Søgning på: engelsk disposition nelson mandela. Resultater: 17381 til 17400 af 26355
-
AT EKSAMEN MIN SYNOPSIS DÅRLIG!? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal (uheldigvis) op i AT her om en uges tid, dog grundet dette års AT-emne er jeg lidt på spanden, for ikke at sige meget.. Jeg har skrevet om Reformisme - Socialdemokratiets opstående i DK, hvor mit "videnskabelige" gennembrud er Gimleprogrammet, Socialdemokratiets første partipro... -
Mitose og Meiose
ForumindlægHej Nu har jeg længe siddet og læst hvad mitosen og meiosen er, men jeg har stadig ikke forstået det :(. Altså hvad er det store forskel mellem disse to? Og er der nogen der kan forklare det ud fra det figur jeg har vedhæftet. Hvad der sker trin for trin? Det er især meiosen jeg har problemer med... -
Am eller bei
ForumindlægHejsa, Har lige et spørgsmål ang. tysk. Hvis vi har sætningen: "Restauranten lå næsten nede ved havet". Ville man så bruge am eller bei i dette tilfælde? -
snit for ingeniør uddannelse
Forumindlægved godt at der findes mange forskellige slags ingen området, man hvad er snitet sådan ca. til at komme ind på de uddanelser.. -
1 år i udlandet
ForumindlægEr det hver, at være et år i udlandet inden gymnasiet? og hvis ja, er der så nogen der kan anbefale eller komme med info om deres år i udlandet? (jeg overvejer selv, at tage med EF eller Explorius) -
AT 2011: "1984" og George Orwell
ForumindlægHejsa Jeg arbejder med overvågning i forhold til bogen "1984" af George Orwell i dansk og samfundsfag, og vil gerne høre andre, der har om selvsamme emne - hvordan de griber det an, hvad deres fokus er, etc. Det kunne være interessant at høre andres vinkel på sagen, måske kan vi sparre ... -
spørgsmål om Gymnasiet..
Forumindlægheej jeg skal starte på et gymnasium og kunne godt tænke mig at vide noget om lektier og hvor meget tid man har til at være sammen med venner og familie.. hvilke slags lektier får man for? hvor meget skal der afleveres? håber i vil svare... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej sp, jeg har svært ved at rette mine fransk opgaver og har ingen der kan hjælpe mig så håbede på at nogle her inde ville gikke den igen for fejl :) Dansk: Marjane, bor i Iran som er i krig med Irak. Hun er ikke et normalt barn og har det med at gøre oprør mod autoriteterne, derfor sender ... -
Testene
ForumindlægHvem står for at lave de pågældene tests? Jeg forsøgte mig lige med en test omkring min viden om både Odysseen og Illiaden. Jeg skulle mene, at den var nogenlunde på plads, men der er adskillige spørgsmål, der undrer mig. I Odyssen: Spørgsmål 5. (Du svarede ikke korrekt)... -
Gymnasium ikke-egnet hjælp
ForumindlægHej jeg er en 15 årig dreng med et gennemsnit på 5,1 jeg er blevet erklæret ikke-uddanelsesparat begrund af umodenhed og vil meget gerne i gymnasiet HTX så jeg skal til revurderingsprøv på gymnasiet så derfor er jeg ret deprimeret for tiden nogen der har nogen ideer f.x hvordan det foregår og er... -
Radiograf
ForumindlægHejsa. Når man søger ind på radiograf i optagelse.dk så står der at der ikke er nogen specifikke adgangskrav når man søger adgangsveje via Gymnasial uddannelse. Betyder det så at det ikke kræver nogen form for gennemsnit? -
Kan plagiatkontrol spotte oversættelser?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har lige for tiden undret mig over, om en plagiatkontrol kan se, at en tekst er blevet oversat fra et andet sprog. Tak på forhånd. -
Identitetsdannelse i bander
ForumindlægJeg skal snart til at skrive srp og mit emne er identitetsdannelse i bander. Vil egentlig bare høre om nogen af jer har skrevet om lignende emne før og hvad i b.la kom ind på og hvilke samfundsfaglgie begreber i synes er gode at koble på! Har i gode forslag til hvad der er mest oplagt at skrive o... -
Musik på Gymnasiet?
ForumindlægJeg er imod, at faget musik kan tages på højniveau i gymnasiet. Jeg mener, at musik er i samme kategori som idræt og billedkunst. Disse er obligatorisk og kan så også tages på mellemniveau - det samme burde gælde for musik - hvad er forskellen? Jeg bliver bare irriteret over at se, mine klassekam... -
Erhvervscase
ForumindlægHej til alle jer der skal lave erhvervscase de kommende dage. Held og lykke med arbejdet med erhvervscasen, og husk at hvis der er problemer, så er alle jeres venner på Studieportalen klar til at hjælp. -
Differentialregning
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig matematik A på mandag. Jeg vil høre om der er nogle der vil hjælpe mig med at opstille en disposition til nedenstående 3 spørgsmål: Differentialregning: 1. Definitionen på den afledte funktion ønskes forklaret og den afledte funktion til en række simple funktioner be... -
Tysk kort rettelse
ForumindlægHej! Du er velkommen til at tage et kig på mit tysk og skrive, hvad jeg burde arbejde på. På forhånd mange tak! :) Die Deutsche Disposition Thema: Urlaub/ Ferien?Selbstgewähltes Thema: Mein Bester Urlaub ?Disposition 1). Präsentation 2). Meine Sprachreise nach St. Raphaël ?- Der... -
Er oversættelsen korrekt?
ForumindlægEngelsk: How do you find out what people are like? well, the things you notice about people are often their clothes, face and hair. after that, there are other things- how they walk, and talk, how they behave, and what sort of people they are with. later on, when you get to know them, you can ... -
Kan man have 6 A-fag?
ForumindlægHej jeg er en pige i 9. klasse, som har store forventninger til mine gymnasieår og min fremtid. Mit ideelle drømmearbejde er International Advokat. Men jeg har et problem angående valg af studieretning og A-fag, jeg har nemlig 6 fag som for mig er et must at have på A-niveau. Jeg har altid ... -
Nogle der gider at rette min tekst om Beckham og Victoria samt gøre sproget finere...
ForumindlægHej... Ja nu er jeg tilbage med alle mine tysk tekster, jeg håber i vil se dem igennem og i må meget gerne gøre sproget finere lige som i gjorde ved mine engelske tekster. Når jeg skriver i godt må gøre sproget finere er det dels fordi det kommer til at lyse mere tysk agtigt, og at grammatikken k...
