Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 17441 til 17460 af 153957
-
Ide til emner
ForumindlægHej! Har i nogle ideer til emner med fagkombinationen MAT A og HIS A? Eventuelt også MAT A og SAMF B! Gerne med så enkel matematik A som muligt. Tak på forhånd!! -
bestemme k for to vektorer!
ForumindlægEr hvist havnet i fedtefadet! :( Det drejer sig om følgende opgave: Bestem tallet k, således at vektorerne a=(12,5) og b=(16,k) er parallelle. Find derefter tallet t, så b=ta. Og jeg vilger understrege, at jeg ingen logisk sammenhæbg kan se, i denne opgave! -
Omskrivning
ForumindlægHej, Hvis man antager, at a/b >> 1, hvordan man kan så vise, at: √(1 + (a/b)2) - a/b ≈ 1/2 · b/a? Tak på forhånd. -
mat c
Forumindlæg(a+1)-(b+1)=a+1-b+1=a-b hele stykket giver altså a-b hvilket jeg ikke forstår? er det fordi 1+a giver a og 1+b giver b og så trækker man b fra a? kan det passe at det er sådan eller er det forkert forstået? -
Reducer
ForumindlægHar fået denne educerings opgave, reducering er ikke min stærke side. A.) ( a-b) i anden + ( a+ b) (a - b) + 2a( b -a ) -
fortegnsundersøgelse ????? hjælpppp :(
ForumindlægHej derude :) Jeg har et spørgsmål der hedder undersøg følgende funktioner med henblik på nulpunkter og fortegnsvariation. a) f(x) = -x^3 + 3x^2 - 3x + 9 b) f(x)= x^3 - 4x^2 + 8 håber virkelig i kan give en forklaring på hvordan man gør :( -
determinant
ForumindlægA er en kvadratisk, invertibel matrix med længde n>1. Vis det(adjA)=(detA)^(n-1) : det(adjA) = det(A^-1 *detA) = det(A^-1) * detdetA ? -
HASTER 2små opgaver
Forumindlæghej er der nogen som kan fortælle mig hvad er tværvektoren for: a=(2,3) b=(-5, 4) c=(1,-2) tværvektor (er en lille hat oven på dem) a+b og for a-c -
Vinkelrette vektorer
ForumindlægDen her driller lidt: Bestem de værdier af t, for hvilke (vektor-)a er vinkelret på (vektor-)a+t(vektor-)b. a = [3,2] b = [2,5] Hvordan leger jeg lige med den? :) -
Regneforskrift
ForumindlægDer er en opgave jeg ikke fatter en hak af. Nogle der måske kan hjælpe? Opgaven: En funktion f har regneforskriften f(x)= b * x^a , x>0 Der oplyses at f(5)=12,5, og at f(x) vokser med 10%, når x vokser med 20%. Beregn talene a og b Beregn f(20) -
Retningsvinkel? -Vektorer
ForumindlægJeg kan ikke forstå hvad en retningsvinkel er? fx. hvis en vektor AB har koordinaterne (1,1) og en længde på 5. Begyndelses punkterne A(2,3) og B(3,4), hvordan finder jeg så retningsvinklen??Og hvad hvis vektoren har negative koordinater, hvad gør jeg såå??Hjælp hjælp..! -
Egenvektor og Egenværdi
ForumindlægHej. Find egenværdi og egenvektor for A: (5 -2) (9 -6) Det er en matrice jeg har forsøgt at lave, så de hænger sammen :P - håber I kan hjælpe, mvh Anders. -
Angivelse af løsningsmængde
ForumindlægGodaften Hvordan skrives løsningsmængder således at rækkefølgen af elementerne i løsningsmængderne er betydende? A = {a,b,c}, B = {a,c,b}, C = {b,c,a}, D = {a,c,b} ∈ L således A ≠ C ≠ B = D -
Logaritme- og eksponentialfunktioner
ForumindlægHej Nogen som gider at at forklare (med venlige danske ord :)) denne sætning "Den aflede funktion af eksponentialfunktionen f(x)=ax(x er en potens til a).. er f'(x)=ax(x er en potens til a)*ln(a) forstår det bare ikke evt, giv et ekspempel tak :( fx f(x)=3*2x -
tilbydes, bio-hjælp af biolog
ForumindlægStår du og skal til eksamen i biologi og har brug for lidt ekstra hjælp? Jeg er uddannet biolog med speciale i formidling og undervisning. jeg bor nær Odense men kan også undervise via skype hvis du bor for langt væk. skriv til mig hvis du har behov for en ekstra hånd til biologien. mvh signe -
Bio/Psy problemformulering
ForumindlægSkal skrive om Darwin i biologi og psykologi, men er bare lidt på bar bund mht. problemformuleringen. Psykologi delen havde jeg tænkt skulle indeholde noget paradigmeskift, kognitiv psykologi, mens biologi delen indeholder det typiske. Men hvordan kan jeg strikke sådan en problemformulering sam... -
Kvalitativ >< kvantitativ metode
ForumindlægHej :) Sådan generelt er jeg godt klar over, at kvalitativ er noget der går i dybden, mens kvantitativ går i bredden. Inden for biologi har jeg dog lidt svært ved at udnytte disse definitioner, så er der nogen, der kan give en definition eller et eksempel på, hvad der er hvad, inden for biologi? ... -
HJÆLP HJÆLP HJÆLP
ForumindlægJeg skriver om fridykning i Biologi (nat) og Idræt (hum).. Mit problem er så bare at jeg er i tvivl om hvilke metoder jeg bruger.. I biologi har jeg lavet forsøg og samlet viden i lærerbøger. I idræt har jeg kun samlet viden fra lærerbøger. Har virkelig brug for hjælp :S -
Frist for eksamensspørgsmål?
ForumindlægHvad er fristende for udlevering af eksamensspørgsmål i fag som kemi C og biologi C, hvor man får alle spørgsmålene før eksamen? Sidder nu med snart kun en uge til eksamen i biologi C og har ingen spørgsmål fået, hvor vi fik dem i kemi C næsten en måned før. Kan det passe der er ingen retninglin... -
har i det hele i hovdet
Forumindlæghej jeg læser til biologi hf på B niveue, jeg læser omkring 14 sider i en biologibog til forberedelse til biologi, men kan ikke huske det hle. mit spørgesmål er at hvad gør i når i læser ca 14, har i det hele i hovdet eller skriver i resume af det eller stikord. håber for svar :)
