Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 17441 til 17460 af 45492
-
METODER
ForumindlægEr der nogen der ved hvad man skal skrive under metoder? Jeg skriver i Biologi og religion, hvilke metoder bruger man der? -
Samfundsfagsopgave - Help!
ForumindlægHej Er der nogen af jer, der kan give mig, en redegørelse for karakteristike træk af socialiseringsprocessen i det traditionelle samfund? Please hjælp, det haster sindsygt meget, og kan virkelig ikke komme udenom det.. Jeg har skrevet om, at det traditionelle samfund var tæt knyttet, og havde ... -
Case til eksamen i psykologi???
ForumindlægHej Alle Er der nogen der ved hvordan man skal gribe en case an til psykologi eksamen? Håber der er nogen der har en god fremgangsmåde, eller gode tips (: -
Hjælp til AT emne
ForumindlægHej allesammen jeg har valgt emnet Eliteidræt i historie og idræt til AT som er kampen for det gode liv, men jeg har svært ved at se hvad jeg kunne komme ind på? altså hvilken kamp der der tale om og hvad jeg kunne bruge af metoder og hvad jeg kunne perspektivere til mange tak på forhånd :) -
"Paganinis Violin" fra Car Bagger
ForumindlægHejså.. er der nogen der kan hjælpe med Car Bagger´s digt "Paganinis Violin" fordi jeg har læst den mange gang men jeg forstår intet.. -
HVORDAN SKAL OPGAVEN SKRIVES??
ForumindlægHej med jer. Jeg skal i gang med at skrive min AT-opgave nu og jeg skriver i Samf(A) - Dansk(A) om jernbanen som gennembrud og om urbanisering vha. uddrag fra Martin Andersen Nexøs 'Pelle eroberen'. Hvordan skal man starte opgaven? Skal jeg selv lave en problemformulering og problemstilli... -
krav til kronik
ForumindlægHej, når man skal skrive en kronik i stx, SKAL man så bruge Toulmins argumentationsmodel? Er kronikken utilstrækkelig hvis man anvender andre former for argumentationsanalyse? som fx appelformer. På forhånd tak. -
er der en formel for x?
Forumindlæger vildt forvirret over c) og d)? -
Studentereksamen mdt. Dansk
ForumindlægNu skal jeg allerede til min sidste eksamen her på mandag og har kun weekenden til at forberede, da jeg var op til filosofi i går. Er det ikke lidt unfair med så lidt tid mellem eksaminerne? Der har været ca. en uges mmellemrum mellem hver eksamen men netop til dansk har jeg kun denne weekend? :-... -
Fortolkningshypotese?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skal til at lave Dansk. Er der nogle der ved hvad en Fortolkningshypotese er? på forhånd tak.. Frederik -
Valg af emne til SRP
ForumindlægHej derude. Jeg skal til at vælge fag og emne til min SRP opgave. I min SRO skrev jeg idræt og matematik om det skrå kast, hvilket jeg fandt meget interessant! Jeg tænkte derfor om der var nogen derude, der havde et godt forslag til et emne, der måske minder lidt om det. Gerne i matematk og... -
Reality shows
ForumindlægEr der nogen der kan finde en artikel som forklarer hvad reality-shows er? Jeg er i gang med en AT opgave og kan simpelthen ikke finde nogen defination af det. På forhånd tak:) -
Historie guf
ForumindlægJeg skal op i historie i morgen og har fået mine kilder i dag. Jeg har lavet nogle problemstillinger til mit emne ud fra mine kilder, men jeg vil bare gerne være sikker på, om de opfylder de taksonomiske niveauer. Mit emne er: Enevælde i Danmark. Mine problemstillinger: - Hvad var baggrunden for... -
Konfidensinterval
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe med denne her opgave? Jeg skal løse den i Geogebra men ved ikke helt hvordan. Analysér data, med henblik på at give et så fyldestgørende svar på ovennævnte spørgsmål. Du kan f.eks. lave/beregne • konfidensintervaller for diverse andele • forskelli... -
Hjælp til SRP emne (haster!)
ForumindlægHej alle. Nu er det snart SRP tid, og jeg har overvejet at skrive i engelsk (A) -psykologi (B) om psykopati og massemordere, men jeg er lidt tom for idéer til, hvordan jeg skal få bikset en sådan opgave sammen. Mine lærerer har foreslået at jeg bruger romanen American Psycho til engelsk del... -
Bogen "Textanalyse.dk"
ForumindlægHej. jeg har lige købt bogen "Textanalyse.dk", men har rigtig svært ved, at finde rundt i den :/ Nogle der kan hjælpe mig med, at finde nogle gode og brugbarer sider jeg kan kigge på, hvis jeg skal snakke om en artikel fra "Politiken" til eksamen? På forhånd tak, og god weekend. -
Antropologi(KU)
ForumindlægJeg har endelig fået valgt min hylde, efter lang tids betænksomhed, i øvrigt med god hjælp af nogle brugere herinde fra. Antropologi er det så blevet til og har tænkt mig at søge ind i denne omgang(Ku), og så forhåbenlig komme ind. Jeg tænkte på om, der er nogle herinde som læser Antropologi(elle... -
en der vil rette min danske stil? (:
ForumindlægHejsa alle sammen (: Jeg har lige skrevet en dansk stil som jeg skal aflevere imorgen, så ville lige høre om der var nogen der vil rette den for komma og punktum fejl, er nemlig rigtig dårlig til det /: dem har der lyst til at rette min stil kan lige skrive deres mail så kan jeg sende den, og i ... -
HASTER, oversættelse.
ForumindlægNogle der kunne tænkte sig at rette en lille oversættelse? I den lille franske by Cassis, som er kendt for sit dejlige vejr, bor Zoe på 18 år. Hun møder sin klassekammerat Jules. ‘‘Hej Zoe, hvordan går det? Har du lyst til at tage til stranden imorgen? ‘‘Det... -
Keglestub Formel ? Hvad er forkert ?
ForumindlægHej Studie potalen. Da jeg sad og regnede på en keglestub, ville jeg finde beviset for at den. Da jeg ikke kunne det, begynde jeg at finde en måde at regne det ud på uden at bruge formelen. Og kom frem til denne formel: (Den er ikke forkortet) (((PI*b^2*h)-(PI*a^2*h))*0.5)+(PI*a^2*h)=V Den har...
