Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17481 til 17500 af 24857
-
Kommer ikke til at bestå
ForumindlægJeg sidder pt. inden et semester er ved at slutter og stresser over jeg ikke ville kunne bestå den eksamen, og hvis jeg gør bliver det med en lorte karakter. Det irretere mig fuldstændig, at jeg ikke har set det komme, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg mener selv jeg har ydet det jeg... -
Afstemning af reaktionsskema
ForumindlægHvordan kam man afstemme denne reaktion? 2NaHCO3 (s)------------- Na2O(s) + CO2(g) + H2O Der er 2 Na på venstre side , men ingen på højre Der er 1 hydrogen atom på venstre side- og 1 på højre Der er 1 c -atom på venstre side og et på højre oxygen er der 3 af på venstre side og 3 på høj... -
2. verdenskrig
ForumindlægHej folkens Her er nogle spørgsmål, som jeg gerne kunne tænke mig at få nogle spicifikke forklaringer på: Hvorfor hadede Hitler jøderne så meget og gav dem skylden for 1.vk og 2.vk? Hvorfor var sigøjnerne også en gruppe, som Hitler hadede? Hvad var Hitlers gejst til at dræbe alle jøder, sigøj... -
Historie Eksamen.
ForumindlægHar et spørgsmål til eksamensforløbet (24 timers) i Historie. Efter emnet/perioden er trukket skal man så lave et talepapir som fundament for fremlæggelsen - eller skal man en "synopsis" med metodeafsnit, og lignende. Kan ikke rigtigt finde ud af det, idet jeg finder det ret underligt, ... -
Accent I engelsk?
ForumindlægHejsa :) Sidste gang jeg var oppe i engelsk mundtlig terminsprøve, sagde min lærer til mig at jeg havde en lidt udenlandsk accent, og at hun vil give mig ti, på grund af det. Nu er Mundtlig FSA lige på trapperne, og jeg vil gerne vide, om det bare er min lærer der har det sådant, eller om det er... -
HTX Mat/it
ForumindlægHej allesammen jeg skal starte på htx efter sommeren hvad synes i om mat / it linjen dem er har taget den før tak på forhånd. -
Latin/græsk på A niveau
ForumindlægHej, jeg vil gerne uddanne mig som arkæolog, men har har fået af vide man skal have haft latin eller græsk på A niveau, hvilke mit kommende gymnasium ikke tilbyder. er der nogle af jer som ved om der er nogle aften skoler eller lignede (i københavns området) hvor man kan have latin eller græsk på... -
Areal af M
Forumindlægf, funktionen, er bestemt ved f(x)=-x3+8 grafen for f afgrænser sammen med to koordinater en punktmængde M. Bestem arealet af M f(x)=0 -x3+8=0 -x3=-8 x=2 -x3 integreres til -3/4x4 8 integreres til 8x f'(x)=-3/4x4+8x 2∫-3/4*24+8*2)=-12+16=4 M har et areal på 4 Er det korrekt? ... -
Digt analyse af der er et yndigt land
ForumindlægHej!! Er der nogle som kan hjælpe mig med en opgave omgående digt analyse? Ved i hvad titlen af vores nationalsang betyder i symbolik? Passer teksten til melodien? Er digtet samfundskritisk eller samfundsbevarende? Giv gerne forklaringer!! Tak på forhånd. -
Hvordan er det?
ForumindlægHej Alle Jeg blev student i år med et rimelig højt gennemsnit, og starter snart på medicinstudiet, og vil gerne spørge, hvordan er det med karakter på medicinstudiet? Er der meget karakterræs, som man ser på nogle gymnasier, og hvordan får man 12 på medicinstudiet? Tak på forhånd -
5,3 Reluktans
ForumindlægPå en ring af magnetisk materiale er viklet en spole med 1250 vindinger, hvori der løber en strøm på 0,8A. Ringen som har cirkulært tværsnit, har indre diameter 20 cm og ydre diameter 26 cm. Amperevindingstallet er 1000 A. b) Bestem reluktansen Rm. Jeg har gjort et forsøg men resultatet er for... -
eks funktion
ForumindlægOm en eksponentielt voksende funktion f oplyses, at f = (3) 864 og f = (6) 1493 . a) Bestem en forskrift for f . b) Bestem fordoblingskonstanten for f . nogen der kan hjælpe?? -
Engelskaflevering i form af eksamenssæt
ForumindlægHej. Jeg står med en engelskaflevering, som er lidt svær og jeg har desuden ikke haft tid før nu. Kan jeg få hurtig hjælp til nogle af spørgsmålene? A-opgaven 1. After discussing the matter over lunch, decided they to close the deal immediately - den skal skiftes til "After discussing the ... -
Hjælp til nspire-kommando
ForumindlægHej, jeg ville høre om hvordan man udregner tan(α) = 30/25 i nspire?Hvilken kommando skal man benytte sig af? -
polynomier
ForumindlægNogen som vil hjælpe mig med at bestemme ekstremumspunkter for et polynomium? -
hjælp til google translate
Forumindlæghej, skulle spørger om nogen, af jer som ved hvordan downloader man google translate på sin bærbar uden internet. Har brug får det i terminsprøve til engelsk -
Fuld hf på enkeltfag erfaringer?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der har erfaringer med en fuld hf- eksamen på enkeltfag? Fordele/ulemper.. Håber i vil hjælpe, da jeg selv overvejer det. På forhånd tusind tak -
puffersystem
ForumindlægEr der nogle der vil hjælpe mig med kemi? Det drejer sig om puffersystem og jeg forstår intet. -
Litterær artikel
ForumindlægSkal man skrive et resumé i en litterær artikel eller kan man nøjes med direkte, at lave analysen/fortolkningen? -
HAR DU SNYDT I DIN SRP-OPGAVE?
ForumindlægHar du snydt i din srp-opgave? Så vil Radio24syv gerne snakke med dig. Vi prøver at belyse, hvordan man kan snyde i sin srp uden konsekvenser ved at få forældre, søskende eller lignende til at skrive opgaven for sig. Så længe plagieringsprogrammer som Urkund ikke kan finde et tilsvarende materia...
