Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 17401 til 17420 af 95434
-
mekanisk energi
ForumindlægHeej jeg har en fysik opgave, som jeg har prøvet at løse men er gået i stå ved opgave b Vi ser en bil, der vejer 1250 kg. Den kører med en hastighed på 80km/h. Med denne hastighed er den samlede modstandskraft, Fmodstand fra vind og vej 160 N. Den fremadrettet trækkraft på bilen betegner... -
sin, cos og tan
ForumindlægHej, jeg sidder og er lidt fortvivlet for jeg kan slet ikke få det til at passe sammen. Hvis jeg har sinA=a/c og sinB=b/c, hvordan ser den så ud når jeg gerne vil have den til sinC ? det samme med cosA=b/c og cosB=a/c, hvordan ser den så ud når jeg gerne vil have den til cosC ? og til sidst m... -
SSO: Lyd
ForumindlægJa, der er jo snart SSO for os 3.g'er, og jeg har så valgt at skrive om emnet lyd - i fysik vel og mærke.Men jeg kunne godt bruge nogle ideer til hvad man kunne skrive om.Indtil videre har mig og min lærer set på at jeg skulle tage og analysere frekvenserne osv. på en guitar streng, osv.Men h... -
Gennemsnit. Vægt?
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i kemi her d. 25. juni. Jeg har fået årskaraktererne 10 og 12, men er kommet i tvivl omkring hvad der tæller med og hvordan og hvorledes med de forskellige vægte. Er der evt. en som kan udregne mit snit for mig, for de karakterer som jeg har fået indtilvidere, da jeg ikke ... -
Kernekort
ForumindlægHej! :-) Jeg har en fysik prøve lige rundt om hjørnet, og er ved at forberede mig dertil. Jeg er ved kernekortet, og arbejder med forskellige typer henfald. Jeg kan godt opskrive de forskellige henfaldstyper, alfa, beta + og - og gamma, men hvis jeg kommer i den situation, hvor jeg ... -
Hjælp med isolering af x
ForumindlægHejsa. Sidder og roder med en ligning, som jeg bare ikke kan hitte ud af. Skal have isoleret x. Ligningen lyder: ½ * k * x^2 = m * g * (L0 + x) Det er til en fysik opgave, hvor jeg skal beregne den kraft et reb udsættes for, når en person trækker hårdt i det. Der er jo forskel på om man b... -
Keplers metodearbejde - hvordan fandt han sine love
ForumindlægHej alle Jeg har virkelig brug for jeres hjælp Jeg er i gang med et AT-forløb og skal i mit metode-afsnit i fysik forkalre hvordan kepler kom frem til hans love. Nogle der ka hjælpe mig med at læse den vedhæftede fil og forklare i et mindre uddrag hvordan han kom frem til hhv. 1,2 og 3. lov ... -
engelsk oversættelse (rettelse)
ForumindlægHej.. er der nogen som har tid til at rette de sætninger for fejl? ..det skal afleveres i morgen!Og i må meget gerne skrive hvordan jeg helst kan undgå det fejl jeg begår…Tak på forhånd..Engelsk oversættelse:1.Are the goods satisfactory? Yes they are.2.Seller the company quite coffee to the Danis... -
DNA's struktur
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til mundtlig biologi eksamen på B-niveau, og jeg har et spørgsmål. Jeg skal kunne beskrive strukturen af DNA + RNA. Jeg har læst og læst og læst, men synes det er lidt indviklet. her er hvad jeg har fundet frem til. Strukturen af DNA: • Opbygget som et ”... -
---LIDT HJÆLP---
ForumindlægER der nogen som lige kunne tjekke om det jeg har oversat passer. på forhåd tak.Trophic efficiency is the precentage of production transferred from one trophic level to the next. Tropic efficiencies must always be less than production efficiencies because they take into account not only the energ... -
essay, hvor mange ord??
Forumindlæghej!jeg skal skrive et essay i engelsk, hvor mange ord skal det minimum være på??hilsen mig -
Eksamen i historie - kilder
ForumindlægNu er kildeanalyse ikke noget af det vi har brugt mest tid på i min gymnasietid (desværre for os som skal op i det). så er der nogle her som har nogle gode "redskaber" i arbejdet med en historisk kilde?? -
SU
ForumindlægHej jeg har bare et mere generelt spørgsmål ang. Su Hvor længe kan man enlig få Su, mener kan man få Su i fx 10 år (3 år på gymnasiet + 2 år på vuc + 5 år på universitetet) eller er der en grænse hvor man ikke kan få Su mere ? -
Proteinsyntese og diabetes
ForumindlægHej SP, Nogen der ved, hvordan man kan koble proteinsyntesen og diabetes sammen? Altså hvordan kan man bruge viden fra proteinsyntesen under emnet diabetes? -
Spansk på gymnasiet???
ForumindlægHejsa :) Jeg vil efter 10 klasse have spansk på gymnasiet, uden jeg har haft det før, så jeg ikke behøver og tage tysk på gym, burde dette være muligt? Har gennemført 3 års undervisning i tysk, og har også valgt det fra i 10 klasse.På forhånd tak! -
Forskel på Fransk fortsætter B og A
ForumindlægHej, Jeg skal snart til at vælge studieretning og ville i forbindelse med det gerne vide, hvad forskellen mellem Fransk fortsætter B og A er. Hvor meget mere kommer man til at lære, er der flere afleveringer/har man mere travlt, og hvis man vælger det på A, vil man så i sidste ende være i stand ... -
Potenstal regning. kvadratrod
ForumindlægHar fået nogle opg: i må godt skrive svarene, men please ikke skriv kun svarene, vil vide hvordan man gør, ellers er det lidt umuligt at lave de andre opgaver, hvis jeg kun får svarene. : -) tak Niveau: 8 klasse Omskriv decimaltallene til potens af 10. 0,0005: der har jeg skrevet 10-4 som ... -
Skr. eks. 3A uden
ForumindlægKortfattede svar til dagens prøve for 3-årigt A-niveau uden hjælpemidler (normal ordning). Svarene til standardforsøget kommer i løbet af dagen. Der tages som sædvanlig forbehold for regnefejl, trykfejl og almindelig tåbelighed :-) Opg. 1 y=0,5x+11,5 Opg. 2 p-q Opg. 3 f(x)=3*x^2 Opg. 4 C=(2,... -
Differentialligninger
ForumindlægHej Er det følgende gjort rigtigt, eller er e^c bare c? -
Bestem katetens længde.
ForumindlægI en retvinklet trekant er den ene katete 2 m længere end den anden katete, mens hypotenusen er 10 m lang. Hvordan kan jeg opstille en ligning, der kan hjælpe mig med at bestemme katetens længde? På forhånd tak!
