Matematik
lineær regression med to variable ved mindste kvadraters metode - bevis for sæt. 2
Hej,
Jeg skriver SRP i matA og bioB. Her er mindste kvadraters metode relevant, og derved lineær regression med to variable ved mindste kvadraters metode. Følgende udledning er lavet - se vedhæftet fil -, men jeg forstår ikke hvordan, det er gjort...
Jeg håber meget, i kan hjælpe mig
Venlig hilsen Kristian
Svar #1
16. december 2016 af peter lind
Der er ikke vedheftet noget. Du må også præcisere hvad du ikke forstår, hvis vi skal have mulighed for at hjælpe dig
Svar #4
16. december 2016 af KristianDT (Slettet)
Ja, jeg forstår ikke udledningen...
Tak, for svaret
Svar #5
Det er altså så småt at det er næstn ulæselig. Du mangler også at forklare hvad du ikke forstår
Svar #10
Det var meget meget bedrer. Hvad forstår du ikke? hvor går det galt ?
Svar #11
Jeg forstår ikke hvad der sker gennem de forskellige trin.
1)
Første trin går jeg ud fra, at man differentierer med hensyn til a1 som en sammensat funktion, altså 2 kommer ned foran, det inderste bliver stående, og der ganges med det inderste differentieret slutteligt.
De næste trin forstår jeg ikke
Svar #15
Okay, mange tak. De andre steps giver stadig ingen mening...
Svar #16
næste trin sumtegnene sættes på hver enkelt led så du har en sum af 3 udtryk som hver er en sunm med sumtegn
sidste trin a'erne sættes ud foran en parentes svarende til ud foran sumtegnene
Svar #17
Det giver god mening!
1) Oprindelige udtryk
2) Ganget med f1(x1)
3) Ved ikke - hvad sker der her?
4) Opdeler sumudtryk
5) Sætter a ud foran
Svar #18
Jeg ved ikke hvad du kalder 3) for mig ser det ud til at være for meget. Ved differentiationen får du en parentes ganget med f1. næste trin ganger du f1 ind i parentesen dernæst har du 4 og 5
Svar #19
Du har fuldstændig ret!
Jeg sætter kæmpe pris på, at jeg her fredag aften får hjælp til min SRP - og endda, når du er så tålmodig! Mange, mange tak!
Venlig hilsen Kristian
Skriv et svar til: lineær regression med to variable ved mindste kvadraters metode - bevis for sæt. 2
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.