Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 17401 til 17420 af 63056
-
HJÆLP!
ForumindlægJeg er lige begyndt i 1.g og har nu fået til opgave og skrive en stil om en dreng fra min klasse, som jeg egentlig ikke rigtig kender.Vi må selv bestemme om det skal være en artikel eller novelle ovs. - Men .. Jeg har ingen idé om hvordan jeg skal komme igang, og hvordan den skal skrives? -
Lektiehjælp matematik, Odense
ForumindlægHej! Vi søger lektiehjælp matematik niveau B samt 10. klasse. En gang om ugen, evt. yderligere ved behov. Har du evner og tid, vil tjene lidt ekstra, så lad høre fra dig. -
Faktorisering af polynomie
ForumindlægHej. Jeg skal faktorisere andengradspolynomiet x^2-6x+9, men jeg får ikke det rigtige resultat ifølge min facitliste. Jeg ved, at der er én løsning (-3), og jeg har brugt a(x-r1)^2 til at faktorisere. Er der nogen, der kan hjælpe? -
Opgave i atomfysik
ForumindlægHej igen, Er ved at læse op til eksamen og synes pludselig der er så mange opgaver jeg ikke forstår, som jeg prøver at beregne. Nogen som måske kan være behjælpelig - eftersom jeg ikke har undervisning men læser selv så har jeg ikke en lærejeg kan spørge. 1. Lysstofrør og sparepærer Et lys... -
Månenes diameter..
ForumindlægDet der står på papiret er.. den lodrette tykke linje mod venstre står der 9 min. og den stiplede linje inden prikken står der 9 m. op på den modsatte side af prikken står der 38... -
engelsk oversættelse hjælp til rettelse
Forumindlæghej jeg har oversat en dansk tekst til engelsk, som ligger vægt på passiv - og er lidt nervøs for for mange fejl og ville jo gerne have et godt resultat... The conflict in Northern Ireland, which of many is characterized as civil war, can only be understood if you know something about Ireland’... -
Pektin i citron og pomelo?
ForumindlægEr der nogen, der kender forskellen på pektinindholdet i citron og pomelo? Jeg har googlet rundt i en time uden held, så det ville være en stor hjælp med et svar! -
påklædning til dimission?
ForumindlægMåske dumt men vigtigt spørgsmål. Hvad er typisk påklædning for en dreng ved dimission og gallafesten? -
Lommeregner og bærbar computer
ForumindlægHejsaDette spørgsmål henvender sig primært til gymnasie elever; Mener i at man bør have en bærbar computer når man går i gymnasiet?Hvis ja hvorfor?Hvilken lommeregner skal man have på gymnasiet?På forhånd mange tak -
Hjælp! Betalingsbalancen
ForumindlægHvad er betalingsbalancen? Og hvad har den med renter og skatter at gøre? :S -
Didaktik spørgsmål?
ForumindlægHjælp Beskriv og diskuter hvorfor og hvordan du som lærer kan inddrage og anvende forskning og empiriske undersøgelser i din undervisningstilrettelæggelse? -
Engelskeksamen
ForumindlægSkal til engelskeksamen den 20. og jeg er rigtig nervøs. Hvor godt skal eksamen gå for at bestå? Og kan man godt dumpe, hvis ens udtale ikke er så god, hvad angår engelsk? -
Mat A skr. Eksamen: Hvad synes i?
ForumindlægSå har der været skr. eksamen i Matematik A. Hvad synes i så om opgaverne? Jeg synes de var rimlige nemme, dog kunne jeg ikke huske omkring substitutionsmetoden for integral regninger, så opgave 4 i delen uden hjælpemidler fik jeg slavet forkert. Ellers ser resten rigtigt ud, og håber på 12 we... -
Overbevis matematiklærer om fejl
ForumindlægHej, jeg så min matematiklærer lave en fuldstændig fundamental fejl i dag, og han nægter at indrømme den, uanset hvor mange beviser jeg viser ham. Han siger bare at det er noget vrøvl. Han lavede dette regnestykke: 13/24*100=54% Hvor jeg siger at det er: 13/24=54%. Jeg hentyder ti... -
Lavt gennemsnit - no futur?
ForumindlægHej alle jer. Jeg sidder her og er sindssygt fortvivlet. Historien er nemlig sådan: Jeg går i 3g på STX og har et meget dårligt gennemsnit (2,4) ! Jeg er oppe i fuld pensum, pga for meget fravær. Jeg har været igennem de skriftlige eksamener og synes faktisk de gik fint nok. Jeg har så 7 mundtli... -
Engelsk mundtligt eksamen
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål angående engelsk mundtlig eksamen. Jeg supplerer engelsk C-B fordi det kræver, at have bestået engelsk faget for at komme ind på mit studie. Så mit mål er selvfølgelig bare om, at bestå det med et 02, men tænker bare lidt på, hvis min analyse/eksamen er til et 02, men je... -
Hvad er gruppedannelse, gruppekonflikt
ForumindlægHej... Vil spørge om hvad er in og out grupper( egen og fremmedgrupper) -
HJÆLP - Eating Sugar, eksamensopgave!
ForumindlægVille være evigt taknemmelig, hvis jeg kunne få tilsendt en engelsk eksamensopgave ved navn "Eating Sugar". Får årskarakter på fredag, d. 02.05.08! Så hvis jeg kunne få bikset en god stil sammen inden, ville jeg være glad! På forhånd tak! Email: [email protected] -
Friedmann-Ligningen
ForumindlægHej Jeg er ved at gå godt og grundig kold i dette emne Jeg skal Udlede Friedmann-Ligningen er der en som er meget venlig og hjælpe mig med dette problem? cheers -
Redoxreaktion
ForumindlægHejsa, mig og 2 fra min klasse er lidt nød omkring en redoxreaktion. Vi har fået givet denne redoxreaktion Fe2+ + O2 → Fe(OH)3 Vi skal her af afstemme den, men vi kan ikke rigtig få den afstemt da den ikke går op på nogle måde Vi har søgt på mange andre sider og hvergang st...
