Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17201 til 17220 af 48240
-
dumpet eller ej?
ForumindlægHvis jeg har fået 7 i skriftlig matematik A niveau og jeg får 00 til skriftlig eksamen? har jeg så dumpet mat A eller ? -
Fysik og biologi skriftlig
ForumindlægHej Har søgt lidt på nettet her og dér, men kunne ikke finde svaret til dette; Kan man komme op i fysik -og biologi skriftlig på STX på B og C niveau til eksamen? Tak på forhånd ;D -
Læse tekst og høre tekst
ForumindlægGoddag alle sammen Jeg skal op til et mundtlig fag. Så jeg ville høre om nogen her inde har gode tips til, hvordan jeg kan starte med teksten, hvordan jeg kan gå videre og ligeledes hvordan jeg kan slutte min eksamination af??? Faget er engelsk Hvad gør jeg i en læsetekst og en høre tekst? -
Varmekapacitet
ForumindlægHej Jeg skal finde temperaturstigningen i et guldfolie. Der afsættes energien fra en protonstråle på 1.5 keV og guldfoliet vejer 12.5 mg. Man skal antage at 1% af protonstrålens energi bliver afsat til indre energi. Er det ikke denne formel jeg skal bruge: delta_t = Q/C*m Jeg får et mærkelig... -
Fysik (energiændring)
ForumindlægHej Beregn hydrogenatomets energiændring i enheden eV: følgende er oplyst: bølgelængden: 410nm Facit er 3.03eV, hvilket jeg ikke kan få til at stemme med min udregning -
sammen hængen mellem cm³ og dm³
ForumindlægHJÆLP Hvad er sammenhængen mellem cm³ dm³ milli-liter og liter? -
Elektrisk felt og coulombs lov
ForumindlægHej Jeg har fået denne opgave (vedlagte billede) jeg har udregnet a, ved at bruge formlen for feltstyrke mellem plader E=U/d og fik 8.57*10^5V/m Men jeg ved ikke hvordan jeg skal udregne opg b) En støvpartikel har massen 7.5*10^-14kg og er ladet med 50 positive elementar partikler. Bestem s... -
Matematik
ForumindlægHey en der kan hjælpe med denne opgave? (vedhæftet) -
Antal henfald efter 2 år
ForumindlægJeg har grublet længe over denne opgave, men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe den an. Jeg skal beregne hvor mange Sr-90-henfald der sker hvert sekund i en person 2 år efter indtagelsen af stoffet. Personen har i alt indtaget 8,84*10^15 Sr-90 atomer ved hjælp af 1,32 mikrogram Sr-90. I... -
Opløselighed
ForumindlægKan simpelthen ikke fange metodikken for hvordan følgende skal løses: Beregn opløseligheden ved 25C af , der tilsættes en opløsning, der i forvejen er 0.005M med hensyn til . Her ses bort fra basiske egenskaber. Opløselighedsproduktet for [BaSO_4(s)] er ved 25C -
opgave 6 lys og bølgelære
ForumindlægGult lys med bølgelængden 589 nm sendes fra luft ned i en væske med ukendt brydningsindeks. Indfaldsvinklen i luft er 38,1°, og brydningsvinklen i væsken er 28,8°. a) Beregn lysets frekvens. Beregn lysets hastighed i væsken. b) Beregn bølgelængden af det gule lys i væsken. Jeg fik frek... -
HJÆLP - Beregn frekvenserne for fotonerne der udsendes ved overgangene
ForumindlægBeregn frekvenserne for fotonerne der udsendes ved overgangene 6 til 2 6 til 3 -
Atomer i u-238
ForumindlægJeg skal finde ud af hvor mange atomer der er i prøven. Jeg ved dog ikke hvor stor prøven er, så jeg kan ikke få det til at gå op. Jeg ved at facit er 8,38 *10^19 -
Fældningstitrering Haster! ;(
Forumindlæghey, så jeg har en aflevering for, som jeg snart skal aflevere om ca. 1 time. Mit problem er nu, at jeg har svært ved at beregne opgaven, håber i kunne hjælpe mig ;( opgaven: normalsaltet smør indeholder ca. 1% salt. Masseprocenten bestemmes ved fældningstitrering. Til 4,30 g smør i en kroni... -
HJÆLP isens smeltevarme
ForumindlægKan i svarene? -
Beregne volumen ud fra nogle informationer
ForumindlægJeg kan ikke se, hvordan jeg skal løse denne opgave. Nogen der kan hjælpe? -
initialhastighedsmetoden
ForumindlægHvordan bruger jeg initialhastighedsmetoden til at bestemme reaktionsordenen? -
regler for let- og tungtopløselige salte.
Forumindlæghej.. jeg har brug for lidt hjælp ang. en kemi rapport. jeg har lavet et forsøg hvor vi har skulle blande salte og se om resultatet blev let- eller tungtopløselig. men jeg er lidt lost.. mit spørgsmål er: er der nogle basis regler som afgør hvorfor blandingen af de to stoffer bliver enten let- e... -
Atomer absorbe og emmitere
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal lave en aflevering hvor jeg skal beskrive hvordan atomer absorberer og emitterer lys. Har det noget at gøre med fotoner? For det er jo dem som i bund og grund absorberer og emitterer? Jeg skal så vidt muligt prøve at inddrage noget fra kemi også - hvad kan jeg tage fat i... -
Kloge ting man kan sige i timerne
ForumindlægHejsa :)Vi fik karakterer og jeg fik 6 i kemi :(så jeg tænkte på om der ikke var noget klogt man kan sige i timerne eller nogle spørgsmål man kan spørge læreren om, som han ikke kan svare på.kort sagt leder jeg efter nogle guldkorn til kemitimerne.Mvh. Mona :)
