Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 17501 til 17520 af 25375
-
massemadier i SSO
Forumindlægjeg er virkelig stresset og aner ikke hvad jeg stille op med mit emne i SSO'en. Mit emne er massemedier og jeg har to veje jeg kan gå med det.\n1) skrive om forskellen på dækningen af indvandrer kriminalitet og kriminalitet begået af danskere. (og egentlig ikke kun om emnet kriminalitet og al... -
HASTER
ForumindlægHej derude :) Jeg skal have lavet en emneopgave og ville høre om der var nogle som kunne hjælp med et par opgaver? Opgaverne er: 3. En person, der er 1,70 m høj, står ved siden af et højt træ. Hans skygge måler 2,1 m og træets skygge måler 15,2 m. Hvor højt er træet? 4. Givet en trekant ABC, hvor... -
Blødersygdommen
ForumindlægHej . er der nogle som ligger inde med afgangseksamen 1991 omkring blødersygdommen, eller nogle som vil hjæle mig i gang med spørgsmål a. ? jeg har vedhæftet dokumtentet hvis en vil hjælpe mig i gang mvh Lea -
Hvad er godt, og hvad er ondt?
ForumindlægJeg skal lave en religions aflvering, hvor på jeg skal besvare følgende punkter: Hvad er godt og hvad er ondt? - og hvordan bestemmer man det? Vi griner meget i DK: Men må man grine af incestofre, handicappede, voldtægsofre..? Nogen der har noget godt viden/info? :-) -
Hvilket parti i Danmark er det mest liberalistiske?
ForumindlægHvilket parti i Danmark er det mest liberalistiske? -
Sandsynlighedsregning og genetik
ForumindlægHejsa. Jeg er lige nu ved at skrive SRO om dna-profilering, og i den forbindelse, har min matematiklærer bedt mig inddrage Bayes sætning. Jeg har et kompendie, der hedder "Sandsynlighedsregning i Biologi", og der berørers Bayes sætning også, men det fremgår ikke, hvorledes denne sætning... -
Vibration i molekyle
ForumindlægEr der nogen der kort og præcist kan forklare naturen af den karakteristiske tid af en (intrasite) vibrationel relaxation i et molekyle? -
differentialligning
ForumindlægBestem til differentialligningen y'=5y den løsning hvis graf går gennem punktet P(1,4) Nogen der vil hjælpe ? -
Arvesynd
ForumindlægEr der en der kan fortælle mig, hvad der menes ved arvesynd. F.eks. at det skal nedavles i 7 lag? Jeg har altid undret mig over det, og har aldrig helt forstået det! -
Hvad hedder sangen?
ForumindlægHeeeey :) - Vi kender vist alle sammen det med, at vi har hørt en sang i radio eller et andet sted, som bare sidder fast.. men problemet er bare, at man ikke altid har fået fat i hvad sangen hed, og man leder og leder men finder til stor skuffelsen ingen ting. Det er derfor jeg har oprettet dette... -
På vej til 00 i dansk mundtlig :-(
ForumindlægJeg må ikke bruge ordet hjælp, men det er ellers lige det jeg har brug for!! Har trukket fordybelsesområde "faldet" og aner ikke hvordan jeg griber sagen an?? Danskfaglige aktiviteter: -tema -valg -religiøse motiver -kulturbærende tekster/symboler Stof/opgivelse: "syndefaldet"... -
Tysk Oversættelse
Forumindlæg1. Han har fået en bil som er 10 år gammelEr hat ein Auto, das 10 Jahre alt ist.2. Har du en idé, der er god?Haben Sie eine Idee, die gut ist3. Har du en idé, der er bedre?Haben Sie eine Idee, die besser ist4. Hvor er den herre, som var her i går?Wo ist der Mann, das hier gestern waren?5. Hvem sk... -
SKRIFTLIG DANSK
ForumindlægHej med jer :) Hvaså, er der andre, der har været oppe i dansk skriftlig i dag, og hvad synes I om emnerne? -
Interview om læge ( Oso Opgave)
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at skrive min OSO og jeg er nået til det punkt i opgaven hvor jeg skal interviewe en læge. Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber kan blive besvaret. Tusind tak på forhånd :) 1. Hvorfor valgte du at blive læge? 2 Hvordan er en almindelig arbejdsdag for dig? 3. Hv... -
Islam mht. korsfærstelse og jomfrufødsel
Forumindlæghej...Hvad siger Koranen mht. korsfæstelsen og jomfrufødslen? Ses det som historiske fakta? - på forhånd tak... -
Koldbrand
ForumindlægHvad er forskellen på våd og tør koldbrand? -
Ligeløn
ForumindlægHej Hjælp der er noget jeg ikke forstår. I Danmark siger man at kvinderne ikke får ligeså meget i løn som mændene? Får kvinderne ikke ligeså meget i løn som mænd for det sammen arbejde?? Tak på forhånd -
Hjælp til forklaring af et citat fra Georg Brandes
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe, med nedenstående citat, hvad er hans pointe. Det vil være en kæmpe hjælp. GEORG BRANDES: »Hvo der ud fra Attraen efter store, afgjørende, gjennemgribende Omvæltninger sér ligegyldigt eller forsmaaende ned paa Udviklingsgangens langsomme Smaaforandringer, paa Politiken... -
Bevis for differentiering.
ForumindlægJeg mangler beviset forf'(x)=2ax+ber differentialfunktionen til f(x)=ax^2+bx+cKan nogen hjælpe?? -
en eller et
ForumindlægHej alle sammen, da jeg efter sommerferien skal starte i 9 klasse, er jeg blevet bevidst om at jeg virkelig må forbedre min dansk. Jeg er en dreng, der er født her i Danmark, under danske forehold og er utrolig godt integreret, ja jeg ser mig faktisk som en ægte dansker, men da jeg også er tyrker...
