Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 17341 til 17360 af 70316
-
33 spanske ord der skal rettes
ForumindlægJeg er i tvivl om hvordan jeg skal oversætte dette: Da mine forældre blev skilt, var jeg kun 10 år gammel. Jeg sagde til dem at det ville blive forfærdeligt for mig. Nu har jeg opdaget at problemet ikke er så stort som jeg havde forstillet mig. Vi forstår hinanden. Mit bud: Cuando mis padres co... -
toppunkt
Forumindlægc) BESTEM TOPPUNKTET FOR vi bruger formel 84 toppunktsformlen = ((-b)/2a,(-d)/4a) vi starter med at regne diskrimination: d= -10^2-4*2*11= 188 ((-10)/(2*2),188/(4*2)) x_1= -2,5 x_2= 23,5 Toppunktet = (-2,5,23,5) er dette rigtigt? Syntes det ligner at der er noget galt men kan ikke ge... -
Reducering
ForumindlægJeg skal issolerer x i denne liging ved håndregning: 7*log(x)=4-3*log(x) Jeg har gjort følgende: log(x^7)=4-log(x^3) log(x^7)+log(x^3)=4 log(x^10)=4 x^10=exp(4) x=exp(4)^(1/10) Ved løsning på Maple får jeg x til x = exp(2/5) Hvad har jeg gjort galt ? -
folkeskole regning! HJÆLP
ForumindlægHej skal lige har bekræftet og hjælp til nogen opgaver håber i vil hjælpe. 1) (1/4)-(1/5)=1/20 2) 1/6*9= ? 4) 2x+9=5x+7 = x=2 5) reducer 3*(4a+b) = 12a+3b 6) a*(3a-b) = 3a2+ab 7) jens sætter 6000kr i banken til 6 % i 100 dage. Hvormange kroner får han? 8) Jens kaster 2 terninger og sandsynlighed... -
Blækregning tjek
Forumindlæghej, jeg har lidt problemer med nogle opgaver. De er fra "eksamensopgaver i fysik 94-97". s. 21 opg 5, s. 17 nr 2, s 56 nr 3----S. 21a) Bestem faldtid for en kugle, der slippes fra højden 4m (uden luftmodstand):Svar: s=0,5at^2+v0t+s0t = 0,90 s.b)F_luft = k A v^2 (A = tværsnitsareal)I en... -
funktionerne f og g er givet ved..
ForumindlægFunktionerne f og g er givet ved: f(x)=-x^2+6x+1 og g(x)=x^2-2x+7 a) bestem toppunktet til grafen for f, og tegn denne graf. b) bestem koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem grafen for f og grafen g. -
Fsa 2013 retstavning og læseprøve.
ForumindlægHej allesammen har lige været til prøve. Hvordan gik det med jer ? Personligt synes jeg at læseprøven var mega svær ! -
Det her skal jeg lave til i aften så plzz hjælp
ForumindlægPLZZZ HJÆLP!!! -
Påvis en af logaritmes regneregler
ForumindlægHej alle sammen.. jeg kig lige i stå, med at påvise denne regle ren matematisk.. at vi finder x i denner ligning: 10x = 100 gennem at tage: log(10) / log(100) = 2 x = 2 Hvordan kan jeg bevise at når jeg devidere disse to logaritme sammen, så får jeg hvad x er ? på forhånd tak... -
Moms
ForumindlægHvis en varer koster 110 kr, når momsen er 25%. Hvad koster den, hvis momsen kun var 10% (110/1,25)*1,1=ca 96,8 kr(afrundet 97kr) Er I enig med mig? Tak på forhånd og god aften -
Possessive pronominer
ForumindlægHej. Jeg håber, at der er nogle, som vil rette mine sætninger. 1. Hun tog mig ved hånden. 2. De tog overfrakkerne af. 3. Hvis han er din ven, er han også min. 4. Vi for vild, da vi vendte hjem i aftes. 5. De sad med fødderne på bordet. 6. Linda påstår, at det er hendes idé; men det er vore... -
eksponentiel notation
Forumindlæghvordan skriver man 172756,4 i den eksponentielle notation???? -
"Karyatide", Benn
ForumindlægJeg skal op i tysk til studentereksamen.Jeg bøvler utrolig meget med følgende digt. Jeg ved, at det er ekspressionisme, men jeg ved virkleig ikke hvad jeg kan sige om det. Det er fra ca. 1910.Karyatide (Gottfried Benn) Entrücke dich dem Stein! ZerbirstDie Höhle, die dich knechtet! RauscheDoch in ... -
opløselighedsprodukt
Forumindlægnogen som kan finde bly(II)iodids opløselighedsprodukt....kan ikke selv finde det i databogen :( -
Urans energi
ForumindlægHvis jeg skal finde energien for 1 kg uran, hvordan gør jeg så? e=m*c^2? -
Forandring i areal
ForumindlægI en sylinder endrer radius og højde seg med tiden t. På et bestemt tidspunkt t1 er radien 2cm og øger med 3cm/min, mens højden er 20cm og avtar med 10cm/min. Bestem raten som overfladen endres med i cm^2/min ved tidspunktet t1.\n\nOverfladen ved jeg er givet ved\nO=2*pi*r^2+2*pi*r*h\n\n -
hvad betyder det ?
Forumindlæghvad betyder det her 5.E^−7 ? -
omregning til SI
ForumindlægHvordan omregner man km/(s*Mpc) til SI enheder -
nytte energi?
ForumindlægJeg har et spørgsmål hvor man kender nyttevirkingen på et oliefyr (70%). jeg skal udregne hvor meget nytteenergi 1000 kg olie giver. er det rigtigt at jeg først skal bruge formlen E=B*m og derefter Enytte=η*E ? Jeg har problemer med at det giver nogle underlige tal. Brændværdien (B) for olie ... -
Lastbil
ForumindlægJeg har en andengradspolyniom ligning der hedder -0,043x^2+0x+4.3 Jeg skal nu finde ud af om en lastbil der er 4 meter høj og 2,5 meter bred kan køre igennem. Jeg har prøvet alt, men kan ikke komme frem til noget. Nogle forslag?
