Søgning på: tysk analyse. Resultater: 17501 til 17520 af 38620
-
Lønnet hjælpelærer søges. Indre København.
ForumindlægHej, jeg søger desparet en hjælpelærer i dansk, engelsk, matematik, fysik. Evt flere fag. Jeg går i 9 klasse, og har virkelig brug for hjælp lige her det sidste år. Måske en lærer der kan være med mig her indtil 9 klasse afgangseksamen. Vil gerne aftale nogle faste dage evt på et biblotek, hjemm... -
thalidomid - lille artikel... help
ForumindlægKære Alle Jeg er i gang med en opgave, hvor jeg skal analysere denne lille artikel fra politiken, som omhandler thalidomid katastrofen. Mere præcist skal jeg analysere chefen, Harald Stocks holdning og hvordan han prøver at "undskylde" for denne forfærdelige katastrofe, som dere... -
Die Wende
ForumindlægHei allesammen :) Jeg har valgt at skrive i Tysk A og samtidshistorie B i min studieretningsprojekt. Mit område er Die Wende. Jeg ville høre om i kendte nogle hjemmesider, bøger osv., eller bare generelt viden om emnet? Jeg håber at i vil hjælpe mig På forhånd tak :) -
Hvad er mit Kvote 2 snit?
ForumindlægHvad er mit Kvote 2 snit? Jeg har søgt ind på Æstetik & Kultur via Kvote 2 i Århus. Deres kriterier vægter udelukkende på gennemsnittet af de studierelevante fag. Kvote 2 kvotient (2010) = 7,9 De studierelevante fag er: Dansk A Engelsk B Historie B Fremmedsprog B Jeg har fået følgende k... -
Oversættelse
ForumindlægJeg ville rigtig gerne have hjælp til at oversætte den danske nedstående tekst til tysk. hvis du er dygtig kan du så ikke hjælpe mig. På forhold tak :) ”Der var en gang”, sådan begynder mange eventyr, og i hele Europa og i mange andre dele af verden er Grimms eventyr elsket af børn ... -
Problemer med: "der havde været"
ForumindlægJeg har denne sætning på dansk: Der havde været mange problemer Den skal oversættes til tysk, jeg får noget i stil med: Da wären vielen Problemen gewesen Men jeg ved ikke om det er rigtigt og evt. hvorfor? Håber i vil hjælpe. -
Til alle mine gamle elever
ForumindlægTil alle mine gamle (og nye) privatelever. I de sidste 2 - 3 år har jeg haft en del privatelever via mail (omkring et halvt hundrede stykker i alt) hvoraf mange herinde fra, også nogle, der i dag læser på en videregående uddannelse. Det har jeg ikke krævet betaling for. Da der imidlertid har vist... -
Diskussion af Det nationalsocialistiske kvindebillede
ForumindlægHej alle! Jeg sidder fast med det sidst spørgsmål i min opgaveformulering, så ville høre om nogen kunne hjælpe? Spørgsmålet lyder: Perspektiver analysen ud fra de litterære værker med en diskussion af kvindens rolle i det trejde rige (http://www.shoa.de/content/view/783/124/). Hjemmesiden er e... -
Hjælp til valg af værk fra romantikken!
ForumindlægJeg skal finde et valgfrit værk fra romantikken og efterfølgende analyser det. har i et par forslag til hvad jeg kan rode med? :-) Jeg havde nogle af H.C. Andersens værker i hovedet, men overvejer nu at droppe det? Er sgu lidt confuse :-S Og som sagt et valgfrit værk, hvilket er ensbetydende med ... -
hvad er den røde tråd
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig =) min dansk lære siger at jeg må ikke skrive dansk afleveringer i punkt form det skal være en sammen skrivne tekst du skal bruge den røde tråd ellers ligner det notater. eks en analyse af en novelle, det jeg gøre er at besvar opgaverne til novellen og det bliver a... -
George Orwell - 1984
ForumindlægHej SRP er lige på trapperne og jeg er derfor igang med at jagte litteratur. Jeg har valgt at skrive i engelsk og samfundsfag, mit emne er overvågning. Jeg har lagt hovedvægt på faget engelsk, og har deri tænkt mig at analysere George Orwells 1984. Mit problem er at det har været svært at finde s... -
DHO synopsis!
ForumindlægHej med jer. Jeg har i forbindelse med DHO valgt at skrive i historie om stavnsbåndets ophævelse. Vil nogen fortælle mig, om de mener den mangler noget eller kunne blive bedre? Tusind tak :) Hovedspørgsmål: Hvad førte til stavnsbåndets ophævelse? Redegørelse: Hvad var årsagen til st... -
Kildekritik i SRP
ForumindlægHej, jeg sidder med min SRP og skriver i blandt andet historie, og skal derfor bruge kildekritikken. Jeg har brugt fire bøger til min redegørelse, og synes personligt at det er overflødigt at lave en kildeanalyse af historiebøger, da de som sagt er bøger. Men jeg skal jo lave kildekritik af et el... -
Sociale medier og identitetdannelse
ForumindlægHej, jeg har valgt at skrive SRP om emnet 'Mediesocialisering og identitetdannelse i det senmoderne samfund' og skriver i fagene dansk og samfundsfag. Men jeg mangler at finde et danskfagligt værk som jeg kan analysere. Jeg vil gerne have fokus på hvordan sociale medier kan påvirke indent... -
HHX dansk eksamen - gik det?
ForumindlægHvad så Studieportalen? Sidder der andre der var dumme nok til at vælge "Brevet" af Marina Cecilie Roné til jeres dansk skriftlig eksamen? :) Puha jeg havde skrevet 3 sider, men fortrød så inderligt da jeg havde nået dette punkt. Alligevel fortsatte jeg, og endte ud med 5½ side, hvilke... -
Es Geschah Am Hellichten Tag....
Forumindlæghejsa alle sammen, som i kunne se på overskriften, søger jeg nogle notater. Jeg skal nemlig op til tysk på fredag. og den eneste af mine tekster som jeg ikke forstår er: es geschah am hellichten tagså jeg ville spørge om i havde nogen, som jeg lige måtte låne...så kunne det nemlig være rigtig DEJ... -
Rettelse
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med følgende oversættelse: Nordlys ser man kun sjældent i Danmark, men det forekommer af og til. Har oversat det til: Nordlicht sieht man nur selten in Dänemark, aber ab und zu kommt es vor. Er ordstillingen efter kommaet korrekt? Og lige en ting til. Hvord... -
oversættelse
Forumindlæghejsa.. Nogle der gider at rette? (tysk-dansk) 1) Jeder soll sich so ruhig benehmen und so langsam gehen, dass es keinen Unfall (gemeint ist in der engen Klasse) gibt.1) Enhver burde sig rolig opføre og gå langsom, der er intet uheld (tarvelig er det i sværheds klassen) give.tak -
Underlig tysksætnings oversættelse
ForumindlægHej Alle, Ville bare høre hvad den korrekte oversættelse til tysk af sætningen "Hvis de har været artige, fylder Nikolaus den med gaver eller slik" - men me jeg har skrevet "wessen sie artige gewesen sind, füllt nikolaus es mit Geschenken oder Süssigkeiten" Er dette korrekt... -
Eventyr
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal skrive en tysk stil på to sider, og det skal være et eventyr. Men eventyr bliver normalt skrevet i datid, hvor jeg meget meget gerne vil kunne skrive det i nutid. Derfor vil jeg spørge, om der er nogen af jer, som kender en alternativ måde at starte et eventyr, hvor det bl...
