Søgning på: idræt b case. Resultater: 17281 til 17300 af 91852
-
Oversættelse af at Låne
ForumindlægHej Hvordan vil i oversætte at låne i disse sætninger: a. Jeg har lånt b. Vil du låne c. Han har lånt d. Han undgår normalt at låne -
alkohol - navngivning
Forumindlæga) CH3CH2CH2CH2CH2-OH 5-pentanol ? primary -------------------------- b) CH3 CH3CCH2CH3 OH 2-methyl 2-butanol ? tertiary -------------------------- c)CH3CH2CHCH2CH3 OH 3-pentanol ? secondary ------------------------- d) CH3CH2CH2-OH 3-propanol ? primary -
Komplekst tal på eksponentiel form
ForumindlægHej, jeg skal have hjælp til hvordan jeg skal gribe denne opgave an: C=B6/A16 Jeg har løst A og B, men jeg har ingen idé om hvordan jeg skal løse C Tak på forhånd :D -
overflade og rumfang
Forumindlægen æske har følgende mål h:25,4 cm b:16,7 cm d 9,6 cm Hvor meget er hele overfladen. og hvor mange cm3 kan der være i pakken. hvor meget er 3% af indholdet af pakken :) -
Matematik - 6. klasse
ForumindlægOmskriv til cm3 (kubikcentimeter) a) 2 cl (centiliter)= b) 2 l (liter)= c) 2 ml (milliliter)= - Håber i kan hjælpe mig.. -
Ligninger.
ForumindlægHvordan løser man disse, uden hjælp fra lommeregner? b) |x| = 5 d) |t-5| = 2 e) |q+3| = 0 .. Jeg er slet ikke lige med på hvordan man gør dette? -
vektor
ForumindlægJeg har en trekant som har vinkelspidser i flg. punkter A(-2,0), B(9,-1) og C(-1,6) Hvordan kan jeg bestemme trekants vinkler og længden af siderne? -
LIgning og formel
ForumindlægHvordan løses følgende ligning? Brug denne formel y = 5,2 * x2 + 17,30 til .. a. at finde Y når x = 4,8 b. at finde x når Y = 92,4 -
Omskrivning
ForumindlægHey, en sidste opgave jeg er gået i stå med, håber der er nogen der kan forklare :) Omskriv 4x^2 - 12x + 9 til fornen (ax + b)^2 På forhånd tak :) -
ligninger
Forumindlæghar lidt problemer med disse to ligninger, nogen der kan hjælpe? a) 7/8x – 8 = ½ x + 4 b) (x/8) + 2 = ((3x-7)/8) + 1/4 -
forklaring af trekants areal m. cos eller sin
ForumindlægHej alle Er kørt død i noget trigonometri og håber at nogen kan forklarer mig hvordan man skal beregne en trekants areal og hvorfor, når man får udleveret sådan nogle slags oplysninger om trekanten: Trekanten ABC: B = 38 (grader), a = 42, c = 59 Det er vel nok Pythagoras sætning " a^2 * b^... -
Kvadratsætninger
ForumindlægJeg har fået stykket : 2 (a-b)2 + a (a + 2b) som jeg skal reducer Jeg har nok regnet det forkert ud, men der er hvad jeg så har fået det til: 2a2 - ab2 + 2ab -
rektangel hjælp mig
Forumindlægtegn et rektangel med omkredsen 38 cm. Den ene side skal være 12 cm lang. a) Beregn rektanglets areal. b) Tegn og mål rektanglets diagonaler -
blækmat til i morgen hjælp:)!!
Forumindlægmads afleverer i alt 15 flasker og får 36 kr. nogle af flaskerne er til pant B og resten til pant C. hvor mange er der af hver slags? -
trigonometri..
Forumindlægen opgave lyder på en retvinklede trekant hvor jeg skal finde længden af af BC der oplyses b = 8 A = 28 og da trekantet er retvinklede så er C= 90 hvilken formel skal bruges? -
Stegning af en steg?
ForumindlægHej, har fået en lidt anderledes opg (mere åben?) end jeg er vant til og ville lige høre om nogen kunne hjælpe :) Problemerne opstår i spg. b) og c) Opgaven er vedlagt, se bilag. På forhånd tak for hjælpen! -
Differention
ForumindlægDavs derude. Er det evt. nogle derkan hjælp mig i mål med b) i den vedhæftede opgave? Jeg er kommet fra til at , men hvad betydningen af dette tal er, kan jeg ikke lige lure? På forhånd tak! -
Gange ind i parenteser + reducering :D
ForumindlægHey der ude! Nogen der vil hjælpe med disse? Eventuel med mellemregning.. :D 1) (2a+b)(3-4b) 2) (x+y+1)(x+1) -
Km i minut og sekunder.
ForumindlægOpgaven lyder sådan her : Med 3 astronauter ombord nåede rumskibet Apollo X op på en hastighed på 39.897 km/t. a. Hvor mange kilometer er det i minuttet? b. Hvor mange kilometer er det i sekundet? -
andengradspolynomium:
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om b's betydning for en andengradspolynomium, er det sådan at hvis man har en parabel, så skal man tegne en tangentlinje, og se om den er negativ eller positiv? Men skal den tangentlinje så altid ramme y-aksen eller hvad?
