs. bliver optaget på et uni i DK, også rejse til udlandet ned bøgerne (og rejse til DK til eksamenerne)...?? -
krydsprodukt
ForumindlægJeg har svært ved at forstå resultat af et forholdvis enkelt spørgsmål Vedhæftet er både spg og svar. Krydsprodukt af (3i+j) x 12i N*m = -12k N*m En der kan hjælpe med mellem regningen? -
HHX??
ForumindlægHej Jeg ved ikke helt om jeg skal vælge HHX. Altså tænker det fordi jeg ikke er så god til de naturfaglige fag og dem skal man ha på alle andre uddanelser. Hvaad kan jeg med en HHX? -
farve-forskel
ForumindlægI en af mine indlæg skrev jeg følgende: Hvad er rød? spørger den blinde. Det er en farve, siger den vise. Hvad er blå? spørger den blinde. Det er en farve, siger den vise. Jamen hvad er forskellen? Og lidt efter slå det mig! Hvis man nu skulle forklare forskellen mellem de to farver, hvad ... -
Lidt hjælp tak - til Naturvidenskab igen :/
ForumindlægEr lige stødt på disse spørgsmål : 1 spg. Tre ting jeg mener, der karakteriserer den naturvidenskabelige viden i modsætning til den humanistiske og den samfundsvidenskabelige: 2. spg. Hvad har de videnskabelige eksperter anbefalet, men har iløbet af noget tid lavet om på? (her tænker jeg eks. på...
