Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17701 til 17720 af 154719
-
Uretfærdig lærer??
ForumindlægHej alle! Jeg går i 1.g på STX, og jeg fik standpunktskarakterer her i tirsdags. Og jeg er rigtig ked af min karakter i fysik, og især kommentaren som er skrevet til karakteren. Jeg skiftede gymnasium her i november, og på mit tidligere gymnasium fik jeg 7 i 1. standpunktskarakter. Jeg gik også ... -
Fluorescens
Forumindlæghejsa er gået i stå med opgaven og håber nogle der gider at gi et hånd :) sådan lyder opg. i et bestemt stof kan fotoner med bølgelængden 300 nm excitere elektroner fra grundtilstanden til et højere energiniveay A. Stoffet udsender synligt lys, når elektronen overgåt til det lavere energiniveau ... -
SRP - Nanotek??
ForumindlægEr nu kommet til det tidspunkt, hvor jeg skal til at vælge et emne til mit studieretningsprojekt. Fag som Fysik og Matematik er nok de mest interessante jeg har at vælge imellem, og nok også de 2 jeg helst vil arbejde med. Har dog også fag som: Dansk, Info-tek og Kemi. Mit primære fokus l... -
Eksamensbevis - hvad for nogen karakterer kommer der til at stå..
ForumindlægHej Er der nogen som ved, hvad for nogen karakterer, der kommer til at stå på eksamensbeviset og kommer til at tælle i gennemsnittet..? hvad med fx. samfundsfag på C, kommer man op i en prøve eller er det bare ens sidste standpunktskarakter fra året, som kommer til at stå..? jeg har prøvet ... -
Halveringstid
ForumindlægHej Jeg skal beregne halveringstiden for Ba-137*. I et forsøg er jeg kommet frem til denne regressionsligning for forsøget: y=219,45307*e^-0,00426x Bruger så formlen for halveringskonstanten. Men henfaldskonstant må være k=-0,00426. Skriver derfor: T(½)=ln(½)/ln(-0,00426)=0,127 ... -
Vækst
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kan forklare og hjælpe mig med at sammenligne eksponentiel, lineær og potensvækst? Det er mest sammenligningen af de 3 jeg har svært ved.. -
Massetiltrækning og elektrisk kraft, når afstanden er 1 meter - hjælp!
ForumindlægJeg er igang med en fysik aflevering og har brug for at nogen gider kigge disse tre punkter igennem og se, om det er helt hen i vejret det jeg har lavet og evt hjælpe mig videre med punkt B og C.. Har fået følgende spørgsmål: a) Find massetiltrækningskraften og den elektriske kraft når afst... -
Fejlsætninger ?
ForumindlægNogen der vil prøve, at forklar hvorfor disse sætninger er fejlsætninger ? - Does he knew the truht ? - he told that he had been in love with his teacher ? - He forgot to ask for her phone number, so he decided not to call her ? - The bus left in ten minutes ? - Daddy is gone to Australia ? - He ... -
vektorregning og projektion
Forumindlæghvis |a| = 2 og |b| = 5 og a*b = 7, hvordan kan jeg så beregne | a_b + b_a |, altså længden af projektionen af a på b + længden af projektionen a b på a? Skal jeg finde længderne af de to projektioner og lægge dem sammen, eller hvorledes gør jeg? -
Bred viden + gode forklaringer
ForumindlægHvem kan/vil hjælpe mig der er på fysik B? Jeg vil gerne i kontakt med en der vil agere vejleder, da jeg har mange steder hvor jeg står af, når min fysiklærer først begynder at sludre der ud af.Mvh. Maja -
Eksamen på Onsdag!!!
ForumindlægJeg skal til eksamen på onsdag i fysik... Er der nogle der har nogle dispositioner eller forsøg til emnerne???? Her er emnerne: Radioaktivitet / Ioniserende Stråling Atomfysik Magnetisme Elektromagnetisme Induktion Transformation Syrer, Periodiske system, elektroner, bindinger osv. Baser, -||- Sa... -
Hvad betyder C?
ForumindlægJeg er igang med en fysik-rapport om nyttevirkning og skal oplyse et vist "C". det er i sammenhæng med opvarmning af vand med forskellige apparaturer og måling af energi. Det ser sådan ud: Behandling af resultater Dypkoger mvand = 250 g. c = ? HJÆLP MIG! det haster supermeget! -
Astronaut - hjælp
ForumindlægHej Jeg har fået dette spørgsmål i fysik, kan I svare på det? En astronaut er kommet til Pluto, hvilke problemer giver den lave tyngdekraft , når han skal bevæge sig på planeten? Tyngdekraften på pluto er, på 1 kg lod = 0,3 N -
Kemisk produktion?
ForumindlægJeg er i gang med at lave dispisition til FSA i Fysik/Kemi, og det er sådan at jeg ikke helt sikker på hvad jeg skal komme ind på ved Kemisk produktion? Havde tænkt på Nanoteknologi. - Håber der nogle af jer søde mennesker der vil hjælpe mig lidt i gang. :-) -
FSA MUNDTLIGE EKSAMER!
ForumindlægHej SP Jeg ville lige spørge hvad fik i, i jeres mundtlige eksamer. Personligt fik jeg Dansk: 10 Engelsk: 10 Fysik og Kemi: 7 Samfundsfag: ? Har ikke været oppe endnu. Hvad med jer andre! ♥ -
Reducering
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at reducere udtrykket: (a – b ) (a + b) + b (a + b) - a2 -
MATRICER
ForumindlægHej.Der er givet en matrix:F = A * C * A^Tsom skal omskrives til:C = A^T * F * AHvordan gør man det når man har noget med en transponeret matrix??Tak. -
Bestemmelse af gradtallet
ForumindlægHvis man skal bestemme gradtallet mellem to vektor eksempelvis a og b er det så bare at bruge: (*)=skalarprodukt cosv= a*b/|a||b| eller skal man trække den fundne vinkel fra 180 eller 90? -
2: Bevis for R
ForumindlægHvordan beviser man at a^n * a^m = a^n+m. Jeg blev altså nødt til at oprette det samme indlæg igen, da det forsvandt! Beviset for de naturlige tal er nemt, jeg mangler bare beviset for de reelle tal. Sidst nåede vi frem til at a^n * a^m = e^[ln(a^n * a^m)] = e^[ln(a^n)+ln(a^m)] = e^[n*ln(a)... -
Jeg har fortrudt!!!
ForumindlægJeg er lige skiftet fra en STX uddanelse, til en HHX uddanelse (Det er en IBB linje (International linje)). Jeg har det virkeligt dårligt i min nye klasse alerrede, og har stærkt overvejet at flytte tilbage til STX uddanelsen eller til en anden linje på min HHX skole. Jeg går i 1.G nu, så det bu...
