Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17401 til 17420 af 23766
-
Valg af studieretning på STX - please hjælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal starte på en STX næste år, og jeg er allerede begyndt at tænke på hvilken studieretning jeg godt kunne tænke mig... Jeg har så fundet frem til at jeg syntes at det kunne være spændene at have Samfundsfag A - Engelsk A - Matemetik B. MIt problem er så bare at da jeg ikke... -
Bevis at E foton=(h∙c)/λ kan skrives som Efoton=(1240nm∙eV)/λ ????
ForumindlægHvordan bør denne opgave besvares? Er det noget jeg reelt skal kunne til eksamenen? Jeg har vedhæftet et billede af opgaven. -
Matematik i hverdagen?
ForumindlægHvor bruger man Integralregning, differentialregning, differentialligning og vektorregning i sin hverdagen?? -
Dansk på stx
ForumindlægHej, Er der nogen her inde der kan fortælle mig om man har dansk på C niveau i 1. g og B niveau i 2.g? Eller har man dansk på A niveau i alle tre år? -
Vand og lambda værdi
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med et SO-projekt, hvori jeg i mit projekt vil undersøge noget angående isolering af en væg, hvori jeg vil benytte mig af vand. Nogen der ved om lambda værdien for vand vil ændrer sig ved temperatur stigning, da jeg desværre intet kan finde på dette. Hvis ja, er d... -
centroid
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave og har snart givet op.... den siger Find the centroid of the plane region bounded by the given curves. Assume that the density for each region. x=-1, x=3, y=-2, y=4 Er der nogen der kan hjælpe... Jeg får hele tiden det forkerte resultat :( Og helst et svar, hv... -
Kemi A - mundtlig eksamen - HTX - fremgangsmåde
ForumindlægHej Vores lærer har været meget upræcis med, hvordan den mundtlige eksamen kommer til at foregå - jeg spørg derfor her: Jeg ved, at jeg trækker et emne som indeholder: En rapport vi har lavet, plus nogle ting jeg skal komme ind på ifølge med denne rapport og dertil et bilag - Dette ser sådan ud ... -
SSO Indledning
ForumindlægHej vil lige høre om i kan se den rødetråd i min indledning til min SSO .. I så fald kan jeg ikke få jer til at give en kommentar, om hvad den røde tråd er, eller hvad jeg skal gøre bedre ? :) ------------o------------- Lige siden stenalderen har vi bygget huse til beboelse, m... -
Ser fremtiden sort ud med et 4 tal på eksamensskemaet ?
ForumindlægHeeeej Jeg er sleeeeet ikke matematisk.. Har temlig svært med matematik.. Idag var jeg oppe i matematik B eksamen, og måtte nøjes med et 4 tal.. (rapporten stod nok til 12 har jeg fået afvide) ------------------------ Min årskarakter er 02 pga. en virkelig svær skriflig prøve.... --------------... -
AT-prøve Bio-Eng 1.G. brug for JERES hjælp!!
ForumindlægHej alle.... Jeg skal op til AT-prøve imorgen kl 12:00, men er meget lost i det... jeg plejer at få gode karaktere, men det skide AT forvirrer mig...:( Jeg skal op i Kønsroller, hvor vi allerede har lavet opgaven for lang tid siden. I biologi skulle lave en rapport om at kunne bestemme over si... -
Indgreb i et ligevægtssystem + kompleks kemi
ForumindlægHej ! Jeg sidder lige og skal færdiggøre en rapport i kemi. Rapporten tror jeg at flere af jer har skrevet selv og den hedder "Indgreb i et ligevægtssystem". Man har i løbet af forsøget hertil, skulle tage to bægerglas, hælde lige meget opløsning i, og kigge på det oppefra - her ses ... -
OL til Danmark i 2024?
ForumindlægI følge en nypubliseret rapport fra Rambøll er OL i Danmark en mulighed! Prisen holdes nede ved at bygge så få nye idrætsfaciliteter som muligt, og opdatere de allerede eksisterende anlæg. "F.eks. foreslår rapporten, at Det Olympiske Stadion, der skal huse 60.000 tilskuere bygges, så d... -
Argh! noget med batterier..
ForumindlægVi har fået følgende skønne opgave af vores søde fyslære..Et batteri på 6V tilsluttes en 6W elpære. Herved ændres polspændingen fra 6V til 5,2V.- hvad er elpærens modstand?- Beregn batteriets indre resistans- hvor stor strøm kan batteriet maksimalt levere?osv osv.. Men da vi repeterer 1g stof... -
Forklar hvad der forstås ved effeckt og specifik varmekapacitet
ForumindlægNogen der gider at forklare hvad der forstås ved effeckt og specifik varmekapacitet. Sætter pris på alt slags information! -
Joule og Watt
ForumindlægHvis jeg dividerer J med W hvilken enhed kommer det så ud i? -
hjælp !!!
ForumindlægOpgave: januar har værdien 45 april har værdien 35 oktober har værdien 50 november har værdien 55 Hvilken værdi har september ? Mvh BNH -------------------------------------------------------------------------------- -
Lineær accelerator - hvordan fungerer den?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en SRP opgave om cancer og behandlingsformer hvor fokus er rettet mod strålebehandling. Her skal jeg redegøre for hvordan de forskellige ioniserende stråler fremstilles, men jeg kan ikke finde nogen dybdegående forklaring på hvordan en strålekanon eller en lineær a... -
massen af guldet i en kiste
ForumindlægHar virkelig brug for noget hjælp til at løse denne opgave. Opgaven lyder: Ofte stikker filmheltene i gode, gamle sørøverfilm afsted med en kiste fyldt med guld under armen. Hvad er massen af guldet i en kiste med indvendige mål: 3cm X 30cm X 20cm? -
Matematik
ForumindlægHej :) Er der nogen, der kender en hjemmeside som kun er beregnet til matematikere og matematiske forsker, eller evt. en bog? Jeg leder nemlig efter et materiale/hjemmeside, hvor modtageren er matematikere, og hvor man kan se, at den aksiomatiske deduktive metode bliver brugt til at opbygge d... -
asymptote .... vær så rar..
ForumindlægJeg har en ligning der ikke er en en polynomiumsbrøk.. jeg skal finde eventuelle skrå asymptoter... fatter brik... for altså når det ikke er en polynomiumsbrøk hvad gør jeg så??... ellers må det være noget med at finde en asymptote for en vektorfunktion for den form har jeg den også på. altså det...
