Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17241 til 17260 af 24857
-
Ændring af karakter?
ForumindlægHej! Jeg går i 1.g, og ved godt at mine karakter ikke rigtig tæller, (som alle altid fortæller mig). Men jeg er ikke tilfreds med min karakter, jeg får nemlig kun 9 og også nogen 8 taller. Men mit spørgsmål lyder så på: Er det muligt at rykke sine karakter fx op fra 9 til 10? Eller har læreren ba... -
Til HTX'erne - (2. år)
ForumindlægHej med jer...Er der andre der har været oppe i teknologi i dag? Jeg vil lige høre hvordan det er gået jer..Jeg fik selv 11 - Vi fik drejet samtalen hen på præcis det vi ville snakke om - Verdensklasse..-----Vi fik desuden skr. mat karakterer i dag. Med et noget blandet resultat. Vi havde 5 * 03 ... -
gennemsnit...:0(
ForumindlæghejNu er jeg en af dem som er ret uheldig til eksamen.. har eksamens angst.. bange for eksamen, at lige så snart jeg kommer derind glemmer jeg alt..Ville lige høre om det er årskarakteren eller eksamenskarakteren der i vigtigst i år (2.g)Har hørt at man skal tag klassen om, hvis man har et gennem... -
Opsætning af Reportage???
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal lave en reportage om et kraftigt regnvejr i Bangkok. Jeg er godt igang med jeg ved ikke hvordan det skal stilles op i word...? Altså med margener og skriftstørelse, afsnit linjeafstand osv... Håber inderligt at der er nogen som kan hjælpe mig:) På forhånd Tak Mvh... -
korte fire linjer, rettelse.
ForumindlægSkulle oversætte fire linjer til tysk.. Mon ik en venlig sjæl lige vil rette dem ? (: a. Charlotte må ikke ryge i kontoret, men hun er meget selvbevidst og holder sig ikke tilbage. Charlotte darf nicht in dem Büro rauchen, aber sie ist sehr selbstbewusst und haltet sich nicht zurück. b. Chefen... -
STX eller IB?
ForumindlægHejsa Det er sådan at jeg står i et dilemma mellem STX og IB. Jeg ser allerhelst at jeg kommer på IB linjen, da jeg i fremtiden gerne vil studere i udlandet. Jeg interesserer mig også meget for det engelske. Hvilket fagligt niveau bør man ligge på, før man starter på IB? Der er jo som sagt et hø... -
3.g opgave
ForumindlægJeg skal skrive 3.g's opgave i Engelsk om en roman... Ved bare ikke hvilken... Er der nogen der kender en god engelsk roman, hvor der er masser af analyse og fortolknings stof i?? En roman man rigtig kan gå i dybden med???? TAK!!!:-) -
Bestod jeg min Engelsk? Nej nok ikke (Bekræft)
ForumindlægJeg er ret sikker på jeg ikke bestod min Engelsk på gym:( men vil lige være sikker. Engelsk B. Skr årskarakter: -3 (minus 3) må nok være den første i Dk med den karakter. Men min lære kunne ikke lide mig, undskylder jeg mig selv med. Mundtlig års: 2 Eksamen mundtlig: 4 Eksamen skr: 4 Som jeg selv... -
Pythagoras
ForumindlægHejsa.Skal skrive 3.-årsopgave i december, så jeg vil høre om der er nogen herinde, der har en opgave om Pythagoras's sætning etc. Vil gerne se, hvordan det skal skrives osv...Ville være meget taknemmeligI kan sende til mig i en e-mailPå forhånd takPhilip -
Martin Luther King -Taler - Retorik
ForumindlægHej... Jeg sidder og er igang med at skrive min SRP. I min problemformulering står der, at jeg skal kigge på de retoriske virkemidler, som Martin Luther King har brugt i hans taler. Jeg ved at det har noget med Ethos, Logos og Pathos at gøre, men så kan jeg heller ikke lige huske mere.... N... -
Rettelse af fransk!
ForumindlægHej!Jeg har brug for en hånd til denne lille franske stil. Hvis en af jer, vil rette den igennem, ville det være kanon!Les deux filles qui s’appellent Marianne et Lonneke parlent de le film : « Au revoir les enfants » de Louis Malle. Elles trouvent le film trés triste et je le trouve aussi. Surto... -
Ligning for vinkelhalveringslinje i et koordinatsystem
ForumindlægHej! Jeg har et problem, jeg kan ikke finde ud af at løse følgende opgave:Bestem en ligning for hver af vinkelhalveringslinjerne mellem n og m, der er bestemt ved ligningerne:m: 3x+4y = 7 og n: 12x-5y = 7Det ville være en stor hjælp hvis en af de kloge hoveder herinde ville hjælpe med en udregnin... -
hjælp til en matematikopg.
ForumindlægHej er der ogle der kan og vil hjælpe med denne opg.1) find eventuelle fælles punkter for planerne, a, b, y med ligninger.a) -2x+3y+2z-8=0b)x-14y-6z+69=0y)3x+4y-7z-47=0 -
Find stamfunktion som er tangent med..
ForumindlægHej,Håber lidt i kan hjælpe med den her..Jeg har funktionen f, givet ved f(x) = 6 - 3xStamfunktionen til denne, kaldet G:G(x) = -1,5x^(2)+6x + kJeg skal så bestemme G præcist så den tangere med:y = 3x+2Jeg kan nemt via GeoMeter se at k skal være 0.5, men hvordan søren finder man frem til det mate... -
Hjælp til rettelse af engelsk oversættelse
ForumindlægHer er mit forsøg på oversættelsen- jeg kunne meget godt tænke mig, hvis nogen gad at rette den.Obesity has become one of the western world’s largest health problems not at least in the USA. Who is to blame for, that we are getting oversized? That is up to an American judge to decide; because of ... -
engelsk oversættelse?
Forumindlæghej. er der nogen der måske gider kigge min engelsk oversættelse igennem for fejl? jeg ved der er mange af dem men engelsk er ikke lige min stærke side. evt. bare de mest brutale fejl hvis det er for uoverskueligt. jeg sætter også den danske tekst ind hvis det er til hjælp. jeg håber der er nogen... -
punktmængde
Forumindlægf(x)=e^x-e^(-x)Bestem tallet af således at punktmængden bestemt ved{(x,y)|0≤x≤t ^ 0≤y≤f(x)}har arealet 8Ja hmm??? -
Snyd til terminsprøve
ForumindlægHej. En af mine venner har mobilt bredbånd (det der lille usb modem man kan gemme i penalhuset eller lign.) og siger at han bare henter sin opgave fra internettet til prøven. Kan man ikke blive taget for det?. Har skolens IT-ansatte ikke noget udstyr til at spore sådanne ting? Elelr kan han... -
Vektorregning i rummet
Forumindlæghey mit spørgsmål er flg. a = ( -2,3,4) b=(1,3,7) og v =(s,t,1) <--- ( alle disse er vektorer!) jeg skal så bestemme tallene s og t så v er vinkelret på a og således b. er det rigtigt at man bare kan tage krydsproduktet af a og v, derefter udregne det med 3 ligninger med 2 ubekend... -
Nogle der vil kigge på denne tysk oversættelse, da jeg har svært ved sproget?
Forumindlæg2. In den letzten Jahrzehnten ist die Umweltverschmutzung ein grosses Problem geworden. Zum Beispiel ist chemischer Müll mehr gefährlich geworden. Es ist jetzt mehr schwierig sauber Trinkwasser zu geworden, und viele ist krank geworden, weil den Luftverschmutzung ist schlimmer geworden. Wenn die ...
