Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 17461 til 17480 af 31467
  • Rhombe? plz hjælp mig

    Forumindlæg
    Hejsa. . . . . Jeg skal finde ud af hvad arealet på en rhombe er! men problemet er at jeg ikke kan huske hvordan man finder ud af det :(..... måske lyder det dumt ;S men hvordan finder man ud af hvad arealet på en rhombe er? På forhånd tak :) Kh. Sabi
  • hvad gør jeg med ^x

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en opgave der hedder; 1,6*3,2^x=12,1 Jeg har regnet dette: 3,2^x=12,1/1,6 3,2^x=7.5625 Hvad skal jeg gøre når det er ^x?
  • Lineær sammenhæng

    Forumindlæg
    Er et binomium et polynomium i algebrarisk forstand. hermed menes at polynomiet givet på formen p(x,n)=knxn+kn-1xn-1+...k2x2+k1x+k0 gælder der så at p(x,1)=k1x+k0 er et polynonium
  • Bestem integralet.

    Forumindlæg
    Kan ikke huske hvordan jeg bestemmer integralet, har meget brug for hjælp!! Opgaven lyder: Bestem integralet 3-1 3x^2+4x dx. Skal aflevere i aften så hurtige ville være meget dejligt.
  • 1.g isoler x i udtrykkene

    Forumindlæg
    Nu synes jeg, at jeg har brug for hjælp :P 1) y(1/x+2)=3 2) y(x/y)=1/z 3) a/x+2=1/x Man skal "bare" isolere x, men jeg synes ikke det går specielt godt jeg har et bud på 1): x=1/3y+2/3x*1/y
  • Gymaniselære

    Forumindlæg
    Kære People Jeg har en bachelor i Ha. Almen fra RUC og er først for nyligt kommet frem til at jeg meget gerne vil være Gymnasielære. Er der nogen der har nogen ide om, at dette er muligt for mig med den baggrund jeg har nu? Hvis jeg tager en to fags kandidat på RUC vil det så være muligt for mi...
  • Mat A & Fys B (SRP)

    Forumindlæg
    Jeg har i forbindelse med min kommende SRP opgave valgt at skrive i Mat A og Fys B, med hovedvægt på Mat. Jeg har endvidere valgt at skrive om differentielligningerns anvendelse i mekanikken. Har i enkelete forslag til hvad jeg kan skrive om? Gerne uddybende. Jeg har noget af denne art i tankerne...
  • Ligger følgenetre punkter på en ret linie?

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave, som jeg er lidt i tvivl om. Undersøg om følgende tre punkter ligger på en ret linie: (-2,-1) (1,2) (5,6) Hvordan skal jeg beregne, om de gør det eller ej?
  • HHX

    Forumindlæg
    Hvilken retning på hhx skal man vælge for at kunne blive sælger :)? eller hvilken ville være bedst? Lige pt er jeg på økonomilinien er det den rigtige eller hva :D?
  • Beregne begyndelsesværdi - hurtigt helst.

    Forumindlæg
    Je sidder med en matemaik aflevering til i morgen, og jeg kan simpelthen ikke huske formlen for hvorledes man udregner begynelsesværdien. min opgave lyder :Det oplyses at kurven går igennem (0,3) og (1,4) - Hvad er begyndelsesværdienfor den ekspotentielle udvikling. Pft.
  • Afsnit om metode i SRP?

    Forumindlæg
    Skal der indgå et afsnit om metode i SRP?
  • Fra erhvervsuddanelse til hf???

    Forumindlæg
    Jeg er en familiefar på 27 år,der er uddannert murer. Jeg har været udlært i 7 år og har arbejdet som murer i alle 7. Nu har jeg i de sidste par år været træt af murerarbejdet, ( det er ikke udfordrende nok) så nu overvejer jeg at tage en hf, enten fuldtid eller på enkeltfag.( man kan ikke så me...
  • Mat opgave

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der vil hjælpe mig med den her opgave? Jeg er gået i stå simpelhen ikke komme videre.. Opgaven er vedhæftet Tak på forhånd.
  • Bestemmelse af forskrift

    Forumindlæg
    Hej. Håber i kan hjælpe. om en eksponentiel voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2)=1 og d(4)=9 . Jeg skal nu bestemme forskriften for f(x) Kan i hjælpe? Tak.
  • Bestem tallene a og b

    Forumindlæg
    Jeg er simpelthen lidt lost her.. Jeg har en lineær funktion som går gennem punktet (8,4). Den har en absolut y-tilvækst på -6 for en absolut x-tilvækst på 3. Hvordan bestemmer jeg tallene a og b :/ ???
  • U-days i Århus

    Forumindlæg
    Hejsa, lige et lille opslag omkring det kommende arrangement U-days. Det er i bund og grund et arrangement for alle unge der overvejer en videregående uddannelse i Århus (eller bare har interesse i at høre mere om mulighederne). Mere info og program kan findes på deres hjemmeside http://www.u...
  • Enhedscirklen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg forstår ikke de her spørgsmål: A: Hvad er den største og mindste værdi sinus kan antage i intervallet 0-180 grader? B: Hvad er den største og mindste værdi cosinus kan antage i intervallet 0-180 grader? C: Hvornår er intervallet 0-180 grader interessant? D: Forklar hvorfor sin(30 gr...
  • optimering

    Forumindlæg
    Jeg er på spanden endnu en gang. Vi har igen fået en opgave uden nogen form for tilhørende undervsining, hvilket sætter mig lidt i en knibe (se bilag). Nogen der kan forklarer hvordan disse opgaver løses?
  • fsa 2013 december hjæææælp

    Forumindlæg
    NOGEN DER HAR HAFT FSA 2013?? HVORDAN VAR DEN ? DØØØR AF STRESS SVAAAAR
  • Lignings hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg har brug for lidt hjælp til en ligning, for lige meget hvad, kan jeg ikke få den til at gå op. ab^2 (-a-b)*(a-b)-2ab+2b hvordan regner man den ud?!