Søgning på: srp engelsk spansk. Resultater: 17701 til 17720 af 36230
-
jura
ForumindlægJeg har desværre ikke et højt snit til at blive taget i betragtning til jurastudiet på Århus Universitet, og har i den forbindelse overvejet at karakterforbedre min adgangskravsfag Dansk A og Engelsk B. I gymnasiet fik jeg følgende karakterer: Dansk A: 10,02, Engelsk B: 10,4. Hvis man vil karak... -
endelige Karaktersnit ganges med?
ForumindlægHvilket tal ganges ens endelige karaktersnit med hvis man vælger at søge ind på uddannelse inden for 2 år? Har også hørt at man kan gange sit snit med et højrere tal hvis man har 5 fag A-niveau? -
lineær regression med to variable ved mindste kvadraters metode - bevis for sæt. 2
ForumindlægHej, Jeg skriver SRP i matA og bioB. Her er mindste kvadraters metode relevant, og derved lineær regression med to variable ved mindste kvadraters metode. Følgende udledning er lavet - se vedhæftet fil -, men jeg forstår ikke hvordan, det er gjort... Jeg håber meget, i kan hjælpe mig Venlig h... -
Hjælp til konklusion!
ForumindlægHej :-) Jeg sidder her og skal til at skrive min konklusion til min SRP opgave, har fundet vejledninger til dette og endnu en gang læst min problemformuleringen igennem.. Probelmet ligger bare i, at jeg ikke ved hvor jeg skal starte! Eller hvordan for den sags skyld. Nogle gode råd? -
Einstein
ForumindlægJeg har valgt min Srp skal handle om Einstein speciel relativitetsteori hvor jeg vil have fokus på et kast med lysets hastighed Men ved ikke hvordan jeg skal få overtalt min lære til at se det gode i det, han syns der ikke er så meget at skrive om i forhold til noget med protoner iført c -
Sociale arv på ungdomsuddannelser
ForumindlægEr det i orden, at akademikerforældre hjælper deres børn med lektier? Hvis en STX-elev skriver SRP, og får sin mor til at rette den? Han får en fin karakter, fordi moderen har hjulpet ham. Hvad så med dem, hvis forældre ikke kender til brøker, oldtidskundskab og trigonometri osv. Bør alle ikke ... -
Jura i England
ForumindlægJeg går og har læst mine øjne ud i studie- og jobbeskrivelser i den seneste tid og synes virkeligt godt om england og det jura studie man kan læse derover, og ville høre om der er nogen der ved hvad kravene er for danske studerende der vil ansøge til det engelske tilsvarende til "Jura studi... -
Hvad skriver i om?
ForumindlægJeg er selv 2.g'er og kan derfor trygt vente endnu et år med at tænke på min SSOMen jeg er nysgerrig og tænkte på hvad alle i andre regner med at skrive om og i hvilket fag, det kunne jo være at man blev inspireret til sin egen opgave næste år -
Eksamenshæftet 2003
Forumindlægjeg ville lige høre om der er nogen der har haft eksamenshæftet som terminsprøve her fornylig i 3.g.håber på nogle svar fra jer. -
Symbol
ForumindlægHej..Er der noget her inde der ved hvad et spørgsmålstegn der vender på hoved betyder?Jeg læste det i denne sammenhæng: c ¿ R -
I were?
Forumindlæger der nogen der hurtigt kan forklare mig hvorfor der i nogle tekster står : I were?jeg kunne have en forestilling om at det er for at det ikke er den der siger det der nødvendigvis mener det?men det er som sagt kun en forestilling..et godt grammatisk bud?det står i denne forbindelse foresten &qu... -
Carateriza a César
ForumindlægHej godtfolk jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Skal aflevere Carateriza a César ud fra en tekst vi har læst. Denne lille opgave er med til at bestemme vores karakter, og da jeg frygtelig gerne ville have over 5, kunne det være dejligt med lidt hjælp.Oversættelse:César Benitz er fra Spanien og 35 å... -
Grammatik
ForumindlægHej, I denne sætning er der en grammatisk fejl, som allerede er understreget: "Mrs Ugwu is not happy in the small town and would had preferred to stay in the capital Lagos where the family used to live." Jeg har rettet sætningen til: "Mrs Ugwu is not happy in the small town and wo... -
Oversættelse/Sætninger
ForumindlægHjælp til disse sætninger ville være dejligt \nFilmen Kuglen handler om Pablo der kaldes Kuglen og de problemer han har med sin far.\nLa película el bola trata de Pablo, que se llama el bola y ”de” problemas tiene con su padre. \n\nAlfredo og hans familie hjælper Pablo til at frigøre sig fra fad... -
Sætninger jeg skal sige i min fremlæggelse
ForumindlægHej,\n\nSenere i dag får jeg brug for hjælp med de sætninger, som jeg skal bruge i min fremlæggelse om Castilla y León. Er der nogle, som jeg kan få til at kigge på dem? så ville jeg være taknemmelig.\n\nMvh RN -
hjælp til en oversættelse?!
ForumindlægHej folkens! Er der én der har lyst til at kigge på min oversættelse. Jeg har prøvet at kigge efter fejl, men kunne jo godt være, jeg har overset noget. Tak!Román og hans bedste kammerater mødes ofte i byens nye park. De kan godt lide at spille fodbold der, fordi de kan være næsten alene. Efter e... -
Per. pronom.
ForumindlægEr lidt i tvivl mht de per. pronom. Her kommer lidt eks., som jeg forsøger at løse. a) han har den i hånden - lo tiene en la mano. b) hvor finder han den? donde lo enconte? -
de, de la, del osv.
Forumindlæg- Nybegynder niveau - Jeg har fået til opgave at skulle indsætte et af følgende ord i forskellige sætninger: de, de la, del, de las eller de los. Desværre var jeg syg sidste gang, da vi gennemgik reglen for dette, og har derfor ikke den store idé om hvad reglen er for brug af disse ord - Hvilk... -
"føler han sig ansvarlig" HJÆLP TIL OVERSÆTTELSE
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at oversætte denne sætning: han føler sig ansvarlig. når jeg slår "at føle" p i ordbogen, står det kun på de refleksive måde, så ved ikke hvordan jeg får "han" ind i sætningen, da der kun står i ordbogen: at føle sig :/ -
hjælp til oversættelse
ForumindlægHej er der nogle, som kan oversætte det her til dansk? La Rioja es vino, pero no sólo vino. En La Rioja está el documento más antiguo en espanol. La Rioja es la cuna del espanol o castellano. Es la región mas pequena de Espana. Pero en la Rioja hay cultura, paisajes y ...
