Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17201 til 17220 af 24857
-
Snit på minimum 6,0 - gælder det også GSK?
ForumindlægHej Jeg har en drøm om at søge ind på medicin på AU her til næste sommer- altså år 2020. Jeg er klar over, at der vil blive lavet nogle nye regler vedrørende optagelse, men jeg har lidt svært ved at finde rundt i det. Mit snit fra gymnasiet er på 10,3, så det er over grænsen. Men jeg står og... -
Modeller om Strålingsenergi m.m.
ForumindlægHar i nogen gode modeller man kan bruge til en fremlæggelse, der alle indgår: Fysik-kemi, Geografi og Biologi. Jeg tænkte om i kunne sende et link, eller et billede, med en model der ligger op til emnet. Første model til Fysik-kemi: Strålingsenergi Anden model til Biologi: Hvad er D-vitamin Tr... -
Søg ind
ForumindlægHej Folkens Jeg har et spørgsmål vedrørende studievalg og generelt om optagelse.dk. For at kunne søge ind på min uddannelse manglede jeg Fysik B og dette færdiggjorde jeg så nu. Dog på grund af Corona er det sket nogle forandringer som har gjort at beviset for mit Fysik kursus først bliver givet... -
Surfing og Bernoullis princip
ForumindlægHej, Jeg skal vælge AT fag imorgen og jeg ville høre jeres mening om at benytte fysik som fag til at beskrive surfing? Jeg ved at man benytter Bernoullis princip til at beskrive flyvning, men kan man også benytte det til at forklare surfing? Og tror I at det er for svært i forhold til at jeg ku... -
HA cand.merc vs Ingeniør med MBA vs Eksportingeniør
ForumindlægJeg er lige startet på Universitetet, og er allerede kommet i tvivl om at jeg har valgt det rigtige. Jeg er matematisk student og har både A niveau i matematik og fysik, men mine sproglige kundskaber fejler intet. Jeg vil våve at påstå at jeg både er dygtig matematisk og sprogligt (historie, eng... -
Skoletræthed
ForumindlægJeg har fået stillet diagnosen skoletræthed. Af mig selv, forstås. Jeg tror, at det begyndte i den sidste halvdel af niende, hvor jeg omkring nytår fik en lettere depression eller måske er pessimisme et bedre ord. Jeg er endda rimelig heldig. Der er mange fra min klasse, der allerede blev skoletr... -
IQ
ForumindlægHvor meget siger en persons IQ om personen? Der er lavet amerikansk film om en person med meget lav IQ, men han havde et barn. De ville så fjerne hans barn, da de mente at han ikke var i stand til at opdrage det. Hvad mener I om det? Generelt bliver jeg nødt til at påpege at os mensanere samt h... -
Halveringstid?
ForumindlægHej jeg har en rapport om halveringstid, men jeg kan næsten ikke finde noget om det. Jeg har fundet lidt i min fysik bog og lidt på nettet, kan nogen hjælpe miig. Jeg har skrevet dette indtil videre: Halveringstid er den tid, der går før halvdelen af stoffet er omdannet til et nyt stof (henfaldet... -
Dårlig givet fysikkarakter -hjælææælp
ForumindlægHej Jeg sidder med ondt i maven grundet nogle dårlige karakterer som jeg fik i faget fysik. Jeg kan aldeles ikke forstår grundet herbag, men ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre for at kunne få dem ændret. Jeg har aldeles (meget) styr på fysik og har gennem timerne taget noter til hvert emne. Så få... -
ENGELSK abstract (haster)
ForumindlægHej... Det er den sidste del jeg mangler til mit 2. års SRP. Men af flere grunde så er jeg en skovl til engelsk og jeg er virkelig bange for at mit abstract trækker ned i karakter da det også er med i bedømmelsen. Jeg vil derfor sætte en stor pris på hvis nogen gad rette det jeg har skre... -
rumfanget af en kugle
Forumindlæghej, jeg har lavet en opgave i fysik men er ikke sikker på om det er rigtig vil I ikk nok kigge på den? a) rumfanget af en kugle er givet ved formlen V=4/3*3,14*r3. Bergn jordens rumfang, V, idet jordens radius er 6,366 km? V=4/3*3,14*(6,366 *103m)= 2,66*107m3 b) bergn solens runfang i ... -
Forberede sig til 9 klasse
ForumindlægGodav. Efter denne tiltrængte sommerferie, skal jeg starte på mit sidste år i folkeskolen. Som person er jeg ekstremt engageret i skolen, og mine karakter er betydningsfulde for mig og mine forældre. Alligevel afsluttede jeg ottende klasse med et gennemsnit på sølle 8,5, hvilket svarer til en... -
Astronomi
ForumindlægDet kan være, jeg har forpasset tiden, men lærere har også eksamenskuller og usunde interesser. Elleve eksamener. Kan du stikke den? Du får lidt oplysninger alligevel. Keplers love findes der tre af. Han formulerede dem på basis af Tycho Brahes optegnelser. Tycho var interesseret i at levere ammu... -
SSO; snyd; DGS; social arv
Forumindlæghttp://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3443682/\n\nHvad er nu det for noget?!\n\n"Landets 3.g'ere sidder i denne uge derhjemme og knokler med den større skriftlige opgave. Men i hjem, hvor forældrene er akademikere, får eleverne bedre hjælp, end hvis mor er rengøringsdame, og far kører lastbil... -
Sabbat år efter folkeskolen
ForumindlægHejsa flink mennesker :) Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer med et sabbatår efter folkeskolen. Jeg sprang 7. klasse over, så jeg er et år foran mine jævnalderene. Jeg er meget god i skolen (kun 10 og 12-taller), og jeg kan godt lide at gå i skole. Jeg har været så uheldig, at jeg efter at ... -
Hvad skal jeg gøre? - har brug for en god vejl.
ForumindlægHej Alle sammen! Jeg er en udenlandsk pige og har brug for jer som danskere til at rådgive mig til en god fremtid her i Danmark. Jeg bor i DK 7 år og kæmpede meget for at lære dansk så godt som muligt. Mine lærere er glad for mig og tror at jeg vil have en god fremtid. Min drøm er at være læge o... -
HJÆLP virkelig! haster differentialligning
Forumindlæg<p>Hej derude ;) <br /> sidder og skriver min SRP og sidder lidt fast i en differentialligning, som jeg håber nogen kan hjælpe med med :)<br /> <br /> Jeg skriver i fysik og matematik om harmoniske svingninger og differentialligninger. <br /> Jeg ... -
Kan jeg hæve snittet så meget?
ForumindlægHej Jeg har brugt hele ferien på at finde ud af hvad jeg vil efter gymnasiet, og er nu kommet til det punkt hvor jeg kan 100% afklare med mig selv at det er medicin jeg brænder for, jeg vil rigtig gerne være læge/speciallæge og ønsker absolut ikke andet. Hvis det skulle gå galt har jeg dog en lil... -
kritik af min synopsis
ForumindlægHej jeg har utrolig meget brug for kritik af min synopsis i AT- Kritikken skal være rettet mod evt. mangler eller steder hvor jeg skal være mere uddybende eller generelt bare hvor og hvordan jeg kan gøre min synopsis bedre. AT synopsis Hvordan kan Freuds psykoanalyse betragtes som et gennembr... -
Tysk 5 i eks :(
ForumindlægJeg fik 5 i tysk. Jeg startede på hører teksten og bagefter læseteksten lavede en disposition og sammenlignede :( Giver det 5????
