Søgning på: bioteknologi eksamen 2014. Resultater: 17661 til 17680 af 35409
-
kend din censor!!!
ForumindlægHe people, så er studentereksamen begyndt..:(... men det bliver dejligt at blive færdig.. Ville lige fortælle jer at i kan se hvordan jeres censor ser ud og få adressen på dem;) - hvis i gerne vil det!! fx har en censor i dansk som hedder 073-BS.. og dettenummer finder du på følgende link: http:/... -
Bog eller studieportalen `?
ForumindlægHej, jeg er nemlig gået i tvivl i alle fag. Jeg har været på denne side i lang tid og den er superb. Jeg ville spørge om hvad er bedst at gøre ? At tage fra studieportalens noter til alle fag eller lave en kæmpe opsamling hvor jeg kun bruger bogen hvor det bliver på mange sider hvor jeg skal sid... -
Tilbageskrivning
ForumindlægOpgaven lyder således: "Antag, at en 18-årig person A beslutter sig til at følge dette princip. Efter HHX- eksamen som 20-årig læser A fem år på en videregående uddannelse. I hele denne periode har han/hun kun levet af sin SU, der er på 1786 kr. om måneden. A får arbejde og tjener 15.000 kr.... -
Udregning af gennemsnit efter den nye reform
ForumindlægJeg vil bare lige være helt siker på, hvordan gennemsnittet skal regnes ud, hvis man går på stx efter reformen.Jeg har lavet et lille eksempel med fire fag efter den nye skala:DA (A): 7Ma (B): 10HI (A): 12sa (c): 4Hvis jeg skal udregne gennemsnit, så bliver det: (2*7+1,5*10+2*12+4)/(2+1,5+2+1) =... -
13-tal
ForumindlægSå er eksamenerne i fuld gang... og jeg tænkte på, om der er nogen der har fået 13? -
FSA 08 - karakterer!
ForumindlægHej, Hvad fik i, i fysik FSA i år? -
Studie, som ik lige var mig.. men forældre vil have, jeg fortsætter
ForumindlægHej til jer som læser dette. Sidder i denne ubehagelige situation, at jeg er endt med ikke at bryde mig så meget om min videregående uddannelse, som jeg havde regnet med. Valgte lige efter jeg dimitterede fra 3.g i sommer at starte på videregående uddannelse, da jeg var bange for ik at kunne få... -
Hjælp til Matematik!
ForumindlægHej Studieportalen jeg har brug for hjælp til denne matematik opgave, hvis der er nogle klogehoveder der ude som kan hjælpe ville det være fedt! Opgaven er nede under 5. (Mat B, May 2014) (Frederik) An area with room for cabins and trailers must be arranged at a campsite. Let denote the n... -
Psykologi og fuldtidsjob?
ForumindlægJeg har studietvivl. Jeg har en stor drøm om at læse psykologi eller sekundært kunne, for mig som Fængselsbetjent med forhåbninger om en karriere indenfor mit fag og Kriminalforsorgen, være Den Samfundsvidenskabelige Bacheloruddannelse. Her skulle hovedfaget være psykologi og 2. fagene kunne væ... -
Meget hurtigt brug for hjælp!
ForumindlægHej, jeg er ved at lave en stil på Tysk om Cher Lloyd. Men det kunne være rart hvis der var en der gad og kigge den igennem og fortælle mig hvad jeg har gjordt forkert. Her er den så: Cher Elizabeth Lloyd. Sir wurde geboren am. 28 Juli 1993 in Malvern, Worcestershire in England. Sie hat drei Ges... -
Utilfreds med min SRP karakter - HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har som så mange andre fået min SRP tilbage, men den er desværre kun blevet bedømt til et 4-tal. Jeg er selv ret skuffet over dette, da jeg føler, at jeg har gjort mig lidt for umage til den karakter. Jeg føler simpelthen, at den er blevet bedømt lidt for hårdt, og karakteren burde ligge... -
Lidt matematik træning
ForumindlægI år 2007 var der 510 medarbejdere. I år 2010 var antallet af arbejdere faldet til 348. (2,1) Hvor stort var faldet fra 2007 til 2010 510-348=162 fald på 162/510*100=31,76% (2,2) Hvad er det årlige fald i procent fra 2007 til 2010. 348=510*(1-r)3 348/510=(1-r)3 3√(348/510)-1=-0,114... -
Matematik gåder
ForumindlægHej jeg har været i gang med nogle matematik gåder og der har været nogle som jeg ikke kan finde ud af, så det ville være dejligt hvis i svarede snarestmuligt da de er lektier til på mandag (12. maj 2014). 1.)Vælg et tilfældigt trecifret tal. Skriv cifrene i omvendt rækkefølge. Træk det mind... -
Indledning
ForumindlægJeg har opgaveformuleringen: Skriv en analyserende artikel, hvor du undersøger kampagnefilm, der ønsker at deltage i klimadebatten. I din artikel skal du analysere og fortolke: LEGO: Everything is NOT awesome og på baggrund heraf perspektivere til andre klimakampagner. Er der nogle der kan sige ... -
GLOBALISERING OG NATIONALISME
ForumindlægJeg har brug til hjælp med nedenstående! Jeg kan sagtens opsætte en model, men jeg har brug for hjælp til forståelse at, hvilke 4 faktorer, der kan forklare USA's fornyende engagement i Europa. 1a. Opstil en model med fire faktorer, der kan forklare USA’s fornyede engagement i Europ... -
EN dag tilbage:(((( help
Forumindlæghej venner:) der er kun en dag tilbage, til min eksame:( i mundtlig dansk. jeg har analyseret en tekst og fundet modsætninger,metefoer, osv.men tema og budskab har jeg lidt svært ved og finde:/ håber der nogle der kan hjælpe idag:) tak på forhånd her er min tekst, af H.C Andersen " det er... -
vektorer i 3D
Forumindlæg -
Kræfternes parallelogram - slæbning af supertanker, Vejen til Fysik B2, Eksempel side 182 - 183, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh) (
ForumindlægJeg ser på sætning 2.1: Sammensætning af kræfter og derefter på eksemplet, hvor en supertanker slæbes ud af havnen af to slæbebåde I den vedhæftede fil som omhandler kraft og bevægelse og eksempel 2.2 supertanker, side 182 - 183, Står følgende: Sætning 2.1: Sammensætning af kræfter 1. Hvis... -
Anden bachelorgrad
ForumindlægHvis man allerede har en bachelor+kandidatgrad fra udlandet men vil gerne læse noget helt tredje i Danmark, kan man så godt blive optaget? Hvordan kan dit uddannelsessted finde ud af, at du har en sådan eksamen. Jeg har tænkt mig ikke at opgive sådan en detalje, da jeg virkelig har brug for opt... -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ...
