Søgning på: de måske egnede. Resultater: 17461 til 17480 af 29788
-
Engelsk oversættelsesproblemer
ForumindlægHejsa :)Er lige ved at lave en oversættelse, som volder mig lidt besvær:Er i tvivl om, hvordan man oversætter: 1) Sydstetsforfatter2) Sydens sprog3)Allerede mens han var soldat, skrev Andersen i 1844 sin første lange novelle.4) Årene i 1840erne var....5) Store forandringer6) og delvist førlighede... -
Nogen der har læst denne tekst?
ForumindlægGo' aften allesammen :o)Jeg er ved at skrive et engelsk essay (højniveau, 3.g sproglig linie). Teksten jeg skal skrive om hedder "Not yet, Jayette", og jeg tænkte på om der var nogen der havde læst den? Jeg kan nemlig ikke finde en opgave om den, og jeg har RIGTIG meget brug for nog... -
Gåde
ForumindlægJohn og Jørgen kan tømme en stor tønde sodavand på 15 dage. efter at have drukket sammen i 6 dage, drikker john resten på 30 dage. Hvor langtid ville de hver især have været om at tømme tønden? -
integration?!?!?!
Forumindlægnogen der kan integrere(x+4)/(kvrod x)?og 5^(2x)?tak fra mettma -
engelsk retning
ForumindlægLate one evening jennifer heard strange sounds outside her door.Before she could turn the light was there a knock on the door.Offcourse she got frightened, on the other hand knew she that the door was locked. Therefore thought she that she could take it easy. Her heart was in her mouth, but after... -
Dansk lektier... Hiphop sprog HASTER MEGET!!!
ForumindlægHej Jeg har 12 spørgsmål, som skal besvares til imorgen. Men jeg kender ikke svarende til de 6 første. De siger: 1. Hvad er betydningslån, og hvad giver det hiphoppen mulighed for? 2. Hvad er idiomer ? 3. Hvad opnår man med leg med idiomer? 4. Hvad forstås der ved målområde/kildeområde? 5. Hvad... -
Regneforskrift for en parabel for stamfunktionen F til f, der opfylder....
ForumindlægJa, så er man tilbage på portalen igen :]Jeg sidder med en opgave, der har givet mig en del problemer. Den lyder således:Figuren viser grafen for funktionen:f(x) = ax^2 + bx + cAflæs grafens skæringspunkter med koordinatsakserne, og udnyt dette til at bestemme en regneforskrift for den stamfunkti... -
Übersetzung
ForumindlægNogen, der gider kigge min tyskaflevering igennem?1949 wurde Konrad Adenauer zum Bundeskanzler gewählt. Er war früher Oberbürgermeister in Köln gewesen, aber er wurde von seinem Posten entfernet, als die Nazis an die Macht kamen. Er wurde mit einer Mehrheit von einer Stimme gewählt. Die war seine... -
Hjælp til rettelse af mini eng. oversættelse
ForumindlægOversættelse om udvidet og simpel tid..Engelsk oversættelse1. The man is painting the house 2. While he was climbing down the ladder, his wife was calling him. 3. She says that their daughter is waiting in the telephone and is asking him to hurry. 4. While he was talking with their daughter his w... -
EU's fremtid!
ForumindlægHejløj!Jeg er igang med at skrive en samfundsopgave omkring EU's fremtidige form. Første opgave var en statistik-analyse (doh), og i anden skulle tre taler vedr. EU's fremtidige form fra henholdsvis tyske Joshcka Fischer, engelske Tony Blair og franske Lionel Jospin sammenlignes.Tredje op... -
Endnu en ligning
ForumindlægDet går helt galt for mig idag..2x-y+5=0 ^ 4x-2y+10=02x+5 =y ^ 4x+10 =2y2x+5 = 4x+10/22x-2x = 5-50 = 0Øhh.. løsningsmængde?? -
Arithmetic Series
ForumindlægHej, jeg vil gerne have udtrykt følgende på en general formel:2-1 + 2-2 + 2-3 + 2-4 + 2-5 = -5 , det kan stilles op på følgende måde:over SIGMA står der i=5, under SIGMA står der k=1, og efter SIGMA står der (2-i)(hvordan skal jeg ellers lave et SIGMA med tekst)Ok, i dette tilfælde har jeg kun 5... -
1.g: Opstil en ligning
ForumindlægOpstil en ligning:”Casper er 13 år gammel, og hans mor er 38,5 år gammel. Lad x være det antal år, der skal gå for at Caspers alder er 2/5 af morens. Opstil en ligning med x og isoler x.”13 + x = 0,4*38,4=13 + x = 15,4=x = 2,4I facit står der: 4 år.Jeg kan ikke se, hvor fejlen er. -
3-årig Mat-A - eksamensbog
ForumindlægHejsa....Jeg sidder og skal lave opgav 1.190 i mat-A 3-årigt højtniveau eksamensbog og er gået totalt i stå....Hvis der skulle sider nogen der ude, som allerede har lavet den eller bare vil hjælpe ville det være super...På forhånd tak... -
Kan studierne klare det ?
ForumindlægJeg er 16 år og går på 1. års HTX.. Har længe gået og tænkt på at flytte sammen med min kæreste. Det vil jeg så gøre efter næste sommerferie, da jeg da er et år ældre, har fået samlet penge samn , og er kommet længere i min uddannelse..Mine spørgsmål:Kan man få et tilskud fra et eller andet hvis ... -
HUH??
ForumindlægHEy,,,Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan skrive om i SOS-opg. i historie??HMM?? -
Bevisers praktiske funktion
ForumindlægHvad er det helt konkret man bruger beviser til i matematik?Ikke fordi jeg har svært ved at forstå dem, jeg har bare svært ved at forstå deres praktiske funktion.Min lærer siger, at det er en ren form for kildekritik, men tag det roligt; jeg tror jo på dem! -
Hvordan får jeg isoleret k når den er e's potens?
Forumindlægopgaven ser således ud... 500 = 1000e^(5,54*k) -
Passer det?
ForumindlægHej Studi...Passer det at følgende er ideologier?:• fascismen • nationalsocialisme• Socialismen• marxismen¨Hvad går de ud på?Jens Peter -
AT - metoder
ForumindlægJeg skriver AT5 i dansk A og samf C, og synes at metode er noget værre noget. Hvilken metode har jeg brugt i dansk, når det jeg har lavet er diskursanalyse af noget tekst fra en reklame? Hvilken metode i samf, når det, jeg har læst, er bare teori fra en bog/nettet? Meget gerne uddybbende svar...
