Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17601 til 17620 af 102572
-
Andengradspolynomier
ForumindlægHeej. Har lidt besvær med nogle opgaver fra en aflevering til imorgen, og kan simpelthen ikke finde mine noter! :s Figuren viser graferne for tre forskellige andengradspolynomier y = ax2+ bx + c . Diskriminanten betegnes med d. a) For hvilke(t) af de tre andengradspolynomier er a > 0 ? Begrun... -
Sinus uden lommeregner
ForumindlægSad og snakkede med en ven omkring beregning af afstande med sinusrelationer. Har læst et sted at man brugte det til at beregne afstanden ved kanonerne, hvorfor det var nemmere at ramme sit mål. Det er så meget fint, men enten så erinder jeg det ikke, eller så er vi aldrig blevet undervist i det.... -
Hjælp til en mat opgave
ForumindlægJeg har denne opgave som jeg virkelig ikke forstår. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe den an - forstår heller ikke måden den er formuleret på. Klinten i C er 50 m høj og skibsmasten i A er 10 m høj Hvor lang er horisontens kant fra C og hvor langt er der til skibet i fugleflugtslinje ... -
Niv. B -> A
ForumindlægHej Jeg planlægger at gennemgå et suppleringskursus, så jeg kan supplere mit matematik B til A niveau. Vil mine nye karaktere i matematik A komme til at erstatte dem jeg har opnået i matematik B, eller hvordan forholder det sig? - Her tænker jeg selvfølgelig på mit gennemsnit..:) At jeg kommer t... -
Medicin med HF-eksamen?? Hjælp!
ForumindlægMin kæreste droppede ud af 2.G STX for ca halvandet år siden. Han er fast besluttet på at han vil læse medicin og vil nu igang med den nødvendige eksamen. Adgangskravene på medicin er: dansk A, engelsk B, matematik A, fysik B (A) og enten k... -
problem med min lærer.
ForumindlægJa, goddav allesammen : )Mit ønske er at komme en på en uddannelse hvor et ret højt snit er krævet, og jeg får egentlig gode karakter... men der er i ét fag, én lærer som virkelig, virkelig er speciel.. Det er min oldtidskundskabslærer.. jeg læser lektier til hver timer, og bruger ikke bare den t... -
Ny karakterskala
ForumindlægBekendtgørelsen om ny karaterskala er nu vedtaget og træder i kraft i gymnasiet for alle nuværende 1.g-ere og fremtidige elever pr. 1. august 2006.Øvrige uddannelser følger efter den 1. august 2007.Bekendtgørelsen kan læses i sin fulde tekst her:http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/B20060044805-... -
2.gradspolynomier
Forumindlæg1)Aflæs a, bog c for hvert af andengradspolynomierne.2)Udregn for hvert af anden gradspolynomier diskriminanten d , og bestem eventuelle rødder .3)Bestem toppunktet for graffen for hvert af andengradsplynomierne. 4)Bestem værdimængden for hvert af andengradspolynomier.a) f(x) = 4x^2 -3x+ 5 a)= ... -
Haster!! hjælp D:
Forumindlægjeg har brug for hjælp med nogle matematik øvelser. Håber nogen kan hjælpe. på forhånd tak. -
Polynomier!
ForumindlægHej. Skal snart til mdt matematik. Jeg vil gerne vide hvordan man bestemmer differentialkvotienten til et andengradspolynomium. -
Haster
ForumindlægJeg har en opgave der skal afleveres i aften.... men jeg er gået helt i stå.... Jeg får givet en en linging a) Bestem o´(x) og gør rede for at o(x) er en voksende funktion (dette er gjordt, med for to forskellige resultater) n-Spire: O´(x)=17-16*sin(0,16x) Wordmat: O´(x)=-0,2792527*sin(0,... -
sso
ForumindlægHvad skal man skrive i en indledning i sin sso når man skriver i matematik? -
Naturfag
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig i gang med disse opgaver?Benzin indeholder bla. Oktan med den kemiske formel C8H18 Ved en fuldstændig forbrænding af oktan dannes der vand og kuldioxid.Opskriv et afstemt reaktionsskema for denne proces Mit svar: C8H18+ 12½02 bliver til 9H2O + 8CO2Hvor mang... -
Ligning
ForumindlægHej alle matematik genier! Jeg er ikke så god til ligninger og jeg er ikke sikker på fremgangsmetoden til dette stykke: a) Løs ligningen: 2*x^2+x+2= 0 b) Tegn grafen for funktionen f(x)= -2*x^2+x+2 c) Bestem f(2) d) Beregn det posirive areal der begrænses af funktionen f(x) og x-aksen. PS. Jeg ku... -
hvor land tid tager det at omdanne?
ForumindlægHar vanskeligeheder med følgende opg. Holdbarheden af lokalbedøvende midler med det virksomme stof E er begrænset, fordi E nemt hydrolyseres. Reaktionshastigheden for hydrolysen afhænger af både temperatur og pH. Undersøgelser viser, at hydrolysen er af 1. orden med hensyn til E. I basisk... -
en sætning.
ForumindlægEn der kan oversætte denne sætning til engelsk?1.) Sådan plejer du da aldrig at være.Jeg har prøvet at skrive: that seem not to be like you. (men synes ikke den passer) -
Bevis for cosinusrelationerne i en retvinklet trekant
ForumindlægHejsa allesammen :) Jeg skal op i mundtligt Matematik B, jeg skal bevise cosinusrelationerne i en retvinklet trekant, og ville derfor høre jer ad, om denne video også er det bevis for en retvinklet trekant? Hvis det ikke er, kan i så hjælpe mig med den jeg skal bruge? https://www.youtube.com/w... -
Polynomium vs. ligning
ForumindlægSidder og forbereder mig til min matematik-eksamen og jeg vil bare have gjort definitionerne helt klare her fra start af, så: Er det forskellige ting man snakker om når man siger, andengradspolynomium, fremfor andengradsligning. Eller er det bare en finere måde at sige det på? På forhånd tak! -
Medicin på AU 2008
ForumindlægHej alle... nu er jeg snart færdig med eksamen og hvad skal man så bagefter? Jeg har endelig langt om længe fundet ud af at jeg gerne vil læse medicin, men da gennemsnittet er ret højt er det ikke sikkert jeg kan komme ind. på AU var snittet 9,6 sidste år. Jeg slutter selv af med at snit på ca.... -
SSO (logaritmisk spiral)
ForumindlægHey!Jeg sidder lige og roder med større skriftlig opgave. Jeg skriver i matematik om spiraler og ville bare hører om der er nogen der ligger inde med nogle gode links, gode råd eller andet?Alt er meget værdsatHilsen Asmus.
