Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 17141 til 17160 af 92586
-
Idéer til produkt til projekt om abort
ForumindlægHey. Jeg skal til at lave projektopgave om abort her i 9. klasse, men jeg er i tvivl om, hvilket produkt, jeg kunne lave. Overemnet er konflikt, og mit underemne er abort. Min problemformulering lyder som følger: Jeg vil undersøge, hvilke indre og samfundsmæssige konflikter, der kan opstå i fo... -
Blå bog-gym
ForumindlægHej. Jeg går i 2g og bliver student 2015. Har et spørgsmål angående blå bog. Skal bogen skrives sammen i klasssen? skal bogen kun være for sin klasse eller bliver det lavet om til en bog samlet, for alle 3'gerne?? -
rettelse af en eng..
ForumindlægHej jeg er en folkeskoleelev der går i 9. klasse.Har glemt min ordbog i skolen, så ville spørge om der var nogen der lige kunne se og rette denne tekst igennem. jeg ved at der er mange fejl(er heller ikke særlig til eng).Mit bud på eng:We “mødtes” with my class in Kastrup airport Monday 7.februar... -
Årskarakter i 3.g
ForumindlægHey :) Har et spørgsmål ang. den skriftlige årskarakter, der gives i 3.g. Min lærer giver årskarakteren således, at den er gennemsnittet af terminsprøven og den sidste opgave, der afleveres efter terminsprøven. Terminsprøven tæller to gange i dette snit. Det vil sige, at alt det man har knoklet... -
help! hvordan siger man på spansk?
Forumindlæghjælp med at oversætte til spansk. jeg har prøvet mig lidt frem. 1 hvordan siger man på spansk? ¿Cómo se dice español? 2 hvor er det varmt! ¡ qué calor hace! 3 i dag er der mange mennesker på stranden. ??????????? 4 hvad tid skal vi aftale? ... -
3. års opgaven
ForumindlægHej allesammen...Så nærmer 3.årsopgaven sig langsomt med tunge skridt. Jeg må indrømme at jeg er i tvivl om hvad jeg skal skrive om.Jeg har dog hørt noget om at man kan skrive i historie, men om et emne der ligger indenfor samfundsfag?Da jeg har samfundsfag på A-niveau og historie på obligatorisk... -
Matematikopgaver
ForumindlægJeg har brug for hjælp til nogen matematik opgaver, ville hører om i eventuelt kunne hjælpe mig :) 1. Når man køber en bestemt bil skal man vælge mellem 10 forskellige lakeringer og 5 forskellige indtræk a. Bestem antallet af muliger måder, hvorpå der kan vælges en lakering og et indtræk til en ... -
leoton, please lille hjælp
ForumindlægVerdens største lineære accelerator fi ndes ved Stanford University i Californien. Acceleratoren kan både accelerere elektroner og positroner, og det udnyttes til at studere elektron–positron–sammenstød. Herved lykkedes det i 1975 for første gang at påvise reaktionen: e- + e+ -> t- + t+, hvo... -
htx
Forumindlæghvordan er matematik på a-niveau ??? hvad lærer I???? :)))))) -
Løsning til f(x)
ForumindlægHej jeg har prøvet at lave den her opgave men kan ike forstår den... Bestem til differentligningen dy/dx-4y=10 den løsning f(x), hvis grafen går gennem punkterne (0, -½) PÅ forhånd tak.... -
Vedhæftet fil
Forumindlæg1) Hvordan vedhæfter man en PNG-fil direkte ind i svarboksen, uden om SP's forside? 2) Kan en PNG-fil, som ér vedhæftet, trækkes tilbage indenfor de 10 min., man har til at redigere i? -
Eksamen - htx
ForumindlægNu har jeg fulgt med i hvad dem fra det almene gymnasie ville /ikke ville op i til deres eksamner. Så var det jo jeg tænkte at oprette en tråd specielt for htx-elever. Går ud fra at i andre også får jeres eksamner offentliggjort onsdag!?Hvad håber i så på at komme op i / ikke komme op i? :) - Og ... -
Kontinuitets-problematik
ForumindlægHvis man har en kontinuert funktion er dens partielt aflede også kontinuert. Kan man bevise det på en smart måde? Jeg har brugt meget tid på det. F.eks. y=lnx er en kontinuert funktion på D=(x>0) dy/dx = 1/x er også en kontinuert funktion på d=(x forskellig fra 0) y=sinx dy/dx = cosx Her s... -
Starte på universitetet
ForumindlægJeg skal til at starte på universitetet for at studere psykologi. Men jeg ved ikke så meget om det? Hvordan er det sammenlignet med det at studere på gymnasiet? Er det hårdere? Skal man være kvikkere, mere arbejdsom og er det svært at bestå eksamenerne, og hvor klog skal man være? Og hvor mange d... -
hjælp til fysik - Q-værdi osv.
ForumindlægHej, jeg forstår simpelthen ikke denne opgave, da jeg ikke var der, da i øvede på disse opgaver i klassen, er der nogle der vil hjælpe mig, jeg vil virkelig kan lære det.. Opgave ser ud som følgende: Vi tænker os, at 1000 MW skal leveres af et fusionskraftværk, der er baseret på fusionsprocesse... -
Kursen
ForumindlægHej, det med kurser osv. er jeg ikke særlig god til, mon der var nogen derude der kunne hjælpe mig lidt på vej?? Sandwich - 30 danske kroner. - 35 svenske kroner. Øl - 20 danske kroner. - 25 svenske kroner. Cola - 15 danske kroner. - 20 svenske kroner. Vin - 40 danske kroner. -... -
Karakter ??
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lidt forvirret omkring karaktersystemet på gymnasiet. Jeg går i 1.g, og som alle 1.g'er har jeg fag som jeg skal afslutte i år. Hvilke karakter tæller når man skal sende dem til videregående uddannelser. De karakter man får i standpunkt eller eksamens karakter. Og er de... -
Forklaring på engelsk
ForumindlægHej Hvordan forklarer man, at man ikke kan skrive 'have we', men at det hedder 'we have', i følgende sætning?: In Denmark have we always had a lot of good designers. Og at man ikke kan skrive left not, men må skrive did not left, i følgende sætning?: The train left not u... -
Engelsk fejlsætning delprøve 1
ForumindlægJeg ved godt hvad fejlen er, men: If you have a family that do not can support you, many things are difficult. Sætningen kan få to betydninger når den rettes: 1. If you have a family that can not support you, many things are difficult. 2. If you have a family that does not support you, many... -
en som er sød og kigge min engelsk igennem
ForumindlægGodaften allesammen. jeg har fået til opgave at skrive, om en film på engelsk. Håber virkelig der er en hjælpsom person, der gider at læse den igennem og rette mine fejl og evt give respons :) det vil virkelig være stort hjælp.. Films You Must See Every story starts somewhere, and Donna Jensen&rs...
