Søgning på: matematik noter skriftlig. Resultater: 17581 til 17600 af 52201
-
Mekanisk energi i vand- og vindkraft
ForumindlægHey alle sammen jeg har en opgave som lyder på "hvordan kan energiforholdene for vandkraft og vindkraft forklares udfra viden om mekanisk energi? Har prøvet at kigge alle noter,bøger og goggle i gennem men kan ikke finde eller komme på nogle eksempler på mekanisk energi indenfor for vand og... -
Kristendoms spørgsmål
ForumindlægHej jeg skal læse op til min eksamen i religion (på hf) hvor at jeg har kigget på nogle repitationsspørgsmål inde for de forskellige fag og dette følgende spørgsmål kan jeg ikke finde noget om nogen steder i mine noter :( Er der nogen der kan hjælpe? - Hvem er farisæerne, sadukæere og zelote? - ... -
Frederick Douglass - HASTER!!!!!
ForumindlægHej alle sammen, jeg står i den situation at jeg er i gang med min SRP, hvor jeg skriver i fagene engelsk og historie! Jeg skal analyserer Frederick Douglass' selvbiografi "En amerikansk slaves beretning" Jeg ville derfor hører om der tilfældigvis er nogle der sidder med nogle n... -
Partikel-bølge dualitet (Kvantefysik - eksamen)
ForumindlægHej ! Hvad menes der med: Partikel-bølge dualitet ? Har lige trukket fysik (24 timers forberedelse) og der skal jeg give en mundtlig præsentation af dobbeltspalteeksperimentet samt partikel-bølgedualitet. Det står ikk i min bog, og har lige prøvet at søge lidt på nettet men synes det er svært k... -
f' af (x ln x-x)
ForumindlægJeg sidder og gennemgår noter og forstår ikke hvordan vores lærer finder den afledte funktion for xlnx-1. xlnx-1= 1·lnx+x·1/x-1 Jeg er med på at x differentieret=1, men hvordan kan lxn differentieret give lnx+x·1/x? -
The second amendment
ForumindlægA well-regulated Militia being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms shall not be infringed. Er der nogen der er sød at oversætte the second amendment? -
Branner
ForumindlægHej hej alleEr der nogen, som har analyseret en novelle af H. C. Branner? Hvis der er, er jeg meget interesseret i lidt feed-back. Hvis I ved noget om hans forfatterskab, kendetegn osv osv - er jeg også meget interesseret!På forhånd - tak for hjælpen! -
6 sætninger, dansk=>tysk
ForumindlægHej!Nogen der vil rette dem?På dansk:1. Martin hentede brochurer om feriestedet.2. Han arbejdede meget på forberedelserne.3. Han tænkte slet ikke på arbejdsløsheden.4. Men han henvendte sig stadig til arbejdsformidlingen.5. Der var håb om arbejde efter ferien.6. Anne arbejdede flittigt på sin eks... -
Mærkelig ligning + spørgsmål
ForumindlægHej, har problemer med disse to opgaver, og kan simpelthen ikke lige se løsningen i dem, så lidt guide ville være fedt :) Første problem: Ligningen: (2x - 4) * ln(x - 1) = 0 . Spørgsmål: Vinkel C= 90 Vinkel A & B = 45 grad Kateterne er ukendte. Hypotenusen: 6√2 Opgaven lyder følg... -
Omskrive potens med brøk
ForumindlægJeg skal omskrive til potenstal med brøk i eksponenten og reducer hvordan gør man det.Opgaven er 4 sqrt a^5 * 6 sqrt a^8 Jeg tror det er skrevet rigtigt har ikke helt styr på de forskellige tegn over en computer. -
Vektorer i planen
ForumindlægHvorfor gælder der :* = prikla-bl^2 = lal^2-2a*b+lbl^2 (1)a*b = 1/2(lal^2 + lbl^2 - la-bl^2) (2)Hvordan kommer man fra (1) til (2) -
Hvad har I i jeres unitaske?
ForumindlægSå er det snart tid til at starte op igen, og så skal skoletasken vel pakkes igen. Hvad har I i jeres taske til dagligdagen på universitetet? -
Fravær
ForumindlægHvor meget fravær synes I er acceptabelt? -
Bestem grafens skæringspunkter
ForumindlægHej Alle! Jeg sidder her med en aflevering, hvor opgaven lyder således: En funktion er givet ved f(X) = -4x + 6 Bestem garfens skæringspunkter med hver akse. Nogen der kan hjælpe????? -
Datalogi - gauss program
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med at skrive et program i c++, hvor jeg skal lave en række reduktion. Jeg får desværre nogle forkerte resultater. Kan I se, hvad der er galt? -
nogle der kan hjælpe?
ForumindlægJeg mangler at lave denne opga til imorgen, og jeg kan ikke finde ud af den. Vil nogle være sød at hjælpe? -
Religions Eksamen i morgen!!!
ForumindlægHej, jeg skal op i religion c niveau i morgen, jeg har forberedt mig ret godt. Men, men, men... jeg er så nervøs for, at jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre med den tekst, jeg trækker. Jeg har simpelthen ingen anelse om, hvilke tekster slags, man kan trække? Vi har haft om emnerne : Islam Hinduism... -
STX eller HTX?
ForumindlægHej alle, Jeg har lidt af et problem. De områder jeg interresser mig for- grafik/arkitektur og klassiske sprog- hører under to vidt forskellige kategorier. Jeg brænder utroligt meget for begge dele, og interresser mig på iingen måder mindre for det ene end det andet. Jeg overvejer to studie... -
Lorentz-faktoren
ForumindlægHvilke beviser af flere udgaver vil I anbefalde? -
Enzymers funktion
ForumindlægHej(: Jeg ska skrive som enzymers funktioner til en brochure , som ska med til noget natur i teltet min klasse skal være med til .. Men hva synes I er vigtigt at få med ? For jeg ska jo ikk skrive for meget.. Så hva ville I mene jeg skulle tage med ? Det skal siges at det kun er funktionen jeg...
