Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 17621 til 17640 af 113953
-
tier potens (forståelse).. svært akut
ForumindlægHej alle.. Har problem.. svært akut.. skal til eksamen i matematik i morgen.. og jeg forstår ikke tierpotens.. der står: U = 2GV og R = 4MO (a): Beregn strømstyrken, angiv resultatet med tierpotens jeg ved at vi finder "I" ved at: 2GV/4MO = 0,5 kA.. har fået afvide at 0,5kA svar... -
Matematik på A+ niveu og eksamensbeviset
ForumindlægHej,jeg går i 2.g, og har valgt højniveu matemtik både i 2.g og 3.g (det der vidst også kaldes A+).Er der nogen der ved, om det kommer til at stå på eksamensbeviset at man har haft højniveu i både 2.g og 3.g, eller vil det se ud som almindeligt højniveu i 3.g?Har forsøgt at søge lidt på forummet,... -
Arealfunktion og stamfunktion
ForumindlægHello all Jeg har et eksamensspørgsmål til mundtlig matematik B eksame, der lyder; Gør rede for sammenhængen mellem arealfunktion og stamfunktion. Så jeg gætter på, at jeg skal bevise A'(x)=f(x)? Men det bevis jeg kan finde, virker umiddelbart lidt heftige til en MatB eksame, og bogen har sel... -
Geometri
ForumindlægJeg har en opgave med to trekanter i en. Stor trekant: Siden D-B er ukendt Siden D-A (grundlinje) er oplyst til 15,0 cm Siden A-B (Hypotenuse) er oplst til 10,0 cm Lille trekant: Siden A-C (gruyndlinje) er ukendt Siden A-B er 10 Siden B-C (hypotenuse) er 9,4 a) Bestem vin... -
Privat undervisning?
ForumindlægHej alle..! Vi er en lille gruppe (4) der står forude for en matematik eksamen her til sommer. Vi har desperat brug for hjælp til matematik, da vi har mange problemer ´med vores lære. Vi har matematik på B niv. Det er selvfølgelig mod betaling. Nogen der kan hjælpe? evt. om hvor der er muli... -
HJÆLP TIL FORKLARING AF SIMPELT STYKKE
ForumindlægJeg står med opgave der siger,a* b/b, er det samme som a/b *b. Men hvorfor er der egentlig det? -
vektor
Forumindlægskal bestemme arealet af et parallelogram, får oplyst: vektor a = (3,7), vektor a*vektor (hat)b=vektor a* vektor b, vektor b's lægnde er kvadratrod(29) skal finde arealet, nogen hints? -
vektorer
Forumindlæg|a|=3 |b|=5 vinklen mellem dem er 60° jeg har fundet |a-b|=v19 skal så finde vinklen mellem a og a-b. hvordan gør jeg det, for har jo ikke prikproduktet. håber nogle kan hjælpe -
Projektion
ForumindlægProjektionen a1-vektor, af a-vektor på b-vektor er bestemt ved: a1-vektor=1/25*(6,8) Bestem |b-vektor| når a-vektor prikket med b-vektor=2 Nogen som kan hjælpe, for tror ikke helt jeg forså den. -
Hvis man dumper et fag på STX ?!
ForumindlægHej Der er mange videregående uddannelser, som kræver at man har bestået alle fag, så der er noget jeg kom til at tænke på.... Lad os tag en worst case senorio. Jeg har et drømmestudie, som jeg vil ind på, jeg har et godt gennemsnit, men jeg har dumpet et fag... Hvad så nu ? Er drømmen bare... -
Separation af dy/dx
ForumindlægHejsa, Jeg er ved at lave en opgave defineret på denne måde: Bestem via separation af de variable forskriften for den partikulære løsning til differentialløsningen, hvis graf går igennem punktet Q (1,3) dy/dx = (y+2)/(-2*sqrtx) Jeg starter med at separere: (1/(y+2))*dy = (1/(-2*sqrtx))dx (1... -
Hvordan er Bioteknologi?
ForumindlægHej. Jeg er nu næsten færdig med 9. Klasse, og har bestemt mig for at tage en STX. Jeg overvejer bioteknologi, fordi jeg synes lige netop denne del af biologien er utrolig spændende. Jeg har dog hørt talrige rygter om at bioteknologi skulle give lave karakterer på grund af det er et prøvefag, og... -
Eksamensopgave: Vektorer i rummet
ForumindlægHej Alle, Jeg er nu stødt ind i problemer (IGEN!!!). Denne gang drejer det sig om opgave 2C i følgende eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-8-3V-XMH.pdf a) Bestem en parameterfremstilling for linjen l gennem punkterne B og D. Det har jeg gjor(d)t! b) Bestem e... -
hjælp til Excel
ForumindlægHej, vi har en matematik eksam på fredag, hvor vi kun må bruge excel. Da jeg ikke har brugt Excel før, så jeg vil spørge om, man kan fx isolere x i excel, differentiere og lave en graf udefra en funktion? -
Er terminsprøver vigtige?
ForumindlægHej Da jeg er kommet ud i en lidt indviklet situation, og kan mulighvis ikke møde op til min matematik terminsprøve, ville jeg høre om det har et stor indflydelse på mine år på STX, eller kun indtil jeg skal op til matematik eksamen? Jeg går i 2.g forresten :) -
Eksamenskarakter
ForumindlægHej. Jeg ved at når man får årskarskter i et A-fag så vægtes det med 1 for mundtlig og 1 for skriftlig. Men hvad nu hvis man KUN skal til eksamen i mundtlig, vægtes karakteren så igen med 1 eller er det 2 denne gang, fordi man ikke har været oppe i skriftlig og kun mundtlig. Kh. -
Tage 1.g om
ForumindlægHejsa, Jeg er en dreng på 17 år, som går i 1.g. Jeg har det problem, at jeg er endt ud med dårlige årskarakter, fordi jeg ikke har taget mig sammen og har pjækket en del her på det sidste(uansvarligt af mig). Jeg startede 1.g med at tage det seriøst, men jeg syntes at det var alt for nemt og ... -
En lille hurtig opg...
ForumindlægHejsa Er igang med at løse dette sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-6-2.pdf -og det går bare strålende, men er lige lidt i tvivl om det tredje spm. altså opgave c i den første opgave "Stormfald"- er det godt for ny plantningen, da der er masser af næringsstof ... -
kemisk ligevægt - definition
ForumindlægHej jeg sidder og læser til mundtlig eksamen, og har lidt svært ved at formulere hvad en kemisk ligevægt er.I min bog Kemi 2, af Helge Mygind, er et eksempel med reaktionen mellem hydrogen og iod, men jeg ville gerne have en mere generel definition. Er der nogle der kan hjælpe?! -
Hjælp - reaktionshastighed
Forumindlægmin eksamensprojekt handler om kemi og matematik, derfor har jeg valgt reaktionshastigheder for 0.-, 1.- og 2. ordens reaktioner. jeg har lavet forsøgene som kan bruges til eksamplerne. nu skal jeg til eksamen om en uge, men jeg ved ikke om hvordan jeg skal fremlægge det!!!!!! jeg kan ikke kombin...
