Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17621 til 17640 af 24857
-
Liniespektre?
ForumindlægHej, Hvad er liniespektre? Hvor kan jeg finde en grundig forklaring bag teorien?? -
SRP'ens omfang
ForumindlægHej. Jeg ved, den skal være mellem 15 og 20 sider af 2500 anslag. I word står det angivet som ord, tegn uden mellemrum og tegn med mellemrum, her skal man gå ud fra 2500 tegn med mellemrum ikke? Jeg vil bare være sikker, så jeg også får min konklusion bedømt ;) (: -
Opløsning, bølgelængde og komplementærfarve
ForumindlægOpgaven lyder sådan: En farvet opløsning absorberer lys af bølgelængden 550 nm. a) Hvilken farve vil opløsningen sandsynligvis have? b) Hvad er opløsningens komplementærfarve? Kan læse omme i løsningerne at opg. a = rød-violet og opg. b = gul-grøn. Men jeg forstår ikke hvordan man kommer frem til... -
Saltkrystaller
ForumindlægHej alle Jeg har ikke kunnet finde et konkret svar på følgende spørgsmål: Hvorfor sætter salte sig sammen i krystaller? Det ville være dejligt, hvis der var nogen, som kunne forklare det for mig. På forhånd tak! -
Newton Kepler
ForumindlægHey Jeg ville hører om der eventuelt var nogle af jer der kunne anbefale hjemmesider,bøger etc. der omhandler en mere dybdegående gennemgang af matematikken bag newtons og Keplers love. mange tak :) -
Røntgenrør og anode
ForumindlægHej...I et røntgenrør accelereres elektroner fra katoden til anoden af en spændingsforskel. Strømstyrken igennem røret er 75 uA (mikroampærer)a) Beregn antallet af elektroner, der rammer anoden i løbet af et sekund.Hvad gør jeg her, med så får oplysninger?Håber I kan give formler, hints, osv... -
2 opgaver
Forumindlæghej alle.I min aflevering til i morgen har jeg virkelig problemer med 2 opgaver, og søger lidt hjælp. Her er den ene:1) Det handler om hvor meget materialetykkelse der skal til for at nedsæte intensiteten af radioaktiv stråling til 2,5% af intensiteten af strålingen i det fri. Eks:30 cm beton45 c... -
Antal fodnoter?
ForumindlægEr der et bestemt antal fodnoter der højst må være på en side i en historieopg (2g)? Eller hvor mange må der være i alt? -
studentereksamensopgave; sproglig
ForumindlægJeg har igen fået udleveret et sæt opgaver, og har besvaret alle undtagen denne. Kan nogen hjælpe?opg. 31: på figuren ses en varedeklaration af sølvruller fra Irma.(så får man oplysningerne) fremstillet af: aluminium. bredde: ca. 30 cm. tykkelse: ca. 0,011 mm. Vægt: ca. 31 g pr. m2. 186 g pr. rul... -
For få nuancer til karakterangivningen på uploadede opgave
ForumindlægHej, jeg er ny bruger her på studieportalen og ville lige lægge en biologi og kemi rapport op. Men den viser jo kun den traditionelle skala. Jeg går selv på det frie gymnasium hvor der ikke gives karakterer, kun udtalelser. Af disse udtalelser kan der uddrages ting så som: middel, over middel o. ... -
Hvad er formålet med at omskrive eksponentialfunktionen?
ForumindlægHej Jeg undrer mig over en ting. Jeg forstår udmærket det matematiske i omskrivningen fra eksponentialfunktionen til Men jeg forstår simpelthen ikke hvad formålet med det er. Er der en der kan forklare mig i ord hvorfor det er smart at gøre? Mvh -
Faldetiden for en kugle
ForumindlægHvis man måler en kugles faldetid og måler afstanden den har faldet så skulle man gerne finde ud af at jo tættere kuglen er på jorden jo hurtigere er den om at falde til jorden.Men hvis man tegner udviklingen ind på et enkeltlogaritmisk, milimeter, og dobbeltlogaritmisk papir, på hvilken af de pa... -
KEMI EKSAMEN - Råd
ForumindlægHej! Jeg skal til kemi eksamen på mandag, og jeg er først begyndt på minde dispositioner i dag pga. jeg de sidste par dage har forberedt mig på en mudntlig eksamen, som jeg afsluttede i dag... Har jeg stadig chance for at nå at forberede mig godt nok til at jeg kan få en god karakter? Og er der ... -
Titrering af base - hvilken indikator?
ForumindlægHej :))))) Jeg skal til fysikeksamen på tirsdag, og er igang med at lave dispositioner til alle vores opgivne emner. Jeg har lavet syredispositionen hvor jeg bl.a. titrerer min hjemmelavede HCl og benytter phenophtalein som indikator. På vores forventningsark står der at vi skal kunne gøre det s... -
Energi
ForumindlægHar problemer med at løse denne her opgave:En vandtank indeholder 4.1*10^6 kg vand.Beregn den energimængde der skal tilføres for at varme vandet op fra 20 til 92 grader.Hvordan gør man det? -
Matematik eksmamen sprogligt B-niveau
ForumindlægHejSkal til mundtlig eksamen i Matematik, men er meget i tvivl om hvordan man skal lave en disposition til dette, og i det hele taget hvordan man forbereder sig til det?Er der nogen der kan hjælpe? -
radioaktivitet og elektromagnetisme
ForumindlægJeg har hørt at radioaktive bølger kan blive afbøjet af elektromagnetisme. Er der ikke nogen som gider at forklare mig hvorfor og hvordan? -
Spm. ang. pensum - FY A
ForumindlægNogle som kan besvare disse spørgsmål ønskes.1) Virker gravitation ved størrelser mindre end én elektron-radius?2) Hvorfor har fotonen ikke masse? (gælder masse-energi ækvivalensen ikke for fotonen?)3) Er neutrale leptoner (e, u eller v neutrinoer) påvirket eller upåvirket af en gravitationskraft... -
03????
ForumindlægHej med jer!Ville lige dele en noget chokerende oplevelse med jer:S jeg har haft denne ubehagelige oplevelse af at have fået 03 i historie, det var heldigvis en årsprøve, men man blir da ked af det.. jeg ved godt det er min egen skyld at jeg ikke har læst så meget og sådan, men alligevel.. 03? je... -
Er jeg student??
ForumindlægHmm.. tvivler lidt.. jeg har fået hue, men er bange for at jeg måske ik er blevet student.. Hvornår får man at vide, om man er dumpet eller ej?? Jeg blev student d. 13. juni.. Min årskarakter er på 6,8 og min eksamenskarakter er på 6,6...Er jeg ikke blevet student?? Vil bare være sikker :DTak på ...
