Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17641 til 17660 af 24857
-
Regression
ForumindlægHvilke tre typer regression findes der? -
Hjælp til fysikopgave
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave:"I et kalorimeter med varmekapaciteten 180 J/K hældes 350 g vand ved samme temperatur som ka-lorimeteret 20ºC. Et blylod på 2,00 kg opvarmes i en køkkenovn. Loddet føres hurtigt over i kalori-meteret og blandingstemperaturen aflæses lidt senere til 65º... -
beregne volumen
ForumindlægJeg har opgave der siger: kobberledning har d 15mm og længden 20km densitet er 8,9*10^3 kg/m^3 jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre for at finde volumen -
Højspændingsledninger
ForumindlægEn højspændingsledning er 25 km lang og har tværsnitarealet 637 mm2. Den består af en kerne af jern omgivet af aluminium. Jernkernen har tværsnitarealet 72 mm2. Resistiviteten for jern er 0,10 (ohm*mm2)/m, og for aluminium er den 0,027 (ohm*mm2)/m.a) Beregn resistansen af jernkernen i ledningen.b... -
Kampagne !? Hvad?
ForumindlægHey..\n\nJeg går som sagt på HTX på 1. år og vi har nu et projekt om Global opvarmning , og vi har valgt at lave en kampagne om det, med en kampagne reklame der skal informere folk om at de skal passe på jorden. Men hvad laver man i sådan en kampagne ? \n\nDe ideer vi har indtil videre er :\n\nRe... -
Matematik undervisning søges
ForumindlægHej jeg er en dreng på mat A+ som har brug for hjælp til matematik...Jeg bor på østerbro...Nogen der kunne være interesseret? -
Skabelon til rapporter
ForumindlægHejEr der nogen, der har en god skabelon til rapporter? -
Lys + atomer
ForumindlægE1 = -10,437 eVE2 = -5,551 eVE3 = -3,734 eVE4 = - 1,598 eVE1 er atomets grundtilstand, som svarer til, at alle skallerne med mindre energi er fyldt op, og at den yderste elektron befinder sig i en skal med energien E1. 1. Beregn bølgelængden af den foton, som udsendes ved overgang fra E2 til grun... -
Eksamen
ForumindlægHej. Noget af det stof vi har "haft om" - har blandt andet været nogle elevfremlæggelser om alternativ energiformer. Det kan vi jo ikke huske noget af (medmindre det var vores eget) - så tror I vi kan risikere at trække et spørgsmål, hvor der står fx man skal snakke om solceller, når ma... -
Mercator-projektion
ForumindlægHey. Dagen før det går løs i AT for mit vedkommende.. Jeg har lige et spørgsmål. Mit emne er navigation med fokus på kort, og særligt fokus på Mercator-projektionen. Nogle der evt. kan forklare teorien bag følgende link: http://da.wikipedia.org/wiki/Mercatorprojektion For det første; Gudermann-fu... -
SSO - Svært at få høj karakter?
ForumindlægHej...Jeg har skrevet SSO i komplekse tal og går i denne tid og afventer at få min karakter. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal forvente og hvor meget jeg skal sætte næsen op efter. Jeg synes selv at det var en meget gedigen opgave jeg fik skrevet, men er kravene høje? Nu tænker jeg naturligvis hove... -
Mentos i Cola = 2 meter højt sprøjt
ForumindlægHvis man putter mentos i cola, så sprøjter det helt vildt.(Se den her video: http://video.google.com/videoplay?docid=-1450915772177922792 , spol frem til ca. 30 sekunder, hvis du ikke har tålmodigheden)Hvorfor det? -
kJ, kV, Colomb
ForumindlægDet er nogle hurtige spørgsmål, men kan ik finde det i min bog, hvordan kommer jeg fra kV til kJ ? Og er der en anden måde at skrive Colomb på? Altså som fx. S^-1 -
Parabel
ForumindlægEn parabel har brændpunkt i F (0,1 ) og har ledlinjen l med ligningen y=-1Bevis, at denne parabel har ligningen y=1/4x2.Har læst og tegnet men endnu har jeg ikke kunnet se /finde en løsning. -
parabel
ForumindlægJeg et svarark med et diagram/kordinatsystem, hvor man laver parabler i. I dette kordinatsystem, er der angivet et punkt p ( ligger lige på 0,0) og en linie ved navn m. Samt punkterne A,B,C og D. Nu skal jeg så angive hvilke af punkterne, der ligger lige langt fra p og m?? kan ik helt se hvordan ... -
Neutralisere
ForumindlægHar brug for hjælp igen! Jeg skal opskrive reaktionsskemaet, der viser at Kalium-hydroxid neutraliseres med svovlsyre:2KOH + H(2)SO(4) --> -
2 opgaver.
Forumindlæg1) Er der nogle der kan fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge til denne opgave: Hvor meget is ved 0 °C skal man putte i 150 g sodavand ved 25 °C for at fællestemperaturen bliver netop 10 °C? 2) En damprensemaskine skal levere 14 kg damp pr. time. Maskinen tilsluttes i vandhane, hvo... -
differentialregning
ForumindlægEn bestemt dag er temperaturen inde i et bestemt hus 20 grader C, og ude-temperaturen er konstant. Varmeanlægget i huset går i stykker kl. 13, og herefter begynder temperaturen inde i huset at falde. Temperaturen T inde i huset (målt i grader Celsius) er en funktion af tiden t (målt i timer efter... -
13-taller?
ForumindlægHvor man 13,er har i fået i folkeskolen? -
Solens massetab mm.
Forumindlæghejsa.Jeg sidder lidt fast ved denne opgave, så ville høre om nogen vil hjælpe:Solen udstråler effekten 3,9*10^35wa) hvor stort er solens massetab pr.sek?Man regner med at solen vil fortsætte sin nuværende udstråling i ca. 5milliarder år endnu.b)hvor stor en brøkdel af sin nuværende masse vil sol...
