Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17601 til 17620 af 154719
-
Mediefag?
ForumindlægHej hvad er mediefag helt præcist, og hvad laver man der? Tak på forhånd -
model for indhegning - hjælp!
ForumindlægHejsa! jeg ved ikke hvordan jeg skal starte, så hjælp gerne hvis du kan! tak på forhånd :) -
Gradtal??
Forumindlæghejsa opgaven jeg har problemer med hedder følgende: Om vektorer a og b gælder: ¦a¦=2 , ¦b¦=3 og ¦a+b¦=3 beregn gradtallet for vinklen mellem a og b. er der nogle der kan give et hint til opgaven ??? er nemlig lidt lost -
QUICK!:O
ForumindlægHej jeg har fået nogle reductionsopgaver for og jeg er helt lost. Hvis bare i vil hjælpe mig igang vil jeg blive glad:D her er de: 1: 2ab b a --- - --- - --- a2-b2 a+b b-a 2: 2+7a 3 5 ---- - --- - --- a2-4 a+2 a-2 (sat op som brøker) Håber en venlig... -
Dykkerflasken!
ForumindlægDET VILLE VÆRE SUPER SKØNT HVIS DER ER NOGEN DER HAR LYST TIL AT HJÆLPE!OPGAVEHver dykkerflaske er en stålbeholder som rummer 7,2L. Før brug pumpes atmosfærisk luft ind i flasken, så trykket er 20,2MPa ved 10 grader. Lufts molar masse er 29,0 g/mol.a) Hvad er massen af luften i en dykkerflaske, n... -
Censor: tal pænt!
ForumindlægHej med jer.Jeg var til 2.g mundtlig årsprøve i historie idag. Jeg holder meget af historie og læser af interesse.Derfor er jeg også dygtig til historie og min lærer har høje forventninger til mig.Jeg vil sige, at det ikke gik særligt godt. Kilden og perspektiveringen lagde ikke op til en større ... -
F(res) iforb. m. opdrift?
ForumindlægHjælp! Jeg sidder over min SRO, der handler om en varmluftballon. Jeg skal finde sammenhængen mellem den resulterende kraft, tyngdekraften og opdriften - den ville jeg umiddelbart mene var F(res)=F(op)-F(t), når vi snakker om, hvilke kræfter der indvirker på ballonen. Mit problem er bare, at min... -
Bølger
ForumindlægJeg har en aflevering der handler om bølger. Jeg er utrolig dårlig til teori, jeg funker slet ikke til det. Vi har nogle spørgsmål, som jeg ville være glad for hvis der var nogen der kunne hjælpe? ? Hvilke typer bølger findes der? Giv eksempler. ? Opskriv bølgeligningen (bølgeformlen) o... -
Ohms lov
ForumindlægNogen der kan forklare Ohms lov, har ikke helt forstået den (: -
hvordan forhindrer man at gå i panik
Forumindlægpga eksamen? -
help
Forumindlægnogen der kan hjælpe med disse to opgaver -
Vekselspændingskurven
ForumindlægHej... (: Jeg sidder med min fysikraport, I PÅSKEFEREN (!), og er stødt på et problem... "Hvordan forklarer man om vekselspændingskurven?" Jeg ved godt, at det lyder som et blondinespørgsmål for mig, der har valgt fysik på a på gym, men vores lærer kan bare ikke forklare det til vores n... -
Lebesgue mål
ForumindlægJeg har et problem med en opgave som jeg håber I kan hjælpe mig med. Det omhandler Lebesguemålet af afslutningen og det indre af en mængde A. A={(x,y)∈R^2¦x≥0,0<y≤1-x^2 } Jeg har i forrige opgave bestemt Lebesguemålet af selve mængde A, hvor Lebesgue(A)=2/3. Men jeg skal nu skal bes... -
reducer
Forumindlægreducér udtrykket (4a^2-4ab+b^2)/(4a-2b)og udtrykket (a^2-6a+9)/(a^2-9) -
Definition af f'
ForumindlægHej, Èn som kan hjælpe mig med at lave en definition af f' ? Det vil være mig en stor hjælp. -
Hjælp til opgave - Haster. Forberedelse til eksamen. Mathon, RinstedLhc eller en anden, please hjælp
ForumindlægHej SP. Jeg er igang med at forberede mig til fysik skriftlig eksamen. Her har jeg nogle opgaver, som jeg har brug for hjælp til, fordi jeg ikke kan finde ud af den. Det handler omkring inertimoment. Opgave A: har jeg fået til 4,89 N. Altså F=m*g=0,498kg*9,82m/s^2=4,98N Opgave B: har jeg tegnet... -
Vinkel ml. Vektor + areal
Forumindlæglængden af vektor a = 1 længden af vektor b = 3 vinkel mellem vektor a og b = 150 1) Beregn gradtallet for vinklen mellem vektoren a+b og a-b 2) Beregn arealet af det parallelogram, som udspændes af vektorerne a+b og a-b ----------------------------------------------------------- i opgave 1 ha... -
Betingede sandsyngligheder
ForumindlægA og B er gensidigt udelukkende med P(A)=1/3 og P(B)=1/2. Hvad er sandsynligheden for P(A ! A U B) og P( B ! A -
Mathcad
ForumindlægKan i bruge fysik rapporter skrevet i Math-Cad til noget? -
Hvad forstås ved makroskopisk beskrivelse af et stof?
ForumindlægHvad forstås ved makroskopisk beskrivelse af et stof? (fysik-relevant)
