Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17621 til 17640 af 158493
-
STX- er det hårdt?
ForumindlægHej SP'er. Jeg har valgt linjen Matematik A, fysik A og kemi B på gymnasiet, da min drøm er at blive læge.. Men problemet er, at jeg er ret, nogen vil sige virkelig, dårlig til matematik. Jeg fik 7/7 til min matematik fsa, og det er jeg ret stolt af, men den var også ret nem.. Så ville sp... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej derude :) Jeg skal til mundtligt matematik på mandag, og jeg er gået lidt i stå. Det ene spørgsmål lyder: Gør rede for den eksponentielle udvikling y=b·ax Du skal bl.a. komme ind på betydningen af tallene a og b og på hvordan a og b kan bestemmes. Jeg er bl.a. lidt i tvivl om hvad gør ... -
Vektorer
ForumindlægHej.... jeg har problemer med en opgave håber nogle vil hjælp mig....\n\nopgaven: Jeg skal beregne længden af vektoren 2a + b samt vinklen mellem denne vektor og vektoren a\n\noplysninger: |a|= 2, |b|= 3 og vinklen(a,b)= 60 grader....\n\nVH Mads -
Tegn !!
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvad disse tegn betyder og bruges til ? λ ∇ Δ ∂ -
Adgangskoefficient medicin 2010
ForumindlægHej derude ! Tænkte på, om der var nogle der havde større indsigt end mig, i at spå hvorledes adgangskvotient vil ligge i 2010. Grunden er at jeg SÅ gerne vil ind og læse medicin. Mit snit er på 10,3, men det var adgangskvotient også i 2009 på KU. Håber nogle kan give mig indsigt i hvordan det ev... -
Skift af linje samt klasse, men kan ikke endnu?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en 1.g’er som gerne vil skifte linje. Der kun kun lige gået ca 2-3 uger siden vi kom i vores klasser, og jeg er meget utilfreds med min klasse, og min linje. Den linje jeg er kommet på er SamfA og Engelsk A linjen, som slet ikke var min 1 prioritet. Jeg føler mig også mege... -
Optagelsesprøve til gymnasie
ForumindlægHej :) mine lærer syntes ikke jeg skal tage på gymnasie efter 9 klasse..så jeg skal igennem en optagelsesprøve. ville lige spørg dem der har været gennem en optagelsesprøve hvordan er det? -
opgave 4
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med den her opgave?:) -
Privat lærer
ForumindlægHeej jeg er en pige på 17 år, og er snart færdig med 1g. Jeg har Matematik på A-niveau, men klare mig rigtig skidt, mine forældre er selvfølgelig ikke glade for min situation, da min sidste prøve gik rigtig dårlig og jeg fik 00. Så jeg tænkte på om, der er en der har mod på at hjælpe, som først b... -
Reduktion i antallet af eksamener fra næste år!
ForumindlægOrientering/debat Måske er det gået nogens næser forbi. Det har kun ganske kort (og meget upræcist) blevet beskrevet i medierne og rundt omkring på skolerne. Det er ihvertfald min opfattelse af kun de færreste er klar over at der fra næste år (gælder for dem der går til eksamen næste sommer) er e... -
Hvor går DU?
ForumindlægJa, hvor går du henne?Kan du lide stedet?Fortryder du dit valg? -
Hvad kan én få til at dumpe til ekamensprojektet?!
ForumindlægFor at gøre en lang historie kort, så er jeg virkelig på skideren. Jeg valgte et emne jeg ikke skullet have. Aldrig vælg et emne man synes er spænende, altid tjek hvad pokker der ligger bag al éns fascination... Skip længere ned hvis at du ikke vil have baggrundsinfo Jeg er så gået hen og vælge... -
Eksamen VIGTIGT!
ForumindlægHej folkens! Jeg skal snart op til skriftlig matematik, og vil gerne træne mine matematikfærdigheder som ved eksamen. Jeg har brug for nogle eksamenssæt, men uvm.dk har åbenbart fjernet dem fra deres side. Hvis nogen ligger inde med de elektroniske versioner fra og med 2012, ville det være en sto... -
KARAKTER - HJÆLP!!!
ForumindlægHej jeg har lige en hurtigt spørgsmål som skal besvares idag da det er MEGET MEGET vigtigt. Jeg tænkte på, jeg går 3. år i STX og bliver student imorgen efter en Matematik A mundtligt eksamen. I min årskarakter fik jeg 02 i mundtligt og 4 i skriftligt, I eksamen har jeg fået 00 i skrif... -
Gange med 1,08
ForumindlægEr det rigtigt- hvis jeg får et snit på 9,0, og skal ind på universitetet så kan gange med 1,08- hvilket ca vil give 9,78- i snit? Er det rigtigt- Eller ...? I så fald- så er det jo alle tiders-- -
Emner i 3. g? Hjemmeside?
ForumindlægEr der ikke sådan en hjemmeside, hvor man kan se hvilke emner man som regel skal igennem i 3. g (STX)? For mit vedkommende i følgende fag: Dansk (A), Engelsk (B), Fysik (A), Historie (A), Matematik (A), Religion (C) og Samfundsfag (B). Jeg vil blive meget glad hvis I kunne linke til den hjemmes... -
Gruppearbejde - hvordan bliver det godt?
ForumindlægHejsaJeg sidder netop er ved at forberede lidt til noget gruppe arbejde, men ved at flere i gruppen knap ser på det.Kender I den følelse, at man synes at man kunne bruge tiden bedre?Jeg er ingen stræber, men ja...De andre grupper, er alle folk optaget af, at tingene skal laves ordentligt, så ja e... -
spørgsmål angående stx..
ForumindlægJeg skal på stx efter sommer..Jeg er lidt nervøs for hvad der skal ske, og hvordan deres prøver/prøveforløb er lagt..er der nogle der kan fortælle mig om 1.g -
medicin studiet
Forumindlæghej, jeg har et spm ang. medicin studiet. jeg tager en fagpakke til sygeplejerske, men efter jeg har taget denne uddannelse, kan jeg søge ind på medicin studie? selvom jeg ikke har en HF? -
hvilke uddannelse????
ForumindlægHej..Er der nogen herinde fra som kan anbefale mig til en god uddannnelse. Efter folkeskole gik jeg på teknisk skole. Men fandt hurtig ud af at det ikke var noget for mig. Jeg er mest interesseret i at arbejde med IT. Min ambition er at blive datamatiker/Software udvikler eller lign. Men jeg aner...
