Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 17241 til 17260 af 63056
-
Gitterform,...
ForumindlægAfstanden mellem spalterne i gitteret er d = 1 333 nm. a)Beregn antallet af streger pr. mm i gitteret. n = 1. er formlen ikke. lampda = 1333·Sin(29.8) / 1 -
Differentialkvotient - Sammensat funktion
ForumindlægJeg vil gerne vide om hvordan jeg kommer videre herfra (og om det jeg er nået frem til er rigtigt) Bestem ligningen for tangent til grafen for i punktet Jeg har gjort følgende: Så differentierer jeg først andengradsligningen under roden: Og herefter differentierer jeg roden: Inde... -
3.gradspolynomier
ForumindlægJeg skal op til matematik A mundtlig eksamen, og et af spørgsmålene er: Redegør for løsning af polynomier af grad større end to. JHvordan løser man 3.gradspolynomier? -
Logik - Diskret mat
ForumindlægHej :-) Er der nogen, der kan forklare mig om emnet logik. For jeg fatter hat og briller :) Hvad betyder dette udsagn? Jeg vil gerne bede jeg om at forklare mig den, og ikke give mig resultatet. -
Hjælp til at beskrive opbygning af en nervecelle
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med at beskrive opbygning af en nervecelle og hvordan kommunikation sker mellem nerveceller på en pædagogisk og forståelig måde? Jeg ved godt at kommunikationen mellem nerveceller sker via aktionspotentialer og synaptisk transmission, men jeg mangler en simpel forklar... -
En funktion f er bestemt ved
ForumindlægHej alle kloger hoveder derude! Jeg har alvorligt brug for hjælp, da jeg desværre har enormt svært ved Integralregning etc. i øjeblikket, og jeg ønsker derfor en smule hjælp. Jeg opstiller lige en opgave nedenunder, og hvis nogen havde lyst og tid til det, måtte du/i gerne skære det lidt ud i p... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej matematik-genier, Well, så er der dem der skal til skr. matematik om 13 timer og 39 min :) Alene af den grund kigger jeg mine noter i gennem, regner på nogle opgaver jeg har sværest ved osv. osv.. Jeg har på forhånd fået at vide, at man kan komme op i monotoniforhold uden hjælpemidler. Er de... -
Aromatiske carbonhydrider
ForumindlægHej derude En der vil tage sig lidt tid til at definere et aromatisk carbonhydrid? Jeg er kommet til: Der er de aromatiske carbonhydrider. Et aromatisk carbonhydrid er et cyclisk carbonhydrid, dvs. det indeholder carbonatomer, der er bundet sammen i en ring. Det danner den her benzenring med s... -
Drikker du og tager du til fester?
ForumindlægJa, overskriften siger sig selv: Drikker du og tager du til fester eller undgår du dette? Hvad er din begrundelse? Er det en religiøs, moralsk eller en tredje grund? -
Oxford Universitet, kan det blive til virkeligheden?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en pige på 8.klasse og jeg har altid drømt om at komme ind på Oxford Universitet. 1.Men hvad skal jeg gøre? 2. Jeg har hørt om at man skal læse IB i stedet for de almindelige gymnasier som STX, HHX, HTX og HF? 3. Jeg vil gerne ind på UWC, men hvad skal man gøre for at ... -
Hvorfor skal man have religion?
ForumindlægHvad er pointen med religion i det 21. århundrede?? Kan nogle forklare mig? Gider ikke spilde min tid på fantasihistorier! -
Længdeforkortelse mm.
ForumindlægVi har haft om relativitetsteori, og i den forbindelse har vi set formlerne for længdeforkortelse og alle de andre. Men formlerne er ikke udledt i bogen. Er det muligt for en gymnasieelev med fysik B at forstå udledningerne? -
Antal
ForumindlægI 8. C er forholdet mellem antallet af piger og drenge 1 til 4. Der er 8 piger i 8. C. Hvor mange drenge er der i 8. C? I 8. D er forholdet mellem antallet af piger og drenge 2 til 3. Der er 30 elever i klassen. Hvor mange piger er der i 8. D? -
Reduktion
ForumindlægHvilken regel bruger man når man reducerer 6:2(2+1)? På lommeregneren giver det 9. Hvofor skal man udregne 6:2 før an ganger ind i parentesen? -
Hvilken uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej jeg ved godt at der er lang tid endnu til at vælge uddannelse men jeg vil lige høre hvilken uddannelse i kan komme med, hvis jeg altså interessere mig for naturvidenskabelig fag. Jeg elsker alle naturvidenskabelig fag dog mest matematik og fysik. Det skal være uddannelser der kan give en god ... -
Korrekturlæsning
ForumindlægJeg ville gerne hører om der er nogle, som kan se nogle evt. fejl i de følgende sætninger fx. kongurensSan Francisco is a wonderfully city which lies beautifully by San Francisco bay. Many streets of the city are unbelievably precipitous so you have to be an incredibly good driver, to drive safel... -
Historie Opgaven
ForumindlægHey, skal skrive om John F. Kennedys udenrigs politik og hvordan hans nederlag med indenrigs politiken, gjorde at han fik succes med sin udenrigs politik.Og ville lige høre om der ikke var nogen der kendte nogle gode bøger/websites på dansk/engelsk, som belyser min opgave ? eller evt. har skrevet... -
EØ A
ForumindlægHejsa!Er der nogle der har nogle gode notater til eø A på HHX? Det ville bare være lækkert, da jeg står i situationen og skal op mundtligt, og vi har næsten ikke taget notater i det fag... -
Kemieksamen??
ForumindlægHej...Jeg skal op til mdt. eksamen i kemi HN på fredag, og tænkte om der var nogle der ville fortælle lidt om hvordan det foregår? Ved godt at man først skal gennemgå noget teori og derefter en rapport, men hvordan er det smartest at fremføre teorien? Er bange for at det blir for refererende... V... -
1.G årsprøve
ForumindlægHalløjJeg skal snart op i årsprøve i tysk. Tysk er det fag jeg er dårligst til. Skal ikke have det til næste år.Nogen som har nogle tips&Tricks eller gode råd til hvad jeg skal huske at sige. Som giver lidt ekstra point.Udover det, vil jeg være meget glad hvis nogen kan oversætte disse sætninger ...
