Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 17441 til 17460 af 135324
-
bestem a
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vinter04/HF2004-8-1V.pdf Overstående opgave 6. Er jeg kommet meget i tvivl om. Jeg har udregnet parabelbuens højde til 1 m. Er dette rigtigt? Og jeg har udregnet spændvidden til 12 meter. Spændvidden har jeg beregnet ved afstanden mellem (-12;0)... -
Differentialregningens anvendelsesområder
ForumindlægHej Nogen der har nogle ideer til "Differentialregningens anvendelsesområder" ?? -
sin og e
Forumindlæge^(yi)= cosy +i*siny y=i e^(-1) = cos(i) +i*sin(i). Hvordan løser jeg ligningen? -
Eksamens-læsning
ForumindlægJeg er så heldig at skulle tage mine afsluttende 3.g-eksaminer i tysk + de to fag jeg fra start havde bandlyst, nemlig historie og biologi. Om fire dage starter mine skriftlige, men jeg har fuldkommen tabt pusten. De mundtlige er tre A-niv. og de to af dem er simpelthen direkte uoverskuelige ford... -
reduktion
Forumindlægjeg har fået stykket (8a-2b)^+(2a+b)^2-(a+2b)(a-2b) til 4a^2+b^2+8ab Er dette korrekt ? -
Hjerte kirurg
ForumindlægHvad er den bedste ungdomsuddanelse jeg kan vælge når jeg senere vil arbejde som hjerte kirurg, er det STX eller HTX? og hvad er linje? jeg vil også gerne vide om hvilke uddannelse man skal igennem for at ende som hjerte kirurg Tak ;) -
FUNKTIONSBEGREBER
ForumindlægSe venligst vedhæftede fil og hjælp mig med at finde og skrive funktionsforskrifterne Jeg kan virkelige ikke overskue koordinatsystemmet. Jeg håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe mig -
Monitoniforholdene
ForumindlægHvordan ved man om en funktion er voksene eller aftagende? fx: x = 0,790 (f(x) = 0,790) ? -
rumgeometri afstand mellem punkt og linje
ForumindlægGivet at T1 og T2 støder op mod hianden som på tegningen betyder at punkt A og B ligger i begge planer. Har givet både A, B og C39;s koordinater. Har bestemt parameterfremstillingen for linje l og har bestemt en parameterfremstilling for plan a i opg. b. Hvordan skal opg. c løses? skal jeg brug... -
funktion
ForumindlægJeg har en funktion og i opgaven står der at jeg skal angive alle de x-værdier, som man kan sætte ind. Det skal lige sige, at funktionen er skrevet op som en brøk. Hvad er det så funktionen IKKE må give? Tælleren må sikkert ikke være større end nævneren. Er der andre krav? -
Brøkregning
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til min ugeregning. Jeg har glemt hvad brøkdel er, og handler om. Jeg håber i kan skrive reglerne for brøkdel for mig, og hvad det handler om, for jeg er virkelig blank som et papir! Er det det samme som dividere eller hvad? jeg skriver: __ som: / 1/3 af 1260 2/3 af... -
Bestem tallet a,
Forumindlæga.kvarterodx= 3x-2 (Kan ikke lige lave kvarterodstegnet) Man skal så bestemme tallet a, så x= 4 ? Hvad skal man gøre... -
Big bang forsøg
ForumindlægHejsa (: Vi er igang med noget projekt halløj på vores efterskole. der skal vi lave noget med et fysik forsøg til vores projekt. men vi ved ik rigtigt hvad. Det skal være noget lidt ala bigbang eller noget hvordan man kan fremvise hvad der skete. Altså som et exempel en slags form for gas ell... -
Hvad er -4^2
Forumindlæg-42 -2*-2 = 4 2*2=4 o_o? -
Geometri!!!!!
ForumindlægHej jeg har lige 2 spørgsmål, håber i kan hjælpe. 1. hvordan finder man højden, breden, og længden når man har summen på en kasse som er 500cm3 ? 2. Jeg har en pyrmide som er 18cm i højden og 4cm i radius, jeg skal finde sidelængden ved at beregne det med pythagoras læresætning. Tak på forhånd!... -
Nulpunkter
ForumindlægLige et lille spørgsmål.. :) Hvordan finder man nulpunkter for en tredjegrads funktion, eks: f(x)=x^3-5,5x^2-20x+10? På forhånd tak! -
Hvor mange afleveringer laver man folkeskolen?
ForumindlægHey derude, jeg kom til at tænke på hvor mange afleveringer man egentlig skal lave i folkeskolen? Hvor mange er det i forhold til gymnasiet f.eks? -
Grænseværdi.
ForumindlægHej :-) er der nogle der kan forklare mig på en lidt pædagogisk måde hvad en grænseværdi præcis er? forstår ikke hvad det betyder, når man fx siger at f(x) har grænseværdien 0 for x gående mod uendelig. -
Matematikprojekt_ Rutchebane
ForumindlægHej. Jeg har en opgave jeg meget gerne vil have hjælp til. -
Gruppearbejde på STX?
ForumindlægHej Jeg har hørt at der er rigtig meget gruppearbejde på HTX... Er det også sådan på STX? Jeg spørger, fordi jeg elsker at arbejde i grupper..
